Błąd silnika / migająca kontrola świec - dziwne zachowanie
Błąd silnika / migająca kontrola świec - dziwne zachowanie
Superb II 170km 2.0TDI
Opis problemu:
Faza 1 (trwała ok 1 miesiąca):
Po uruchomieniu zimnego silnika, po ok 30sek od uruchomienia zaczyna migać kontrolka świec, spada moc.
Po przejechaniu kolejnej minuty wyłączam silnik, włączam ponownie problem znika do następnego dnia, kiedy uruchamiam zimny silnik.
Sporadycznie zapala się kontrolka błąd silnika.
Komputer pokazuje: błąd nastawnika
Podejrzenie gruszka. Serwis zdemontował gruszkę, niestety nie miał właściwej, zamontował ponownie starą. Objawy się zmieniły!
Faza 2:
Po uruchomieniu zimnego silnika, po ok 30sek od uruchomienia zaczyna migać kontrolka świec, spada moc.
Po przejechaniu kolejnej minuty wyłączam silnik, włączam ponownie problem znika ale już tylko na chwilę.
Znów kontrolka żarzenia świeć miga, moc spada i tak w kółko.
Sporadycznie zapala się kontrolka błąd silnika.
Komputer pokazuje: błąd nastawnika
Ale po 2 dniach...
Faza 3:
Po uruchomieniu zimnego silnika, po ok 30sek od uruchomienia zaczyna migać kontrolka świec, włącza się błąd silnika, moc nie spada.
Kontrolka świec nie gaśnie.
Przy ponownym uruchomieniu silnika, kontrolka silnika gaśnie, po chwili się zapala na kilka następnych dni. Kontrolka świec wciąż miga, czasem dłużej, czasem krócej.
Moc wciąż jest!
Komputer pokazuje: błąd nastawnika
Znalazłem właściwą gruszkę - te same oznaczenia na gruszce.
Mechanik wymienił.
Komputer pokazuje: błąd nastawnika, zwarcie do masy.
Obecnie kontrolka świec miga cały czas, również od razu jak się tylko włączy silnik (wcześnie zaczynała migać po ok 30sek). Błąd silnika świeci się nieustannie. Moc jest.
Podejrzenia:
- uszkodzona nowa gruszka
- zwarcie na przewodach
- na forum znalazłem "rurka (około 4cm długości) podciśnienia z takim mały zaworkiem była uszkodzona"
Będę wdzięczny za konkretne sugestie rozwiązania problemu.
Opis problemu:
Faza 1 (trwała ok 1 miesiąca):
Po uruchomieniu zimnego silnika, po ok 30sek od uruchomienia zaczyna migać kontrolka świec, spada moc.
Po przejechaniu kolejnej minuty wyłączam silnik, włączam ponownie problem znika do następnego dnia, kiedy uruchamiam zimny silnik.
Sporadycznie zapala się kontrolka błąd silnika.
Komputer pokazuje: błąd nastawnika
Podejrzenie gruszka. Serwis zdemontował gruszkę, niestety nie miał właściwej, zamontował ponownie starą. Objawy się zmieniły!
Faza 2:
Po uruchomieniu zimnego silnika, po ok 30sek od uruchomienia zaczyna migać kontrolka świec, spada moc.
Po przejechaniu kolejnej minuty wyłączam silnik, włączam ponownie problem znika ale już tylko na chwilę.
Znów kontrolka żarzenia świeć miga, moc spada i tak w kółko.
Sporadycznie zapala się kontrolka błąd silnika.
Komputer pokazuje: błąd nastawnika
Ale po 2 dniach...
Faza 3:
Po uruchomieniu zimnego silnika, po ok 30sek od uruchomienia zaczyna migać kontrolka świec, włącza się błąd silnika, moc nie spada.
Kontrolka świec nie gaśnie.
Przy ponownym uruchomieniu silnika, kontrolka silnika gaśnie, po chwili się zapala na kilka następnych dni. Kontrolka świec wciąż miga, czasem dłużej, czasem krócej.
Moc wciąż jest!
Komputer pokazuje: błąd nastawnika
Znalazłem właściwą gruszkę - te same oznaczenia na gruszce.
Mechanik wymienił.
Komputer pokazuje: błąd nastawnika, zwarcie do masy.
Obecnie kontrolka świec miga cały czas, również od razu jak się tylko włączy silnik (wcześnie zaczynała migać po ok 30sek). Błąd silnika świeci się nieustannie. Moc jest.
Podejrzenia:
- uszkodzona nowa gruszka
- zwarcie na przewodach
- na forum znalazłem "rurka (około 4cm długości) podciśnienia z takim mały zaworkiem była uszkodzona"
Będę wdzięczny za konkretne sugestie rozwiązania problemu.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Błąd silnika / migająca kontrola świec - dziwne zachowan
Nie podałeś konkretnie jakie błędy są w silniku. Błąd nastawnika to za mało.
- gruszkę sprawdzasz czy nie ma mechanicznego uszkodzenia membrany podłączając króciec gruszki pod wakuometr, lub przy jego braku duża strzykawka, robisz podciśnienie i sztanga powinna się wysunąć i pozostać w tej pozycji.
- elektrycznie - za pomocą VCDS w blokach mierzonych kanał 120, lub w nowszym VCDS gdzie są tylko Adv.Meas.Val. znaleźć kanał dla nastawnika i sprawdzić napięcie - przy zgaszonym silniku (zapłon włączony)powinno pokazywać ok. 3,7V, przy zapalonym na wolnych obrotach ok. 0,76V. Inne wartości to uszkodzenie gruszki, źle wyregulowana sztanga przy wymianie, brak podciśnienia na skutek uszkodzonych przewodów podciśnieniowych, uszkodzona wiązka elektryczna.
- gruszkę sprawdzasz czy nie ma mechanicznego uszkodzenia membrany podłączając króciec gruszki pod wakuometr, lub przy jego braku duża strzykawka, robisz podciśnienie i sztanga powinna się wysunąć i pozostać w tej pozycji.
- elektrycznie - za pomocą VCDS w blokach mierzonych kanał 120, lub w nowszym VCDS gdzie są tylko Adv.Meas.Val. znaleźć kanał dla nastawnika i sprawdzić napięcie - przy zgaszonym silniku (zapłon włączony)powinno pokazywać ok. 3,7V, przy zapalonym na wolnych obrotach ok. 0,76V. Inne wartości to uszkodzenie gruszki, źle wyregulowana sztanga przy wymianie, brak podciśnienia na skutek uszkodzonych przewodów podciśnieniowych, uszkodzona wiązka elektryczna.
Re: Błąd silnika / migająca kontrola świec - dziwne zachowan
Dziękuję za konkretną odpowiedź. Jutro dopiszę błędy z komputera.
Re: Błąd silnika / migająca kontrola świec - dziwne zachowan
Witam,
Po kilku dniach jazdy:
- spadek mocy
- błąd filtr cząstek stałych
- kontrolka silnika świeci i świec miga od włączenia silnika
VAG pokazuje:
P00AF00
Moduł sterowania turbosprężarki A Wydajność/Aktywny/Stały
P256300
Czujnik położenia turbosprężarki - Sygnał poza zakresem Aktywny/Stały
P029900
Niskie doładowanie turbosprężarki Aktywny / Stały
Czy gruszki 794081-16 się programuje? Nie ma tam żadnej regulacji mechanicznej. Czujnik na gruszce ma kod 787563-04
Na starej gruszce, którą podejrzewałem o uszkodzenie był tylko jeden błąd:
P256300
Czujnik położenia turbosprężarki - Sygnał poza zakresem Aktywny/Stały
Z góry dziękuję za odpowiedź
Po kilku dniach jazdy:
- spadek mocy
- błąd filtr cząstek stałych
- kontrolka silnika świeci i świec miga od włączenia silnika
VAG pokazuje:
P00AF00
Moduł sterowania turbosprężarki A Wydajność/Aktywny/Stały
P256300
Czujnik położenia turbosprężarki - Sygnał poza zakresem Aktywny/Stały
P029900
Niskie doładowanie turbosprężarki Aktywny / Stały
Czy gruszki 794081-16 się programuje? Nie ma tam żadnej regulacji mechanicznej. Czujnik na gruszce ma kod 787563-04
Na starej gruszce, którą podejrzewałem o uszkodzenie był tylko jeden błąd:
P256300
Czujnik położenia turbosprężarki - Sygnał poza zakresem Aktywny/Stały
Z góry dziękuję za odpowiedź
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Błąd silnika / migająca kontrola świec - dziwne zachowan
turbo do wymiany
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Błąd silnika / migająca kontrola świec - dziwne zachowan
Gruszkę się nie programuje, tylko się reguluje. Mechanicznie. Za pomocą nakrętki na gwintowanym pręcie wychodzącym z gruszki. Czym sprawdzasz błędy? Napisałem ci jak sprawdzić gruszkę mechanicznie i elektrycznie. Powinien zrobić to mechanik przy wymianie gruszki na nową. Jedź do mechanika i niech ci pokaże czy sztanga gruszki porusza się pod podciśnieniem i niech pokaże jakie masz napięcia na wyjściu z gruszki. Wszystkie błędy mówią o uszkodzonej lu źle wyregulowanej gruszce. Błąd DPF jest wynikem jazdy z błędami w sterowniku silnika. Zmień mechanika.
Re: Błąd silnika / migająca kontrola świec - dziwne zachowan
1 - zmieniłem serwis
2 - wymiana bańki przy EGR rozwiązała problem
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
2 - wymiana bańki przy EGR rozwiązała problem
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Błąd silnika / migająca kontrola świec - dziwne zachowan
Bańka przy EGR? Toż to otwiera chłodnicę spalin i na pewno nie powoduje tych błędów które miałeś. Jesteś pewien że nie chodziło o gruszkę przy turbo? Ile kosztowała ta bańka?