Chiptuning

azymut38
Posty: 119
Rejestracja: 15 mar 2018, o 19:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Chiptuning

Post autor: azymut38 » 7 kwie 2019, o 11:44

Mam takie pytanie: czy silniki benzynowe montowane w Superbach, to są dokładnie te same silniki montowane w VW Tiguan?
Jeśli tak, to które wg Was mają największy potencjał tuningowy, są najbardziej solidne i najmniej chleją oleju?

Dziękuję.

cajar
Posty: 11
Rejestracja: 23 mar 2019, o 20:48
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Jarek

Re: Chiptuning

Post autor: cajar » 6 maja 2019, o 10:29

Największy potencjał 2.0 TSI

Awatar użytkownika
kmink
Posty: 232
Rejestracja: 14 mar 2018, o 15:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning

Post autor: kmink » 8 maja 2019, o 17:40

W Tiguanie/Kodyaku masz 2.0TSI 190KM - silnik nowej generacji, ze zmiennym stopniem sprężania, skomplikowana budowa i potencjalnie duża awaryjność, powrót do przepływomierza i taki tam...nawet BOXy z tym za bardzo nie działają jeśli chciałbyś podnieść moc.

Foxik
Posty: 6
Rejestracja: 10 lut 2018, o 15:08
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 372/500
Imię: Marcin

Re: Chiptuning

Post autor: Foxik » 24 lip 2019, o 10:22

Czy "nowy" silnik 2.0TSI 272KM, oprócz super filtra cząstek, nie został przypadkiem pozbawiony listwy wtrysku pośredniego ?

kuba259
Posty: 4
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Kuba

Re: Chiptuning

Post autor: kuba259 » 20 sie 2019, o 01:56

Cześć

niedawno robiłem chipa w tune-up, silnik CFFB, wyniki:
140,8 KM @4209 rpm -> 178,3KM @3937rpm
331,6Nm @2146 rpm -> 398,4 Nm @2004 rpm

Wrażenia z jazdy - inny samochód :D Spalanie niższe przy spokojnej jeździe, ale przed chipem też jakoś specjalnie dużo nie palil (5-6l/100 na trasie), teraz nawet 4,4-4,8 przy 100-120 km/h przy spokojnej jeżdzie.

czyli teraz ew. zmiana turbo na wersję od silnika 170KM?

Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 2641
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Chiptuning

Post autor: leszekmw » 20 sie 2019, o 11:07

spory przyrost.
zmiana turbiny nie taka prosta jak pamiętam..sam kiedyś chciałem..może nie tyle ze skomplikowana ale koszt był dość spory bo wtedy chyba i wtryski by sie przydało..nie pamiętam dokładnie..

Awatar użytkownika
into
Posty: 432
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Chiptuning

Post autor: into » 20 sie 2019, o 13:40

Z tego co sprawdzalem wtryski sa te same co w 170. Sam rozwazam taka opcje ale dopoki turbo zdrowe nie chce sie pchac w niepotrzebne koszty. Seria Ci dobrze wyszla, ale mam pytanie czy tuner nic nie wspomnial, ze przy takim wzroscie nm uklad napedowy da rade?
I'm the man on the silver mountain

Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 2641
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Chiptuning

Post autor: leszekmw » 20 sie 2019, o 13:48

aa..bo Wy macie już CR..

kuba259
Posty: 4
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Kuba

Re: Chiptuning

Post autor: kuba259 » 21 sie 2019, o 14:37

taa, to juz CR, into - mowil ze bez problemu, wazne aby interwal olejowy zmniejszyc do 10-15kkm. Jednostka zdrowa, układ prawie jak nowy, auto ma 170kkm przebiegu i garażowane od nowości :)

Z turbo podobnie - póki działa to działa, nie ma co przesadzać z kosztami.

KLICHO
Posty: 35
Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Marcin

Re: Chiptuning

Post autor: KLICHO » 26 wrz 2019, o 08:38

co do turbo od 170KM w CFFB sprawa ogólnie jest prosta . Turbo o numerach 03L253010F + tłumik szmerów 03L131111. Warto też dać uszczelki nowe przy spływie oleju oring 2x WHT001965 uszczelka przykracana do bloku 03L145757G. No i nowe uszczelki do śruby olejowej N90715601. JA zmieściłem się w okolicach 750 zł z cześciami i turbinką. Ja jeszcze dodatkowo ją rozebrałem + zrobiłem mały porting kanałów . Mówią że nic nie dało na wykresie było nieco to widoczne. Dało tylko tyle że spaliny w większej ilości zostały wydmuchiwane i mniej przytykało turbinkę. Ale aby zamontować ją to niestety sanki w dół trzeba od razu można DPF dobrze sobie umyć :). Impreza czasowo jak dobrze idzie to jakieś 4-5 godz roboty. No i soft oczywiści bo na ori sofcie od 140 mając tą turbinkę mamy nieco zamulacza z niższych obrotów. Ale po sofcie wstaje dużo lepiej niż seria.

azymut38
Posty: 119
Rejestracja: 15 mar 2018, o 19:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Chiptuning

Post autor: azymut38 » 26 wrz 2019, o 15:05

Też odczyniony mam podobny manewr w moim CFFB. Zastanawiam się tylko jakie ewentualnie przyrosty mogłaby dać operacja pt. "ekologia off", czyli wyłączenie z obiegu DPF-a i EGR-a. Pytanie tak naprawdę do znawców, ja z plotek słyszałem, że +20 KM, przy turbo-hybrydzie +50 KM minimum. Pozostają pytania o ryzyko takiego zabiegu przy ew. zmianach legislacyjnych dot. kontroli DPF-ów itp.

KLICHO
Posty: 35
Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Marcin

Re: Chiptuning

Post autor: KLICHO » 26 wrz 2019, o 15:07

EGR off nie zauważysz zbytnio tylko silnik bedzie wciągał czysiutkie powietrze wzbogacone w tlen. Usunięcie DPF pomoże Ci na jakieś 20Nm przy sofcie bo DPF już blokuje to turbo przy 210 KM i jakieś 420 Nm +/- u mnie było czuć jak przytykało.

Adi5010
Posty: 10
Rejestracja: 20 lis 2017, o 21:11
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Adrian
Lokalizacja: Maidstone

Re: Chiptuning

Post autor: Adi5010 » 29 wrz 2019, o 12:06

Witam!
U mnie tak to wyglada w CFGB

189,3BHP / 139,2 kW 382,8 Nm
208,2BHP / 153,1 kW 464,0 Nm

COMP sport Bielsko-Biala

Awatar użytkownika
into
Posty: 432
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Chiptuning

Post autor: into » 29 wrz 2019, o 19:17

Ciekawe jakie wyniki by pokazaly inne hamownie. Wierzyc im lub nie ale wynik dobry.

Manual czy dsg?
I'm the man on the silver mountain

Awatar użytkownika
MaxOP
Posty: 6
Rejestracja: 3 cze 2018, o 15:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Max

Re: Chiptuning

Post autor: MaxOP » 30 wrz 2019, o 09:16

Adi5010 pisze:Witam!
U mnie tak to wyglada w CFGB

189,3BHP / 139,2 kW 382,8 Nm
208,2BHP / 153,1 kW 464,0 Nm

COMP sport Bielsko-Biala
seria Ci pięknie wyszła rozumiem, że bez ekologii?
Mi z ekologią pokazało 199KM/415Nm

ODPOWIEDZ