Chiptuning

Awatar użytkownika
RSKRIS
Posty: 21
Rejestracja: 20 lut 2011, o 17:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200/400Nm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: RSKRIS »

Chip u Mastersa to rozwiązanie 100% Pewne Dobre i Sprawne,
każde auto u niego robiłem, może dlatego że to mój sąsiad i dobry kolega,
w żadnym aucie nie miałem żadnego problemu.

Obecnie jeszcze poruszam się Octavią RS Tdi w której na samym początku robiłem ze 170 na 200KM i 400Nm...( w podpisie link do allegro mojej Niuni Rs-a )

Jedyny problem.... brak mocy jak mi wgrali w ASO aktualizację programu ;(
ale kierunek Master's i powrót do normalności :)
KerimmireK
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2010, o 18:07
Samochód: Superb II combi
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)

Re: Chiptuning

Post autor: KerimmireK »

Od kilku dni szukam informacji odnośnie silnika V6 ( 260 koni) w Superb. Jestem szczęśliwym posiadaczem tego samochodu. Chciałbym zwiększyć moc do ok. 300 koni. Szukam fachowca który potwierdzi iż silnik montowany w Pasacie CC oraz od niedawna w PORSCHE Panamera 3.6 litra (w tym przypadku to 300 koni) to te same jednoski. Pojemność jest dokładnie taka sama 3597 cm3., wałki rozrządu, tłoki, głowica równiez takie same jak w pasacie CC, różni się numer bloku, ale gość w serwisie powiedział że to może być ten sam blok inaczej mocowany i już będzie różnica w oznaczeniu. To udało mi się ustalić w serwisie. Będę wdzieczny za każdą informację, może to tylko zmiana oprogramowania robi tą różnicę 40 koni.
Z góry dziekuję za informacje czy jestem w stanie wyciągnąć z tego silnika więcej.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Krzysiek »

Rozmawiałem dziś z panem Markiem z Mastersa i nie chcą żadnych grupowych Chiptuningów ponieważ z reguł jest tak iz zapisuje się 15 osób, rezerwują sobie cały dzień a w rezultacie przyjeżdża 5 osób bo reszcie coś wypadło. Takie jest życie i widać to na przykładzie Naszego szkolenia z bezpiecznej jazdy. Myślę iż na szkoleniu możemy porozmawiać i umówić się naprawdę z konkretnymi osobami i powrócic z nim do rozmów. Może wpłata z góry będzie gwarancją pojawienia sie w wyznaczonym terminie wszystkich zainteresowanych grupowym Chipem.
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bogge »

Ja piszę się na wpłatę z góry, więc zgłaszam swój akces.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Krzysiek »

Bogge a z jakiej części Polski jesteś bo w opisie brak info???
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Arci9 »

Krzysiek pisze:Rozmawiałem dziś z panem Markiem z Mastersa i nie chcą żadnych grupowych Chiptuningów ponieważ z reguł jest tak iz zapisuje się 15 osób
Zależy kto i jak organizuje, bo pewnie mowa o tym co było na naszym forum też info.
Najpierw było info,że terminy dopasują do wszystkich - czyli logiczne,że jest lista i każdy indywidualnie się umawia, a potem nagle ogłoszony jeden termin i to w sobotę, w dodatku z wyprzedzeniem chyba 4 dni, nie każdy może rzucić wszystko.

Sam bym skorzystał z grupówki i w dodatku byłem zapisany do tamtej grupy, ale z powodu zmiany terminu nie dałem rady, a teraz jeszcze chętnie bym się wstrzymał ze względów finansowych.
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Krzysiek »

Nie wiem jak było ostatnio ale rozumiem Mastersa iż rezerwują sobie cały dzień na jakąś grupę, której dali upust a tu z tej grupy pojawia sie kilka osób zamiast zapisanych np. 15-stu. Myślę iz można do tematu powrócic, podjechać do mastersa i pokazać iż jesteśmy poważną grupą. Najpierw ustalimy w miare odległy termin aby wszystkim pasował a poźniej poprosimy o rezerwację tego terminu dla naszej grupy. Dodatkowo tak jak pisałem myślę iż przy wpłacie z góry ustalonej kwoty Masters potraktuje Nas bardzo poważnie.
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bogge »

Krzysiek pisze:Bogge a z jakiej części Polski jesteś bo w opisie brak info???
Hmm, Łódź. Byłem pewien, że ustawiłem w profilu - już uzupełnione ;)
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Arci9 »

Krzysiek pisze:Nie wiem jak było ostatnio ale rozumiem Mastersa iż rezerwują sobie cały dzień na jakąś grupę, której dali upust a tu z tej grupy pojawia sie kilka osób zamiast zapisanych np. 15-stu. Myślę iz można do tematu powrócic, podjechać do mastersa i pokazać iż jesteśmy poważną grupą. Najpierw ustalimy w miare odległy termin aby wszystkim pasował a poźniej poprosimy o rezerwację tego terminu dla naszej grupy. Dodatkowo tak jak pisałem myślę iż przy wpłacie z góry ustalonej kwoty Masters potraktuje Nas bardzo poważnie.
Nie obarczam winą Tunera, nie znam ustaleń między nimi a kolegą który to organizował.Informacja na forum od poczatku była inna a inaczej wyszło, wiec ja po prostu odpadłem.
Ustalenia początkowe co do zebrania grupy a potem ustaleń indywidualnych co daty dla mnie były ważnym kryterium.Chętnie skorzystam z usług Mastersa, ale odezwę się do niego gdy tylko budżet mi pozwoli :)
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
YAMAHATOR
Posty: 22
Rejestracja: 27 gru 2010, o 19:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: YAMAHATOR »

Nie wiem jak by miało się odbywać robienie kilkunastu aut w jeden dzień.Moje auto robił ponad pięć godzin.Według mnie warto umówić się indywidualnie wydać te 500zł więcej i nie poganiać chłopaków żeby było jak najszybciej.Ja na pewno bym nie pisał się na taką masówkę na czas.
Generalnie polecam Mastersa tylko on i nikt więcej(mówię o TSI).Do mojego auta zabierała się wcześniej inna znana firma warszawska i nie dała sobie rady a program był tak przewalony że auto albo szło jak wściekłe albo przechodziło w stan serwisowy z powodu przeładowania.Nie mówiąc o tym jak złożyła w nowym aucie komputer(na szary sylikon a powinien być czarny).
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bogge »

bogge pisze:Ja piszę się na wpłatę z góry, więc zgłaszam swój akces.
Moje zgłoszenie nieaktualne - w poniedziałek jestem umówiony indywidualnie u Mastersa, więc jeśli będzie organizowany "seks grupowy komputerów" naszych bolidów ;), to z racji prywatnej sesji wycofuję swój akces.

Poinformuję oczywiście o odczuciach. Pierwsze będą w drodze powrotnej z Piaseczna do Łodzi ;)
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Krzysiek »

bogge czekam z niecierpliwością na Twoją opinię gdyż mamy ten sam silnik. Ja także po poście YAMAHATOR piszę się na indywidualne chipowanie.
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bogge »

Krzysiek pisze:bogge czekam z niecierpliwością na Twoją opinię gdyż mamy ten sam silnik. Ja także po poście YAMAHATOR piszę się na indywidualne chipowanie.
Opinia będzie na pewno, również ze zmiany oprogramowania skrzyni DSG, bo będę mieć wgrany nowy program - p. Marek twierdzi, że tylko oni rozkminili jak na razie temat chipa dla silnika CBBB wraz ze skrzynią DSG, więc ocenię organoleptycznie jak to będzie wyglądać. Trochę się bałem o skrzynię, ale te montowane w naszych bolidach są bardziej "pancerne", niż te stosowane np. w Passatach poprzedniej generacji i nie klękają. Pożyjom, zobaczym ;)
RHofmi
Posty: 2
Rejestracja: 8 mar 2011, o 14:04
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź Polska

Re: Chiptuning

Post autor: RHofmi »

Hej

Robiłem w 2003 chiptuning w V-tech w Krakowie w Mondeo TDCi 130 KM. Ponieważ auto było w automacie, a oni nie mieli jeszcze hamowni do auto, to nie można było go zmierzyć. Sugestywne odczucia byly pozytywne (cichszy, moment i chyba nawet troche mniej palił). Niestey po 112 tys padła pompa paliwowa, który przy tym chipie zawsze chodziła na maksa. Wyglądało na to jakby sie totalnie starła. Pyły z pompy uszkodziły wtryskiwacze, które zaczęły lać przy rozruchu i poleciały korbowody. W serwisie bujałem się potem z Monedo przez trzy miesiące. Pomimo prawie remontu silnika ciągle po przejechaniu kilku kilometrów raz 100, raz 30, raz 50 raz 5, auto przechodziło w tryb serwisowy i trzeba go było resetować. Po tej naprawie juaz wyjąłem tego chipa. Sprzedałem go po pół roku w stanie takim jaki był z rachunkami od napraw. Podobno nowy właściciel wreszcie naprawił go w Bielsku i auto jeszcze dalej służyło. W dwóch serwisach Forda w łodzi powiedzieli mi,że to przez ten Chiptuning, który notabene sami poprzednio polecali i zakładali w innych samochodach.
Wiem że pootem wszystkie serwisy Forda w Polsce mocno krytykowały V-tech za te tuningi Mondeo
Dzwonilem do V-tech-u opowiadałem o tym,ale mówili,że to niemozliwe.

Nie wiem jaka była do końca przyczyna w moim Mondeo tych kłopotów, ale prosisz o opinię o V-techu to Ci ja przesyłam, do Twojej własnej oceny. Popatrz jeszcze na innych forach nt. Vtechu.

Od 2007 jeżdze Paskiem B6 z 2,0 TDI na pompowtryskach i tez wszystko było ok. tak do 120 tys. Od 120 do teraz 134 tys. musiałem juz wymienić trzy pompowtryski bo padły ale to podobno wada tych Pasków. W nim nic nie robiłem, bo podobno z tymi silnikami 170 ciężko coś zrobić.

Sam własnie zamierzam zmienić na S2 2,0 TDI CR 4x4 i po dotarciu tez chyba bedę sie ogładal za tuningiem

Tu na Forum wszyscy bardzo chwalą Mastersa. Poczytaj i dowiedz sie dokładnie o V-techu

Pozdr
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bogge »

Hej Panie (jeśli są na forum) i Panowie :)


Tak jak obiecałem opisuję wrażenia po zawirusowaniu Superba :)

Właśnie jestem po powrocie od Mastersa, samochód dłubany przez p. Krzysztofa (wyciąganie kompa, zabawa na hamowni, wgrywanie i cała reszta) program napisany przez p. Marka.

W serii moje auto miało następujące parametry (małe gifty):

Moc: 176,4 KM
Moment: 356,8 Nm


Niby niedużo więcej ale cieszy - bo zawsze lepiej więcej niż mniej, nie? :)

Po zabiegu motorownia przedstawia się następująco:

Moc: 206,4 KM
Moment: 402,7 Nm


Później wkleję foty (robiłem zdjęcia na gorąco na hamowni) i pamiątkowy wykres :)


Teraz wrażenia - na razie skrzynia w trybie D, bez przechodzenia na tryb Sportowy:

1-2 bieg w sumie łagodny (jeśli to tak można nazwać :)), aby moment nie zarżnął DSG, a później zaczyna się fun :) Auto ciągnie jak szalone i jak na razie ciężko jest mi się przyzwyczaić, bo zachowuje się inaczej i muszę się na nowo nauczyć "czuć" samochód - żwawiej wkręca się na obroty i mocniej ciągnie do przodu, więc setka pokazuje się szybciej - zmierzyłem stoperem w zegarku i jest ponad sekundę szybciej (ale mierzone na zwykłej drodze z czerwonego światła i sam wciskałem przycisk stopera, więc niezbyt to miarodajne i wiem, nie zmierzone żadnym przyrządem, ale wcześniej też tak mierzyłem więc teraz mam porównanie), na spokojnie później jak pojeżdżę po wypaleniu baku na 3/4 powera jak doradzał mi p. Marek zmierzę z synem na fotelu pasażera.

Największy banan jest jednak w trakcie wyprzedzania - wracałem dziś z Piaseczna do Łodzi i oczywiście ;), że musiałem sprawdzić bez szaleństw jak się teraz jeździ - wyprzedzałem dwie ciężarówki lekko pod górę (żadnych aut z naprzeciwka) i wrażenie jest takie, że przed zawirusowaniem zdecydowałbym się na wyprzedzenie jednej, a teraz spokojnie Superb ciągnie tak, że jeszcze i trzecią bym łyknął :)

Tego w sumie potrzebowałem - większego bezpieczeństwa na trasie w trakcie wyprzedzania i zapasu mocy, którego czasem mi brakowało, no i teraz to mam :)

Reasumując, pierwsze wrażenia na gorąco bardzo pozytywne, zobaczymy jak będzie później :)

EDIT:

Obiecane foty na gorąco z hamowni:


Seria :) Obrazek

Po witamince: Obrazek

Wykres: Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, o 15:39 przez bogge, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ