Co prawda w OII z DSG przed liftem ale zakładem, że w SII bez Kessy jest identycznie.
Stacyjka się zepsuła.
Kluczyk można było obrócić do położenia powiedzmy 45 stopni od 0 - bez efektu na zegarach, wszystko zdechłe.
Co gorsza, skoro nie kontaktowała, to nie docierało napięcie pozwalające na odblokowanie DSG / przesunięcie dźwigni z pozycji P - więc bez możliwości przepchnięcia nawet o kilka metrów (a auto stało w miejscu wysoce niekorzystnym...).
Rozbebeszyłem więc kostkę na końcu stacyjki, i jakoś udało mi się tamtędy podać napięcie na DSG - więc udało się wrzucić wajchę na N i przepchnąć trochę pojazd. Po tych operacjach obecnie kluczyka już nie można włożyć do stacyjki - więc wiadomo, że do wymiany.
Pytanie:
Czy jeżeli uda się na tej rozbebeszonej kostce postykać to co trzeba (albo na innej zastępczej podłączonej do wiązki) i podać tamtędy napięcia gdzie wymagane, i zakręcić rozrusznikiem do odpalenia, to będę mógł podjechać xx km (np. do jakiegoś warsztatu)? Głównie interesuje mnie, czy przypadkiem z braku połączenia czegoś tam nie zadziała mi nagle w czasie takiej jazdy blokada położenia kierownicy, ew. jak tego uniknąć gdyby było takie niebezpieczeństwo.
I pytanie związane:
Do kpl. stacyjki dochodzą dwie wiązki / kostki przewodów (o ile widzę na fotkach): jedna do kostki ze stykami na końcu, a druga do korpusu (pewnie pierścień immobilizera, coś jeszcze?). Czyli jakie dokładnie funkcje obsługiwane są przez każdą z nich (przy DSG)?
Zablokowana stacyjka
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Zablokowana stacyjka
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13589
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Zablokowana stacyjka
Odkręć całość. Te śruby zrywalne są słabo przykręcone i dasz radę to odkręcić młotkiem i śrubokrętem. Inaczej zadziała niestety blokada. Kabelki możesz zewrzeć. Nie pamiętam już czy nie da się oddzielić samego tego przełącznika od stacyjki. Grneralnie jak wyjmiesz iszkodzony bębenek stacyjki z obudowy to pod żadnym pozorem nie obracaj śrubokrętem w obudowie, bo będzie do wyrzucenia. Zablokuje się mechanicznie.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13589
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Zablokowana stacyjka
Jak chcesz schemat to daj znać. Albo zadzwoń. Będę w domu za godzinę.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Zablokowana stacyjka
Jasne, że chcę schemat - dziękuję. Dzwonić nie będę, bo to zawracanie dupy - jak znajdziesz wolną chwilę, to wtedy mi prześlij jakoś.
Na razie to problematyczny pojazd jest w PL, a ja poza.
Obejrzę sobie i będę przygotowany gdy wrócę jutro lub po-.
Kostkę na końcu można wyjąć w całości, a nawet jakby nie - to można podłączyć do wiązki inną sprawną i przekręcić np. śrubokrętem. Skoro mam oryginalny kluczyk, to z immo bym sobie może poradził. Chociaż tutaj nie wiem: czy to odczytuje i przekazuje sygnał dopiero po przekręceniu kluczyka, czy wystarczy że jest blisko / bez kręcenia w stacyjce - jak dopiero po przekręceniu to miałbym problem, bo obecnie nie włożę kluczyka.
Ale skoro nie mam pewności że mi nie zablokuje kierownicy, że mimo iż obecnie blokada nie zaskakuje podczas obrotu kierownicą od maksymalnego położenia L do P i nazad, to nie będę raczej ryzykował jazdy. Czyli pewnie albo pruję całość na świeżym tam gdzie aktualnie stoi, albo laweta.
Na razie to problematyczny pojazd jest w PL, a ja poza.
Obejrzę sobie i będę przygotowany gdy wrócę jutro lub po-.
Kostkę na końcu można wyjąć w całości, a nawet jakby nie - to można podłączyć do wiązki inną sprawną i przekręcić np. śrubokrętem. Skoro mam oryginalny kluczyk, to z immo bym sobie może poradził. Chociaż tutaj nie wiem: czy to odczytuje i przekazuje sygnał dopiero po przekręceniu kluczyka, czy wystarczy że jest blisko / bez kręcenia w stacyjce - jak dopiero po przekręceniu to miałbym problem, bo obecnie nie włożę kluczyka.
Ale skoro nie mam pewności że mi nie zablokuje kierownicy, że mimo iż obecnie blokada nie zaskakuje podczas obrotu kierownicą od maksymalnego położenia L do P i nazad, to nie będę raczej ryzykował jazdy. Czyli pewnie albo pruję całość na świeżym tam gdzie aktualnie stoi, albo laweta.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13589
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Zablokowana stacyjka
tu masz:
https://mega.nz/#F!skdXFLyR!k65k9Y_va__HN82BwonU2A
nie wiem który rocznik, wziąłem 1.6 BSE 2007
jakby co to w tym katalogu masz też S2, 2012 dla porównania
https://mega.nz/#F!skdXFLyR!k65k9Y_va__HN82BwonU2A
nie wiem który rocznik, wziąłem 1.6 BSE 2007
jakby co to w tym katalogu masz też S2, 2012 dla porównania
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Zablokowana stacyjka
Mam, dzięki.Enriquez pisze:tu masz:
...
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Zablokowana stacyjka
To dalej: czy po wymianie kpl. stacyjki, czyli pewnie czegoś takiego:
potrzebne będą jakieś szamańskie sztuczki, jak np. kodowanie immo (pewnie tylko w ASO), albo coś jeszcze?
A może da się to jakoś obejść - przełożyć jakiś pierścień, ...?
Albo wymienić sam wkład / bębenek?
potrzebne będą jakieś szamańskie sztuczki, jak np. kodowanie immo (pewnie tylko w ASO), albo coś jeszcze?
A może da się to jakoś obejść - przełożyć jakiś pierścień, ...?
Albo wymienić sam wkład / bębenek?
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13589
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Zablokowana stacyjka
To co musisz zrobić to rozkręcić kluczyk i przełożyć ampułkę z immo do nowego. Nic nie trzeba rzeźbić.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.