Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 18 sie 2018, o 07:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 19 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
 Tytu艂: Wtryski 2.0 TDI
PostNapisane: 27 sie 2017, o 15:29 
Offline

Imi臋: Jakub
Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2016, o 21:52
Posty: 19
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Witam.
Od pewnego czasu mam problem z moim autem. Objawia si臋 to rzucaniem silnika, problemem z porannym rozruchem oraz dymieniem na bia艂o w trakcie postoju.
Z komputera warto艣ci poszczeg贸lnych wtrysk贸w:
cylinder 1 - (2.99)
cylinder 2 - (-0.87)
cylinder 3 - (-1,46)
cylinder 4 - (-0,68)
Pomiar przy rozgrzanym silniku do 90掳C.
Z tego wynika, 偶e warto艣膰 na cylindrze 1 znacznie odbiega od reszty. Dodatkowo jaki艣 czas temu mia艂em b艂膮d (misfire cylinder 1).
Czy mo偶na na podstawie tego uzna膰, 偶e wtrysk 1 kwalifikuje si臋 do wymiany.
Ewentualnie czy mo偶na to zrobi膰 we w艂asnym zakresie czy trzeba uda膰 si臋 do specjalisty w celu programowania tego wtrysku??
Dzi臋kuj臋 za odpowied藕


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 4 pa藕 2017, o 10:22 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 4 pa藕 2017, o 09:08
Posty: 2
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205HP/380NM
Og贸lnie na moje oko masz du偶a rozbiezno艣膰 warto艣ci.
Ja mam w moim
1: ~1.10
2: ~1.30
3: ~1.10
4: ~1.10
Znajomy mechanik powiedzia艂 mi:
Lepiej jak jeden wtrysk ma nadmiar ni偶 niedomiar. Oznacza to wtedy, 偶e cylinder w tym przypadku 2-gi musi dostarczac wi臋cej paliwa zeby wyr贸wna膰 do do pracy reszty cylindr贸w.
Je艣li jedna warto艣膰 cylindra daleko odbiega od reszty w tendencji spadkowej. Wtedy oznacza to, 偶e wtrysk niedomaga i czas na nowy.
U ciebie widze 偶e do艣膰 rozlatane te wartosci wtrysk贸w. Dziwne....
Samemu wymiana? jak masz sprz臋t. Czemu nie ! Ale nie 艂atwe jest wyj臋cie wtrysku z gniazda. Cz臋sto g臋sto potrzebne jest specjalne urz膮dzenie albo jaki艣 dobry patent w艂asny. Pamietaj o wymianie uszczelek i oring贸w oraz wyczyszczeniu gniazd wtrysk贸w.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 19:57 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 30
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
berna napisa艂(a):
Og贸lnie na moje oko masz du偶a rozbiezno艣膰 warto艣ci.
Ja mam w moim
1: ~1.10
2: ~1.30
3: ~1.10
4: ~1.10
Znajomy mechanik powiedzia艂 mi:
Lepiej jak jeden wtrysk ma nadmiar ni偶 niedomiar. Oznacza to wtedy, 偶e cylinder w tym przypadku 2-gi musi dostarczac wi臋cej paliwa zeby wyr贸wna膰 do do pracy reszty cylindr贸w.
Je艣li jedna warto艣膰 cylindra daleko odbiega od reszty w tendencji spadkowej. Wtedy oznacza to, 偶e wtrysk niedomaga i czas na nowy.
U ciebie widze 偶e do艣膰 rozlatane te wartosci wtrysk贸w. Dziwne....
Samemu wymiana? jak masz sprz臋t. Czemu nie ! Ale nie 艂atwe jest wyj臋cie wtrysku z gniazda. Cz臋sto g臋sto potrzebne jest specjalne urz膮dzenie albo jaki艣 dobry patent w艂asny. Pamietaj o wymianie uszczelek i oring贸w oraz wyczyszczeniu gniazd wtrysk贸w.
Od艣wie偶臋 temat.Prosze o porad臋.Czy warto la膰 艣rodek czyszcz膮cy.Czy od razu wymiana?Obrazek

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 20:24 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 16 sie 2017, o 14:18
Posty: 116
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Zawsze warto spr贸bowa膰 czyszczenia chemicznego zanim si臋 zdecydujesz na oddanie wtrysk贸w do regeneracji bo raczej nie sko艅czy si臋 na 1 wtrysku tylko komplecie i tania ta operacja nie b臋dzie. Tylko jak ju偶 stosowa膰 chemie to z g贸rnej p贸艂ki (najlepszy 艣rodek jaki znam to Archoil AR6400D-max - drogi ale warto) albo czyszczenie maszyn膮 do wtrysk贸w (ok. 200 z艂).

_________________
www.lejolej.pl


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 20:41 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 30
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
tomek evo napisa艂(a):
Zawsze warto spr贸bowa膰 czyszczenia chemicznego zanim si臋 zdecydujesz na oddanie wtrysk贸w do regeneracji bo raczej nie sko艅czy si臋 na 1 wtrysku tylko komplecie i tania ta operacja nie b臋dzie. Tylko jak ju偶 stosowa膰 chemie to z g贸rnej p贸艂ki (najlepszy 艣rodek jaki znam to Archoil AR6400D-max - drogi ale warto) albo czyszczenie maszyn膮 do wtrysk贸w (ok. 200 z艂).
A co s膮dzisz o Liqui Moly Diesel?


Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 10:42 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Mateusz
Do艂膮czy艂(a): 13 cze 2017, o 14:39
Posty: 68
Lokalizacja: Wo艂omin
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Jeszcze chyba Forte jest dobre?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 13:10 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 16 sie 2017, o 14:18
Posty: 116
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
gabi300 napisa艂(a):
tomek evo napisa艂(a):
Zawsze warto spr贸bowa膰 czyszczenia chemicznego zanim si臋 zdecydujesz na oddanie wtrysk贸w do regeneracji bo raczej nie sko艅czy si臋 na 1 wtrysku tylko komplecie i tania ta operacja nie b臋dzie. Tylko jak ju偶 stosowa膰 chemie to z g贸rnej p贸艂ki (najlepszy 艣rodek jaki znam to Archoil AR6400D-max - drogi ale warto) albo czyszczenie maszyn膮 do wtrysk贸w (ok. 200 z艂).
A co s膮dzisz o Liqui Moly Diesel?


Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


LM Diesel Spulung osobi艣cie nie polecam a w艂a艣ciwie polecam ale z zastrze偶eniem, 偶e nale偶y w trakcie jego dawkowania da膰 co艣 na smarowanie wtrysk贸w bo preparat dobrze dzia艂a czyszcz膮co ale mocno wysusza wtryski. To mocny preparat ale nie wiem czy nie zbyt agresywny i znam przypadki kiedy po jego zastosowaniu by艂y problemy. Ar6400D-max dzia艂a bardziej kompleksowo - jest mocniejszy ale dzia艂a bezpieczniej i niczego nie trzeba dolewa膰. Forte podobno jest bardzo dobre ale nie mam z tym preparatem do艣wiadczenia.

_________________
www.lejolej.pl


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 13:40 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 30
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
tomek evo napisa艂(a):
gabi300 napisa艂(a):
tomek evo napisa艂(a):
Zawsze warto spr贸bowa膰 czyszczenia chemicznego zanim si臋 zdecydujesz na oddanie wtrysk贸w do regeneracji bo raczej nie sko艅czy si臋 na 1 wtrysku tylko komplecie i tania ta operacja nie b臋dzie. Tylko jak ju偶 stosowa膰 chemie to z g贸rnej p贸艂ki (najlepszy 艣rodek jaki znam to Archoil AR6400D-max - drogi ale warto) albo czyszczenie maszyn膮 do wtrysk贸w (ok. 200 z艂).
A co s膮dzisz o Liqui Moly Diesel?


Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


LM Diesel Spulung osobi艣cie nie polecam a w艂a艣ciwie polecam ale z zastrze偶eniem, 偶e nale偶y w trakcie jego dawkowania da膰 co艣 na smarowanie wtrysk贸w bo preparat dobrze dzia艂a czyszcz膮co ale mocno wysusza wtryski. To mocny preparat ale nie wiem czy nie zbyt agresywny i znam przypadki kiedy po jego zastosowaniu by艂y problemy. Ar6400D-max dzia艂a bardziej kompleksowo - jest mocniejszy ale dzia艂a bezpieczniej i niczego nie trzeba dolewa膰. Forte podobno jest bardzo dobre ale nie mam z tym preparatem do艣wiadczenia.
Zam贸wi艂em Ar6400D. Dzi臋kuj臋 za pomoc!

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 16:31 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2017, o 12:27
Posty: 41
Lokalizacja: Pruszk贸w
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 182 KM/425 Nm
Cytuj:

LM Diesel Spulung osobi艣cie nie polecam a w艂a艣ciwie polecam ale z zastrze偶eniem, 偶e nale偶y w trakcie jego dawkowania da膰 co艣 na smarowanie wtrysk贸w bo preparat dobrze dzia艂a czyszcz膮co ale mocno wysusza wtryski. To mocny preparat ale nie wiem czy nie zbyt agresywny i znam przypadki kiedy po jego zastosowaniu by艂y problemy. Ar6400D-max dzia艂a bardziej kompleksowo - jest mocniejszy ale dzia艂a bezpieczniej i niczego nie trzeba dolewa膰. Forte podobno jest bardzo dobre ale nie mam z tym preparatem do艣wiadczenia.



Ja dodam ze zastosowa艂em LM i po 2 tys mia艂em 2 wtryski do regeneracji. Przypadek.. nie s膮dz臋 :twisted:


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2018, o 14:45 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 30
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Archoil zalany.Na razie 150 km i brak poprawy.Jutro mam tras臋 500 km wi臋c zobacz臋 po powrocie czy co艣 si臋 zmienilo.Moja diagnoza na dzie艅 dzisiejszy to wtryski do regeneracji.Przez to bardzo cz臋sto dopala dpf.Fakt 偶e je偶d偶臋 du偶o po 2km nie wi臋cej ale co 200 km wypalanie to przesada chyba.Czujnik r贸偶nicy cis wymieniony na orygina艂 Bosch i pokazywa艂 dzi艣 15kpa na wy艂 silniku.Offset czujnika 2kpa.Dziwne to jest dla mnie.Moze cos doradzicie.Dodam 偶e w trasie ostatnio wypala艂 po 400km.Zero b艂臋d贸w po skanowaniu.

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2018, o 07:07 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 17 sie 2017, o 19:28
Posty: 214
Lokalizacja: Piotrk贸w Trybunalski
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 205/419 Compsport
To si臋 nie dziw 偶e tak cz臋sto si臋 wypala jak robisz po 2 kilometry .Tak jak piszesz w trasie po 400 km czyli par臋 razy wyjazd w trasy trzyma膰 obroty oko艂o 3 tys i zapewne si臋 oczy艣ci porz膮dnie i problem mo偶e si臋 rozwi膮za膰


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2018, o 15:11 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 30
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Parametry zaczytane dzi艣.Prosz臋 o Wasz膮 interpretacj臋.
16:05:17
IDE00365 R贸偶nica dawki wtrysku cylinder 1 0.38 mg/stroke
IDE00366 R贸偶nica dawki wtrysku cylinder 2 0.36 mg/stroke
IDE00367 R贸偶nica dawki wtrysku cylinder 3 -0.23 mg/stroke
IDE00368 R贸偶nica dawki wtrysku cylinder 4 -0.51 mg/stroke
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 5.85 碌s
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 16.40 碌s
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 14.00 碌s
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 6.20 碌s
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 25.60 碌s
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 13.40 碌s
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 13.10 碌s
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 4.95 碌s

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


Ostatnio edytowano 8 maja 2018, o 18:44 przez gabi300, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2018, o 17:29 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1556
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
W tym ko艅pjute偶e istnieje przycisk printskrin?

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2018, o 18:06 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 30
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Przepraszam bateria siada艂a w laptopie.Poprawione wy偶ej r贸wnie偶.
16:05:17
IDE00365 R贸偶nica dawki wtrysku cylinder 1 0.38 mg/stroke
IDE00366 R贸偶nica dawki wtrysku cylinder 2 0.36 mg/stroke
IDE00367 R贸偶nica dawki wtrysku cylinder 3 -0.23 mg/stroke
IDE00368 R贸偶nica dawki wtrysku cylinder 4 -0.51 mg/stroke
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 5.85 碌s
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 16.40 碌s
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 14.00 碌s
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 6.20 碌s
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 25.60 碌s
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 13.40 碌s
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 13.10 碌s
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ci艣nienia na szynie paliwowej 4.95 碌s


Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2018, o 08:43 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Mateusz
Do艂膮czy艂(a): 13 cze 2017, o 14:39
Posty: 68
Lokalizacja: Wo艂omin
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Jak dla mnie masz ca艂kiem akceptowalne parametry tych wtryskiwaczy i nie wiem w og贸le po co si臋 tym zajmujesz? Masz jakie艣 dziwne objawy poza zczytaniem tych parametr贸w?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 19 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL