1.8 TSI problem z rozruchem
: 28 lut 2018, o 20:22
6!
w niedzielę wszystko było ok a w poniedziałek rano samochód nie chciał odpalić. Zacząłem kręcić rozrusznikiem, po kilku sekundach pojedyncze zapłony, po kilku kolejnych odpaliła. Po uruchomieniu wszystko pracuje normalnie. Brak check engine. Po podłączeniu do kompa brak błędów.
Sytuacja powtarza się przy prawie każdym rozruchu.
Z dodatkowych "hintów" - do tej pory słyszałem wyraźny syk pracy pompy przez 3-5 sek po otwarciu drzwi kierowcy (mam keyless) a teraz tego nie ma (tzn czasami jest ale nie ma wpływu na problem z rozruchem).
Zdjąłem kanapę rozłączyłem moduł sterujący pompą i złączkę na pompie - ma podawane napięcie ~9V. Bezpieczniki sprawdzone.
Olej i filtry w tym filtr paliwa wymienione 2 m-ce temu. Samochód był myty na myjni automatycznej w czwartek (-8st) a problem pojawił się w niedzielę. Samochód stoi w garażu - temp ok 14st.
W trakcie jazdy naprawdę zero problemów lub podejrzanych zachowań.
Niestety długotrwałe kręcenie rozruszniki jest mocno denerwujące i zapewne szybko wykończy aku.
jakieś pomysły?
jestem umówiony do znajomego serwisu - zamówiona pompa paliwa i jej sterownik ale nie jestem pewien,że to właściwy trop skoro podczas jazdy działa.
----
mike
w niedzielę wszystko było ok a w poniedziałek rano samochód nie chciał odpalić. Zacząłem kręcić rozrusznikiem, po kilku sekundach pojedyncze zapłony, po kilku kolejnych odpaliła. Po uruchomieniu wszystko pracuje normalnie. Brak check engine. Po podłączeniu do kompa brak błędów.
Sytuacja powtarza się przy prawie każdym rozruchu.
Z dodatkowych "hintów" - do tej pory słyszałem wyraźny syk pracy pompy przez 3-5 sek po otwarciu drzwi kierowcy (mam keyless) a teraz tego nie ma (tzn czasami jest ale nie ma wpływu na problem z rozruchem).
Zdjąłem kanapę rozłączyłem moduł sterujący pompą i złączkę na pompie - ma podawane napięcie ~9V. Bezpieczniki sprawdzone.
Olej i filtry w tym filtr paliwa wymienione 2 m-ce temu. Samochód był myty na myjni automatycznej w czwartek (-8st) a problem pojawił się w niedzielę. Samochód stoi w garażu - temp ok 14st.
W trakcie jazdy naprawdę zero problemów lub podejrzanych zachowań.
Niestety długotrwałe kręcenie rozruszniki jest mocno denerwujące i zapewne szybko wykończy aku.
jakieś pomysły?
jestem umówiony do znajomego serwisu - zamówiona pompa paliwa i jej sterownik ale nie jestem pewien,że to właściwy trop skoro podczas jazdy działa.
----
mike