Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0TDI

Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0TDI

Post autor: Harath »

Witam Was, czytałem o dość powszechnym problemie napędu pompy oleju w silnikach 2.0TDI spod znaku VW, problem podobno dotyczy też silników montowanych w Superbach 2 generacji. Chodzi mianowicie o zabierak (imbus) napędu pompy oleju, podobno ten 77 mm strasznie szybko się zużywa i powoduje zatrzymanie pompy a w efekcie zatarcie silnika. Przejrzałem forum i nie znalazłem tematu o tym problemie występującym w Superbie, miał ktoś z tym jakkolwiek do czynienia?

Daje link do forum A3 w który ludzie piszą o tym jakby ktoś chciał zgłębić temat, mam nadzieje, że wklejając link nie łamie regulaminu :).
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... 08-13-Cxxx
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Enriquez »

W Superbach nie było tego problemu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Harath »

Ale jesteś pewien? I jakbyś mógł jakoś rozszerzyć wypowiedź czemu nie było? Bardzo się martwię tym, bo mam superba z przebiegiem 257 tys. o silniku CBBB 170 koni z produkcji listopad/grudzień 2009 roku... a modelowo 2010.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: leszekmw »

cbbb to cr a tam było już wszystko ok zdaje się.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: jarkow »

W cbbb o ile pamiętam to do września 2009, ale nie jestem tej daty pewien, był montowany zabierak 77mm, a później 100mm. Konstrukcyjnie jest tak samo jak w silnikach montowanych w audi A3 czy passatach B6. Te zabieraki nie zużywają się tak szybko jak w silnikach PD, gdzie często nie wytrzymywały 150 - 200 tys., Ale to nie znaczy że problem nie istnieje.
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Harath »

W sensie, że te montowane w CBBB w Superbie przy dobrym traktowaniu powinien wytrzymać więcej niż 200 tys? Generalnie dzwoniłem do ASO i po VINie powiedzieli mi, że do mojego jest ten 77 mm, choć auto to produkcja 2009 listopad/grudzień. Bedę wymieniał rozrząd to wtedy na pewno wymienie ten zabierak i przekonam się w jakim jest stanie i jakiej długości.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: jarkow »

Wymiana zabieraka, jeżeli stary jest zużyty/wytarty to może być za mało. Tam wyciera się też gniazdo w wałku wyrównoważającym który za pomocą zabieraka napędza pompę oleju.
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Harath »

Wiem wiem, właśnie zależy jaki będzie stan zabieraka, ale to się okaże.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Enriquez »

Ok. Może tak. Nie słyszałem o żadnym przypadku problemów z zabierakiem w Superbie 2. Fakt, że o ile masz starsze auto, może się pojawić jak pisze jarkow.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: leszekmw »

no i ja nie słyszałem..ale wiadomo , wszystko się psuje..czekam na relację ze stanu wałka ..
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Harath »

Trochę przejrzałem temat jeszcze raz i generalnie ludzie którzy mają CR silnik i zabierak 77mm po około 250 tys jak jeżdżą normalnie mają w niezłym stanie jeszcze, oczywiście warto wymienić bo jest to pierdoła a potencjalnie może spowodować katastrofalne uszkodzenia. Oczywiście porobię zdjęcia swojego zabieraka podczas wymiany ale nie spodziewam się ogromnego wytarcia.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: jarkow »

Superbów jest sporo krajowych, passaty głównie z "importu" więc przy tym samym stanie licznika superby mają dużo niższe przebiegi...
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Łuki_ssuperb »

W CR ten problem jest znikomy słyszałem o paru przypadkach ale to przy przebiegu dobrze ponad 300tys i ostrej jeździe. Ten problem bardziej się tyczy PD
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
xmajk
Posty: 67
Rejestracja: 3 gru 2016, o 13:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: xmajk »

Mam BMP 190 tys i dla świętego spokoju wymieniłem po zakupie.przebieg potwierdzony z PL salonu. Imbus był lekko zużyty.mysle ze jeszcze z 20-30 i wymiana i tak by byla.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: leszekmw »

jarkow pisze:Superbów jest sporo krajowych, passaty głównie z "importu" więc przy tym samym stanie licznika superby mają dużo niższe przebiegi...
no no..ciekawa teoria.. :)
ODPOWIEDZ