Strona 2 z 2

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 13 cze 2018, o 13:33
autor: igorw
Sebastian_M26 pisze:Ale 9/10 frajerów nie idzie do sądu więc i tak to się ubezpieczycielom opłaca spłacić tego jednego kumatego.
Proporcje się mocno zmieniły, teraz często roszczenia skupują firmy i gwarantuję ci, że pójdą do sądu. Schemat jest ten sam: wypłata 3 tys, poszkodowany dostaje 1 tys na odczepnego a firma zgłasza roszczenie na 5,5.
A odmowa z AC to wyjątkowo łakomy kąsek - oczywiście w ramach OWU.

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 13 cze 2018, o 13:42
autor: JacekRS
igorw pisze:
JacekRS pisze:Chlopaki srają koniami na lewo i prawo 200+ i szukają wygody pontona... a o trakcji i bezpieczenstwie zero pomyslunku.
Może ciut więcej kultury by się przydało? Z Twojego profilu to sam "srasz koniami" najwięcej. W 3.6 homologacja jest na 17 i 18, i naprawdę czuję różnicę.
Może i sram, ale nie tylko nimi, bo wiem, że taka moc potrzebuje odpowiednich hamulców i odpowiedniego koła, żeby zachować bezpieczeństwo.

Jeżeli masz homo na 17 i 18 to wsadzaj co uważasz za słuszne, ale po 17kach nie spodziewaj się, tego że auto będzie Ci szło jak po szynach w zakrętach :).

Ja jeździłem w zimie na 18kach, na lato mam 19`ki i czuję różnicę i w komforcie i w jakości prowadzenia.
Na 18kach, bardziej komfortowo, ale na 19kach bezpieczniej i stabilniej.

Mimo wszystko na 19kach przy obniżeniu zawiechy o 35mm i trybie sport jest bardziej komfortowo niż w OIII RS na serii zawieszeniu i felach 18`kach.

Dlatego własnie zakupiłem zimówki 19ki :)

I się nie unoś, bo Ci żyłka pęknie :)

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 13 cze 2018, o 13:52
autor: igorw
Potrzebne ci są te wycieczki? Sraj końmi a o moją żyłkę się nie martw. Staniała kultura widzę - odwrotnie proporcjonalna do ilości KM w posiadanym pojeździe.

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 13 cze 2018, o 13:54
autor: CLO27
Ja właśnie się zastanawiam zawsze jak czytam czy komfort czyli szeroko rozumiana wygoda zadka, nie staje się brakiem komfortu w prowadzeniu np na autostradzie przy wietrzyku....trzeba wyposrodkowac bo niektórzy za bardzo dbają o zad a potem barierka i wygodnie leżą w szpitalu :p

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 13 cze 2018, o 15:12
autor: JacekRS
CLO27 pisze:Ja właśnie się zastanawiam zawsze jak czytam czy komfort czyli szeroko rozumiana wygoda zadka, nie staje się brakiem komfortu w prowadzeniu np na autostradzie przy wietrzyku....trzeba wyposrodkowac bo niektórzy za bardzo dbają o zad a potem barierka i wygodnie leżą w szpitalu :p
Wygodnie, znaczy „kulturalnie”:)

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 13 cze 2018, o 15:25
autor: Enriquez
igorw pisze:Potrzebne ci są te wycieczki? Sraj końmi a o moją żyłkę się nie martw. Staniała kultura widzę - odwrotnie proporcjonalna do ilości KM w posiadanym pojeździe.
Proponuję abyś to jednak Ty się uspokoił.

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 13 cze 2018, o 15:27
autor: igorw
Ja raczej z tych spokojnych - masz mi coś do zarzucenia?

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 13 cze 2018, o 16:31
autor: Camillinhio
Wycieczki osobiste zacząłeś Ty, więc pewnie to ;)

W kwestii chodzenia po sądach. Nie każdy ma ochotę, nie każdy ma czas, nie każdy ma na to pieniądze, no i nie każdy ma wiedzę.

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 13 cze 2018, o 21:01
autor: Ogonczyk
Te 200KM t opisuję, bo tak ma być, żeby było widać czym jeżdżę i o co mi chodzi w pytaniach.
2.0 L na samochód taki jak Superb to jest jakieś "sranie koniami"? To co mam sobie kupić 1.0L? 1.2L? 1.4 i wlec się za Żukiem?
Nie kupiłem Superba, żeby ścigać na autostradach "200 na zakrętach". To jest auto rodzinne.
I poszukiwanie wygody nie jest tu niczym dziwnym. Nie ośmieszajmy się, były czasy, że śmigałem V6-ami z 350KM- to "jest sranie koniami", a Skoda Superb to auto można by rzec familijne, chyba, ze jednak sportowe i się mylę...
Jestem już po próbach z 16-tkami. Zniknęło 30-40 % info z nierównej jezdni. Czy własności jezdne gorsze? Trochę i to trzeba wziąć pod uwagę, przy normalnej jeździe nie ma problemu.
Dzięki za support.

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 14 cze 2018, o 07:49
autor: tomek evo
Ogólnie uważam, że średnica koła w S2 jest mała. To jest rozmiar typowy dla kompaktów i to tak mniej więcej od 15 lat. Większość aut klasy średniej z okresu produkcji S2 miało już jednak większe koła. Superb 2 jest dużym samochodem i nastawionym głównie na komfort wiec trochę to dziwne. Ja mam 225/45/17 i jak dla mnie profil jak na felgę 17 w tak dużym aucie jest za niski. Dla porównania inne auto w rodzinie Alfa 159 ma seryjnie 225/50/17 a np. Avensis sąsiada 225/55/17 (też seryjnie). Sam zastanawiałem się czy lepszym rozwiązaniem nie było by założenie opony w rozmiarze 225/50R17 - średnica koła minimalnie większa ale jeszcze do zaakceptowania, natomiast trochę więcej gumy na naszych drogach by się przydało. Ten rozmiar nie powinien negatywnie wpłynąć na właściwości jezdne a jeśli to raczej nieodczuwalnie (felga ta sama). Pozostają kwestie prawno-ubezpieczeniowe, choć uważam, że sprawa jest jak najbardziej do wygrania w sądzie bo powinni udowodnić zależność miedzy niehomologowanym rozmiarem kół a powstałą szkodą a można powiedzieć, że powszechnie uznaje się, że niewielkie odstępstwa w zakresie rozmiaru opon są dopuszczalne. Tak samo przy 18 lepszą opcją było by 225/45/18 bo profil 40 jest na nasze drogi w takim aucie jednak dość niski. Zaletą tych kompaktowych rozmiarów kół sa niskie ceny ogumienia w porównaniu do np. opon z Insigni gdzie ładowali nawet felgi 20 a 18 to można powiedzieć średni rozmiar dla tego auta.

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 14 cze 2018, o 08:28
autor: Sebastian_M26
Bo S2 to konstrukcja z 2007 a tak naprawdę to jeszcze z golfa5 z 2003

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 14 cze 2018, o 08:44
autor: tomek evo
Ale to zupełni niczego nie tłumaczy. Superb wyszedł na rynek w 2008 roku a tą samą średnicę miały np. koła w Golfie IV/Leonie/Octavi I czyli konstrukcji starszej o przeszło 10 lat i do tego kompaktowej. Z jakiś względów uznali, ze ten rozmiar będzie odpowiedni i już. Może chodzi o to, ze ten rozmiar wprowadzili w Passacie B6 i potem niczego nie chcieli zmieniać w bliźniaczych konstrukcjach. Stan naszych dróg mocno się poprawił ale niestety jeszcze wiele dróg jest fatalnej jakości i to co dla Niemca nie stanowi problemu (niski profil) u nas już tak.

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 14 cze 2018, o 08:47
autor: Sebastian_M26
Nie widzę problemu gdyż potrafię ominąć każdą dziurę

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 15 cze 2018, o 23:10
autor: CLO27
:mrgreen:
Sebastian_M26 pisze:Nie widzę problemu gdyż potrafię ominąć każdą dziurę

Re: wiem, że o gumach już dużo było

: 16 cze 2018, o 23:49
autor: Carlito
W Insignii (200 kuni w dieslu, 4x4, zawiecha w wersji sport) miałem 245/45/18 i przyznam, że ten rozmiar robił dobrą robotę. 225/40/18 w S2 mnie na dzień dobry zaskoczyło (na minus), do tego zawias standardowy (czytaj miękki) i w prowadzeniu jakiegoś mega szału nie ma. Mam na myśli zakręty, ale z S2 w tym względzie to przecinaka nigdy nie będzie, ma za to inne zalety :)