S1 Potrzebna rada

Awatar użytkownika
yarun
Posty: 29
Rejestracja: 11 maja 2011, o 16:39
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Ipswich

S1 Potrzebna rada

Post autor: yarun »

Witam wszystkich !

Niedawno zakupiłem używaną Skode. Muszę na początku dodać ze mieszkam na stałe w UK także Skoda to anglik.
Posiadam Skode Superb 2,5 TDI 120KW BDG automat z 2005r. Wiem, że po zakupie auta powinno się wymienic rozrząd ale w moim przypadku najpierw chciałem skorzystać z waszej porady. Otóż mam wbite w książke serwisową, że był zmieniany "multi V belt" oraz pompa wody przy ok 90k mil (zdjęcie poniżej) i zastanawiam się czy to jest rozrząd czy tylko pasek klinowy a pompa przy okazji bo akurat padła. Jakie są wasze pomysły ?? Oto zdjęcie:

Obrazek



I jeszcze jedno pytanie. Orientuje się ktoś czy aby napewno został zalany dobry olej do tego silnika. Wlewałem Castrol Edge 5W-40 z normami 502 00 , 505 00 i 505 01. W instrukcji niby sie zgadzają ale jedna rzecz wpowadza mnie w bład otóż są jakby dwa warianty serwisu (flexible i fixed) QG1, QG2. I do obu rodzajów są podane różne oleje. Także nie wiem czy zalałem mu dobry olej.

Oto jak wygląda instrukcja:

Obrazek


Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam !
Lukaszos

Re: S1 Potrzebna rada

Post autor: Lukaszos »

Olej masz OK jeśli spełnia zalecane specyfikacje. Przy CAUTION masz zapis iż specyfikacja VW 502 00 przeznaczona jest dla benzyniaków a VW 505 01 dla silników diesla, użycie innego oleju grozi uszkodzeniem silnika. Obecnie jednak oleje spełniają kilka specyfikacji jednocześnie stąd miałeś ich trzy na opakowanniu oleju jaki wlałeś. Dwa warianty to tzw. longlive ( zmienne okresy pomiędzy przeglądami, często spotykane rozwiązanie za naszą zachodnią granicą gdzie auta kręcą spore przebiegi ale głównie po autostradach i tam wydłuża się okres pomiędzy przeglądami czasami nawet do 20000km ) i stałe odstępy w przebiegu ( zazwyczaj 15000km ). Na moje oko masz wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompą wody. Zawsze możesz podjechać do Bosch Service i zapytać oni prowadzą swoją wewnętrzną sieć i wrzucają wszytkie info o autach jakie się u nich przewinęły z zapisem co było robione kiedy i przy jakim przebiegu.
Pozdrawiam, jeśli się pomyliłem to mnie poprawcie
Awatar użytkownika
yarun
Posty: 29
Rejestracja: 11 maja 2011, o 16:39
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Ipswich

Re: S1 Potrzebna rada

Post autor: yarun »

Dzięki za odpowiedź. Zadzwonie do tego Bosha w poniedziałek i się popytam. Może ominie mnie wymiana rozrzadu :)
Pawel_ch
Posty: 24
Rejestracja: 9 lis 2010, o 07:16
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: S1 Potrzebna rada

Post autor: Pawel_ch »

Ja zawsze po zakupie auta wymieniam rozrząd, wole mieć pewność że nie spotka mnie niemiła i kosztowna niespodzianka tym bardziej w V6 koszta są ogromne. Po zakupie Superba wymieniłem rozrząd pomimo że poprzedni właściciel zapewniał że wymieniał go ok 4 miesiące temu, po demontażu okazało się że rozrząd świeżo wymieniony, ale jakiś dureń co go wymieniał nie zmienił rolki prowadzącej a już miała znaczny luz widać było po niej że nie była zmieniona. Tak więc decyzja należy do Ciebie, ja tam wole być pewny co mam i nie wieże co ktoś mówi.
Awatar użytkownika
yarun
Posty: 29
Rejestracja: 11 maja 2011, o 16:39
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Ipswich

Re: S1 Potrzebna rada

Post autor: yarun »

Zadzwoniłem do tego serwisu. Powiedziałem im od kogo kupiłem to auto i okazało sie nawet że znaja starego własciciela. Zapewniali mnie że rozrząd został wpełni wymieniony razem z pompą wody oraz paskiem klinowym. Narazie sobie odpuszcze wymiane, może przed przyjazdem do kraju postaram się dla bezpieczeństwa zmienic rozrząd :).

Dzieki wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam.
ODPOWIEDZ