Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt DRL

Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt DRL

Post autor: marioti »

ktoś słyszał może o zaślepce w miejsce halogenu? W etka nie widzę, więc chyba takiej nie było? mam pewien pomysł dot. świateł dziennych, ale potrzebuje takiej kratki właśnie.
Ostatecznie rozważam też skan i druk 3d, ale jeszcze nie wiem jakie byłyby koszty. Zapytam znajomego co siedzi w temacie
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt D

Post autor: marioti »

edit.
Macie jakieś namiary na sprawdzone firmy, które zajmują się skanem i drukiem 3d. Niestety znajomy olał mnie całkowicie, hmm...
pisałem do kilku innych firm z branży... bez odzewu. Rozmawiałem też telefonicznie z dwiema firmami, ale prosili aby wszystko sprecyzować w mailu, bo oni muszą tam zapytać kogoś i udzielą info.... cisza do dziś.

Już nawet rozważam rozwalenie/cięcie ori lam halogen+drl.

Mam jeszcze pytanie w temacie. Do każdej lampy prowadzone jest osobne zasilanie, czy mogę je połączyć i puścić na jeden moduł stabilizacji prądu pod DRL? Jak w takim połączeniu wygląda sprawa z wywalaniem spalonej żarówki?
W zeszłym roku, mając dostęp do VCP, i przy użyciu VagHelper-a, zmieniliśmy ręcznie wartości w eeprom aby nie sprawdzał tego (tam była tylko jedna opcja Enable/Disable), a mimo to, jak ostatnio spaliła mi się zarówka to wywalił błąd na desce
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt D

Post autor: marioti »

edit.2
firm zajmujących się skanem i drukiem 3d, jest w Polsce dość sporo. Mimo tego, na 18-prób załatwienia tematu, tylko 3 firmy odpowiedziały mi.
Tyle się słyszy o druku 3D, a tu się okazuje że to wszystko w powijakach jest jeszcze. Jeden gość z tych firm uświadomił mnie, że skan 3D wymaga pomalowania obiektu na biało i wynikiem jest stereolitograf, czyli obraz którego nie da się edytować. Dopiero ręczne pomiary i modelowanie, dają obiekt który mogę sobie edytować w CAD-zie.

Z kolei ceny rozrzucone w kosmos :D No więc sam skan dwóch przedmiotów to: 300 lub 700 albo 950zł netto do wyboru :D
Do tego trzeba doliczyć sam wydruk, który w twardym PBT odpornym na warunki atm (jak ori tył lampy). to koszt 400zł za dwie sztuki.

Już nie liczę tutaj mojej pracy przy samym modelowaniu kratki i wpasowaniu lampy DRL,

Innymi słowy, d...a zbita.
Takie prace to sobie można robić jak bym chciał tym handlować, a nie przy jednorazowym projekcie.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt D

Post autor: Enriquez »

A nie prościej kupić halogena i w miejsce szybki wstawić kawałek wygiętego plastiku?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt D

Post autor: marioti »

pomysłów jest kilka.
Jednym z nich jest właśnie wycięcie odpowiedniego miejsca w starej lampie pod led-a, pomalowanie środka na czarno i zastąpienie szybki np. odpowiednio wyprofilowaną ryflowaną blachą alu. Przy czym tutaj dochodzi do kolejnego tematu, bo taka "lampa" nie będzie wyglądowo pasowała do grila pod tablicą rej. I trzeba byłoby zamontować taką samą blachę. Tu z pomocą przychodzą wschodni sąsiedzi, bo gotową kratę można kupić za ok. 240zł link
Ale czy cały ten pomysł da "fajny" wygląd... hm..

Nadal pozostaje kilka problemów technicznych. Trzeba byłoby wykodować halogeny z kilku miejsc bo u mnie włączają się też jako doświetlanie zakrętów oraz przy cofaniu. Trzeba byłoby także zamontować "kasownik" (w zasadzie rezystor) pod jedną ze starych lamp DRL, bo nowe byłyby zasilane tylko z jednego źródła.
Nie wiem też czy i tak nie będzie wywalało błędu spalonej żarówki, bo nie mam pojęcia jak to się zachowa, gdy podepnę sterownik od nowych dziennych. Być może będzie potrzebny drugi rezystor, wpięty przed sterownik

Rozwiń proszę, myśl o tym "kawałku wygiętego plastiku" bo jakość nie wiem jak to sobie mam wizualizować
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt D

Post autor: lwlw »

Po co chcesz to zmieniać?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt D

Post autor: marioti »

Zadajesz pytanie typu Po co ci kamera cofania, itp. :)
Mam na stanie świetne (dla mnie) ledy ori z Asx-a
I chcę je zamontować w kurze. Jednocześnie nie podobają mi się ori dzienne na BA15S
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt D

Post autor: into »

Prosciej bedzie zmienic auto na takie ktore ma ladne drl np passat b8 ;)
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Kratka zaślepka zderzaka w miejsce halogenów - projekt D

Post autor: marioti »

Myśląc wprost, to oczywiście sprzedać kurę i kupić co innego, wydaje się proste. Ale tylko pozornie :)
Sprzedać wcale nie jest łatwo, a kupić jeszcze trudniej.
Kupując poprzednie auto, miałem wszystko sprawdzone: byłem na stacji diagnostycznej, byłem w ASO gdzie przeglądali go ponad 2,5h, miałem pełną historię i wszystko było przy nim robione tylko w aso. No tylko co z tego. 3-lata jego posiadania uważam za moją osobistą porażkę (w historii mojej motoryzacji, oczywiście)
Teraz mam kurę od ponad roku, i jak na razie nie zamierzam zmieniać. Pomijając jakieś tam braki auta niższej klasy średniej, to ma wszystko czego potrzebuję. Poza tym jestem starej daty i lubię modzić :)

Szkoda tylko, że Skoda :), chyba tylko w superbie 2, nie przewidziała także kratki zamiast halogenu, bo dzisiaj nie byłoby takiego tematu :D
ODPOWIEDZ