Strona 3 z 4

Re: Problem ze ściąganiem

: 29 mar 2018, o 11:34
autor: igorw
@leszekmw nie ma znaczenia czy wielowahacz w ustawianiu geometrii - to tylko drążki (chyba). Tak, w sumie to "auto jeździ tyłem", a u mnie rozjechało się po roku.

@Harath - tam gdzie wskazałem płaciłem 80 czy 85 zł.

Re: Problem ze ściąganiem

: 6 kwie 2018, o 09:55
autor: Harath
Wczoraj widziałem się z kolegą mechanikiem/tunerem który sprawdził za pomocą palcy odległość opony od nadkola od strony środką samochodu (patrząc od boku) i w jednym kole wychodzi 2 palce, a w drugim 3 palce... taką mam geometrię :D.

Re: Problem ze ściąganiem

: 6 kwie 2018, o 10:40
autor: kamracik
Geometrii przecież nic do tego. Geometria ma zapewnić tylko, że koło jest prostopadłe do podłoża i w takiej pozycji pracuje.

Re: Problem ze ściąganiem

: 6 kwie 2018, o 11:23
autor: Harath
Z tego co wiem tam jest kilka parametrów, kilka kątów, to może wahacz mam przekrzywiony.

Re: Problem ze ściąganiem

: 6 kwie 2018, o 11:27
autor: kamracik
No aż tak to się nie znam :mrgreen: Może być wahacz, może krzywo stał, może nierówno obciążony był itd. Więc ciężko powiedzieć co i jak nie widząc auta.

Re: Problem ze ściąganiem

: 6 kwie 2018, o 11:27
autor: Harath
Nie, nie był w ogóle obciążony i stał na drodze asfaltowej.

Re: Problem ze ściąganiem

: 6 kwie 2018, o 11:29
autor: kamracik
Podałem tylko kilka możliwych aspektów, które mogły mieć na to wpływ. Nie mówiłem, że to na bank taka przyczyna.

Re: Problem ze ściąganiem

: 6 kwie 2018, o 12:49
autor: Harath
Spoko spoko :).

Re: Problem ze ściąganiem

: 6 kwie 2018, o 12:58
autor: Camillinhio
Na przykładzie mojego pastucha. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, który wpływa na powrót koła kierownicy i stabilność jazdy. Na geometrii teoretycznie nieustawialny. Jak się okazało, po bliskim spotkaniu z krawężnikiem naprężyłem sanki, co wpłynęło na zmianę kąta (po jednej stronie auta koło było cofnięte). Odkręcenie śrub pozwoliło na zejście naprężeń i kąty wróciły do normy. A walnięta mogła być cała masa innych rzeczy, także warto sprawdzić u fachowca (u mnie okazało się to ASO :O).
Obrazek

Re: Problem ze ściąganiem

: 12 kwie 2018, o 16:21
autor: Harath
Wyszło, że mam z przodu wywalone końcówki drążka, nie trzymają mi silentblocki i być może już kończy się sworzeń prowadzący wahacza.

Re: Problem ze ściąganiem

: 26 kwie 2018, o 22:12
autor: Harath
Po wymianie koncowek drążka kierowniczego przestało ściągać, a po wymianie wahaczy i przegubow kulowych (stworzni wahacza) przestało też drgac kierownica, poza tym wyszło, że mam opony już paździerz ostry i bede musiał kupić. Podobno też tak zjechane opony (maja małe guzy) przyśpieszą zużycie tego nowego zawieszenia, czy to prawda?

Re: Problem ze ściąganiem

: 9 maja 2018, o 17:14
autor: Harath
Kamil, w którą stronę Ci ściągnąlo jak miałeś taki Kąt WSZ jak na zdjeciu?

Re: Problem ze ściąganiem

: 9 maja 2018, o 20:55
autor: gabi300
Harath pisze:Kamil, w którą stronę Ci ściągnąlo jak miałeś taki Kąt WSZ jak na zdjeciu?
Ja miałem to samo.Wszystko wróciło do normy po geometrii.U mnie ściągało w prawo.Kierownica była krzywo.Teraz jak droga prosta to można kierownice pościć,ale jak lekkie pochylenie to trzeba lekko katrować.Ale to raczej normalne.Geometrie robiłem 2 razy dopiero na laserowym sprzęcie ok.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Problem ze ściąganiem

: 9 maja 2018, o 21:09
autor: Harath
To miałeś jakąś lajtową sprawę, bo z przodu tak naprawdę da się tylko ustawić zbieżność. A tych 2ch parametrów nie da się poza zbieżnością. Z tyłu za to da się oba.

Re: Problem ze ściąganiem

: 9 maja 2018, o 21:29
autor: gabi300
Harath pisze:To miałeś jakąś lajtową sprawę, bo z przodu tak naprawdę da się tylko ustawić zbieżność. A tych 2ch parametrów nie da się poza zbieżnością. Z tyłu za to da się oba.
To moje ustawienia .Obrazek

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka