Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 19 lis 2018, o 02:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 48 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 1 pa藕 2018, o 17:42 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 30 gru 2017, o 11:56
Posty: 265
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
przyk艂ad pierwszy z brzegu, lampa full-led do audi A6 - link
Jak wida膰 dost臋p masz co najwy偶ej dla wymiany, przetwornicy i "sterownika sygna艂贸w 艣wietlnych", ale led-a nie ma szans aby艣 wymieni艂 tak jak 偶ar贸wk臋. Zwr贸膰 jeszcze uwag臋 ile ta lama u偶ywana kosztuje.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 1 pa藕 2018, o 18:40 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 7431
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
A opony in偶ynierowie wymy艣lili tylko po to, aby ko艂a sie przebija艂y, za艂贸偶cie wiec 偶elazne obr臋cze.

Troch臋 chyba za duzo czytacie teorii spiskowych.

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 pa藕 2018, o 19:07 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 3 wrz 2018, o 21:26
Posty: 82
Lokalizacja: Gda艅sk (Po艂udnie)
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
kamracik napisa艂(a):
A opony in偶ynierowie wymy艣lili tylko po to, aby ko艂a sie przebija艂y, za艂贸偶cie wiec 偶elazne obr臋cze.

Troch臋 chyba za duzo czytacie teorii spiskowych.
No nie do ko艅ca si臋 mog臋 z Tob膮 zgodzi膰.

Przyk艂ad zawieszenie wielowahaczowe audi.
W obu a4 kt贸re mia艂em co roku by艂o co艣 do robienia, nawet jak kupowa艂em wahacze lemforder, kt贸re mia艂y by膰 oh ah.

Tak, oh ah to po portfelu dawa艂y.

A u innych producent贸w aut takie same wahacze mia艂y wymieniane tylko te czarne sworznie przez co mo偶na by艂o zawieszenie zrobi膰 za 200-300 z艂.. tyle to ja za 2 wahacze p艂aci艂em.. A by艂o ich 11? Chyba

Mo偶na by艂o zrobi膰 sworznie wymieniane? Mo偶na Ale po co? Jak mo偶na kompletne wahacze wymienia膰..

Wys艂ane z mojego SM-G955F przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 pa藕 2018, o 20:14 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 11617
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Od bidy mo偶na wykorzysta膰 modu艂 np. ze 艣wiate艂 dziennych Philips. Wyczuwa on kiedy jest silnik w艂膮czony a kiedy nie (na podstawie napi臋cia 艂adowania akumulatora), oraz kiedy s膮 w艂膮czone mijania. Na tej podstawie uruchamia on swoje LEDy lub nie. Odpowiednio go pod艂膮czaj膮c i stosuj膮c elementy dodatkowe, do samochodu mo偶na osi膮gn膮膰 efekt o jaki chodzi autorowi. Nie mam teraz g艂owy do tego, 偶eby rozkmninia膰, ale wykorzystuj膮c t臋 w艂a艣ciwo艣膰, mo偶na to zrobi膰. Prostszym sposobem by艂oby zastosowanie Arduino z kawa艂kiem kodu.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 pa藕 2018, o 08:55 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 30 gru 2017, o 11:56
Posty: 265
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
kamracik zach臋cam do g艂臋bszego postudiowania tematu. Podam przyk艂ad oficjalny, w 2014r rz膮d Francji wyda艂 ustaw臋, wg kt贸rej mo偶na dosta膰 3-lata i kar臋 do 300ty艣 euro, jak udowodni si臋 komu艣, 偶e jego produkt celowo zosta艂 zbudowany tak aby psu艂 si臋 po up艂ywie okre艣lonego czasu - link
Gdyby zatem bo by艂y teorie wyssane z palca, to czy ktokolwiek w rz膮dzie zainteresowa艂by si臋 tym?

W kwestii celowego i planowanego psucia si臋 rzeczy w autach, rozmawia艂em wielokrotnie ze znajomym, kt贸ry jest rzeczoznawc膮 komunikacyjnym. Mam przyk艂ady tak偶e z w艂asnego podw贸rka, bo z kolei ja rzeczoznawstwem maj膮tkowym zajmuj臋 si臋 od 15 lat. Z prostych naszych obserwacji wynika, 偶e jest coraz gorzej.
Chyba ka偶dy zgodzi si臋, 偶e jedynym i nadrz臋dnym celem przedsi臋biorcy jest wypracowanie zysku. Nikomu nie zale偶y aby jakikolwiek sprz臋t dzia艂a艂 d艂ugo, bo co z tego, 偶e ludzie b臋d膮 chwalili za trwa艂o艣膰 i jako艣膰, jak kupiony raz przedmiot wystarcza na wiele lat. Sztuczek producent贸w jest tutaj wi臋cej. W samochod贸wce, promuje si臋, 偶e tylko oryginalne cz臋艣ci s膮 najlepsze, ale gdyby chcia艂 z艂o偶y膰 auto z cz臋艣ci oryginalnych, to ich koszt by艂by kilkukrotnie wy偶szy ni偶 zakup ca艂ego nowego auta. To samo widz臋 np. w bramach panelowych, a tutaj producent jeszcze opatentowuje wz贸r panela (a w zasadzie na jego kszta艂t w przekroju) i nigdzie nie kupisz takiego panela jak tylko u producenta bramy.

enriquez idziemy w dobrym kierunku. Spraw臋 wykorzystania takiego modu艂u podawa艂em ju偶 wy偶ej. Ale tu w艂a艣nie chodzi o to odpowiednie podpi臋cie i dodanie co trzeba. Dla 艣wiate艂 dziennych to mo偶emy martwi膰 si臋 co najwy偶ej aby nie by艂o b艂臋du przepalonej 偶ar贸wki, ale zastosowanie tego do 艣wiate艂 mijania, to ju偶 rodzi mo偶liwo艣膰 sypaniem wi臋kszej ilo艣ci b艂臋d贸w. Powstaje te偶 pytanie, czy taki modu艂 od 艣wiate艂 dziennych wytrzyma艂by obci膮偶enie przy 艣wiat艂ach mijania.

Generalnie mo偶emy chyba powiedzie膰, 偶e temat zbyt trudny do realizacji, dla garstki zainteresowanych.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 pa藕 2018, o 09:08 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 7431
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Temat jest wzgl臋dnie prosty, w zale偶no艣ci od tego jak dzia艂a prze艂膮cznik 艣wiate艂. Kroki do dzia艂ania s膮 proste, po pierwsze kodujemy, aby na '0' nie pali艂y si臋 dzienne. Dalej trzeba powiadomi膰 samoch贸d, 偶e prze艂膮cznik 艣wiate艂 ustawiony jest na '0' przed uruchomieniem silnika, a p贸藕niej softwarowo powiadomi膰 samoch贸d, 偶e 艣wiat艂a prze艂膮czono na 'auto'.

Trudno艣膰 to rozgryzienie jak dzia艂a ten prze艂膮cznik 艣wiate艂, czy powiadamia poprzez pr膮d na innym pinie, poprzez CAN czy jeszcze jako艣 inaczej.

@Marioti, postarzanie sprz臋tu nie jest teori膮 spiskow膮, tylko faktem. Wiem o czym m贸wisz, ale m贸wienie, 偶e Kessy dodali tylko dlatego, aby cz臋艣ciej auto si臋 psu艂o ju偶 tak. Do aut dochodzi masa elektroniki ze wzgl臋du na nas, konsument贸w, bo tego wymagamy. To jak dzia艂a ta elektronika, to inna sprawa. To samo tyczy si臋 LED, daj膮 one nowe fajniejsze mo偶liwo艣ci, ale zawsze kosztem czego艣 - jasne, 偶e producent m贸g艂by zastosowa膰 wymienne modu艂y LED, aby nie kupowa膰 nowej lampy, tego mo偶na si臋 przyczepi膰, ale nie tego, 偶e stosuje LED by zwi臋kszy膰 zysk.

To nie jest takie proste zagadnienie, a producenci samo w sobie wol膮 ci膮膰 koszta produkcji w pierwszej kolejno艣ci i cz臋sto st膮d wynika gorsza jako艣膰 produktu. Bo to czy plastik b臋dzie dobrze czy gorzej spasowany nie sprawi, 偶e auto bardziej si臋 b臋dzie psu膰, a klient cz臋艣ciej zmieni auto, bo jak zmieni z powodu trzask贸w to na inn膮 mark臋.

Wi臋c zostawmy ju偶 gdybanie na czasy, gdy b臋dziemy dziadkami i b臋dziemy mieli prawo m贸wi膰 "za naszych czas贸w" ;)

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 pa藕 2018, o 09:22 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 11617
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
nic grubego nie musisz zmienia膰, tylko modyfikujesz sygna艂 z prze艂膮cznika 艣wiate艂 - poszczeg贸lne po艂o偶enia r贸偶ni膮 si臋 rezystancj膮.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 pa藕 2018, o 10:15 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 30 gru 2017, o 11:56
Posty: 265
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Kessy te偶 to si臋 tyczy :) W audi (nie pami臋tam rocznik贸w) anteny by艂y na blasze od wewn膮trz drzwi, a w klamkach tylko przyciski do zamykania. W razie potrzeby wymiana by艂a do艣膰 prosta i tania.
Ale w Touaregu od pocz膮tku produkcji, antena by艂a zalana 偶ywic膮 razem z przyciskiem w klamce. Wszystko fajnie, tylko ju偶 po kilku latach u偶ytkowania, pada艂y kable od anten, robi艂y si臋 zwarcia w przycisku. Naprawa mikrostyku za kilka z艂, lub wymiana anteny nie jest mo偶liwa, bo zalane 偶ywic膮. Jedyna opcja to nowa klamka, kt贸ra kosztuje ok. 2000z艂 bez wymiany i malowania. Teraz pomn贸偶 to x4, bo klamki pada艂y najcz臋艣ciej. Zwarcie na przycisku, lub niedzia艂aj膮ca antena, nie jest sygnalizowane przez auto. Zwarcie powodowa艂o, 偶e modu艂 kessy nie umia艂 przej艣膰 w tryb czuwania, a st膮d akumulator 110Ah by艂 roz艂adowywany do 10V w przeci膮gu kilku dni. Ma艂o tego, w module kessy pada艂y tranzystory oraz tzw rezystory bezpiecznikowe, o koszcie wymiany takiego modu艂u, kt贸ry jest jednocze艣nie immo, raczej nie musz臋 m贸wi膰. Awarie tego typu dotycz膮 nawet nowych Touareg贸w do 2015r (dalej nie wiem bo ju偶 nie 艣ledz臋 tematu). A wiem o czym m贸wi臋, je藕dzi艂em Turkiem 3-lata i... walczy艂em z Kessy
Pytanie retoryczne: dlaczego wi臋kszo艣膰 obecnych system贸w kessy ma anteny zespolone i nierozbieralne, w klamkach?

Ale mo偶e do艣膰 ju偶 OT, bo widz臋, 偶e temat idzie w dobrym kierunku :D


Ostatnio edytowano 2 pa藕 2018, o 10:17 przez marioti, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 pa藕 2018, o 10:17 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 18 cze 2018, o 08:10
Posty: 28
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Je艣li po wy艂膮czeniu silnika philips odetnie sygna艂 AFL (Auto) ze sterownika to i commining living home nie zadzia艂a.
Trzeba by doda膰 zw艂ok臋 na wy艂膮czanie, chyba 偶e modu艂 philipsa ju偶 to ma wbudowane.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 pa藕 2018, o 17:47 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 11617
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Odetnie. Pozostaje zatem zwyk艂y Andurino.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 pa藕 2018, o 18:13 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 18 cze 2018, o 08:10
Posty: 28
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Chyba 偶eby za艂o偶y膰 偶e statystyczny kierowca Superba b臋dzie w stanie po ciemku trafi膰 do auta/do domu ;)
呕eby si臋 tam gdzie nie b艂膮ka艂 ca艂膮 noc...

Wys艂ane z mojego SM-G800H przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 pa藕 2018, o 06:24 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 wrz 2018, o 22:27
Posty: 30
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Czy 偶ar贸wki 艣wiate艂 dziennych 艣wiec膮 na 100% swojej mocy?
Czy i gdzie w VCDS mo偶na zupe艂nie wy艂膮czy膰 dzienne (偶eby nie 艣wieci艂y na ustawieniu 0 i AUTO)?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 pa藕 2018, o 06:39 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Pawe艂
Do艂膮czy艂(a): 12 lis 2012, o 15:54
Posty: 4698
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 277 KM / 347 Nm
Sugeruje poczyta膰 instrukcj臋 i wy艂膮czy膰 z MaxiDot.

_________________
Wyprzeda偶 piwniczna http://olx.pl/oferty/uzytkownik/Qncf/


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 pa藕 2018, o 06:41 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 wrz 2018, o 22:27
Posty: 30
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
A znasz odpowied藕 na pierwsze pytanie?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 pa藕 2018, o 10:50 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 30 gru 2017, o 11:56
Posty: 265
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
W standardzie, jak podejrzysz w vcds to masz ustawione napi臋cie 92% czyli redukcja do ok 12,6V w por贸wnaniu do napi臋cia 艂adowania. Wi臋c napieciowo mo偶na si臋 pobawi膰 "moc膮" 艣wiecenia zarowki


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 48 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL