Strona 1 z 2

1.4.tsi 125KM

: 15 sie 2017, o 11:22
autor: cherman
Czy znajdzie się na forum posiadacz auta z silnikiem 1.4 tsi 125KM?

Czy silnik po roku 2012 jest tak awaryjny jak ten z początku produkcji? Samochody Superb z tym silnikiem są dużo tańsze na rynku wtórnym od pozostałych. Pytanie dlaczego? Czy zakup takiego auta nie odbije się czkawką w przyszłości?

Re: 1.4.tsi 125KM

: 15 sie 2017, o 21:06
autor: kamracik
Dlatego są tańsze, bo ten silnik daje 0, słownie "zero" frajdy z jazdy. Ot po prostu jeździ. Natomiast co do awaryjności to domniemywałbym, że tak samo jak 1.8TSI po 2011 będzie w porządku.

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 07:08
autor: Foton
zawsze mozna czipa machnac na te 140 i moze ze 250 Nm...i bedzie hulac.

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 07:27
autor: CLO27
250 to un ma w seryji :P

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 07:31
autor: Foton
oj chyba ma 200 prosze pana.....250 to ma 1.8

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 07:35
autor: CLO27
Foton pisze:oj chyba ma 200 prosze pana.....250 to ma 1.8
oj proszę pana 1,8 mnie się wydawało iż ma wiency chyba 280, aczkolwiek bynajmniej 1,4 nowe ma te 250 więc rację przyznać muszę iż bynajmniej błąd popełniłem :P

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 07:57
autor: ik26
s-e-b-e-b pisze:...i napędza tylko jedno koło :lol:

Jezdziłem takim jako "zastępczym" - po mieście da radę, a jak masz wolne przedpołudnie to i na autostradzie się rozpędzisz do 140-160 km/h....
Jeździ normalnie. W porównaniu do vectry c 2.2dti (125 km)bo taką wcześniej jeździłem to wydaje mi się że jakby lżej to wszystko jeździło. Problemem jest tylko do czego będzie służyło to autko. Jeśli często do jazdy w 4 osoby i bagaż to można sobie ten wybór darować. Przyspieszenia słabe a i spalanie duże. Ja jeżdżę często sam lub w dwie osoby i ten wybór jest jak najbardziej rozsądny. A co do v-max to bez problemu osiąga prędkości katalogowe (2 osoby i bagaż) . Na autostradzie lewy pas i naprawdę rzadko trzeba zjeżdżać. Silnik jak na razie odpukać bez zarzutu.

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 08:02
autor: Łuki_ssuperb
No właśnie lewy pas cały czas a inni normalnie jechać nie mogą ;-)

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 08:10
autor: Foton
CLO27 pisze:
Foton pisze:oj chyba ma 200 prosze pana.....250 to ma 1.8
oj proszę pana 1,8 mnie się wydawało iż ma wiency chyba 280, aczkolwiek bynajmniej 1,4 nowe ma te 250 więc rację przyznać muszę iż bynajmniej błąd popełniłem :P
"racyję" :-)

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 08:13
autor: Foton
ik26 pisze:
s-e-b-e-b pisze:...i napędza tylko jedno koło :lol:

Jezdziłem takim jako "zastępczym" - po mieście da radę, a jak masz wolne przedpołudnie to i na autostradzie się rozpędzisz do 140-160 km/h....
Jeździ normalnie. W porównaniu do vectry c 2.2dti (125 km)bo taką wcześniej jeździłem to wydaje mi się że jakby lżej to wszystko jeździło. Problemem jest tylko do czego będzie służyło to autko. Jeśli często do jazdy w 4 osoby i bagaż to można sobie ten wybór darować. Przyspieszenia słabe a i spalanie duże. Ja jeżdżę często sam lub w dwie osoby i ten wybór jest jak najbardziej rozsądny. A co do v-max to bez problemu osiąga prędkości katalogowe (2 osoby i bagaż) . Na autostradzie lewy pas i naprawdę rzadko trzeba zjeżdżać. Silnik jak na razie odpukać bez zarzutu.
W porównaniu z matizem też na bank sie dobrze jeździ :)

A tak na poważnie....po mieście jeździłem dzień Superbem z takim silnikiem i było spoko.

Kwestia przeznaczenia auta i tyle. Jeśli auto pewne i pełnego załadowania Skoda zazna bardzo rzadko to brać.

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 12:15
autor: forrestas
Mam 1.4 MY2011 - 150kkm - tylko olej zmieniany. Rozrząd głośny przy rozruchu od 60kkm - serwis odpowiedział (bo auto było jeszcze na gwarancji) - TTTM. Reszta bolączek - tak jak reszta S2.

Co do zera frajdy z jazdy - IMHO superb 1.4TSI bije na głowę każde C klasowe ze standardowym silnikiem (mocą ok 120KM). Jednocześnie z S2 miałem Kia Ceed 2013 (1.6CRDI 128KM). Auto ważyło tyle co S2C (wersja Comfort/Active wg dowodu o ile dobrze pamiętam - 1380kg) albo więcej, kosztowało z cennika tyle samo i na prawdę "nie jechało" (jedyną jego zaletą było to że paliło 2l mniej tańszego paliwa).

Co do wrażeń odnośnie jazdy z załadunkiem i z dużymi prędkościami po autostradzie - wszystko prawda - pali dużo i czuć, że staje się trochę mułowate.

Ja w każdym razie jestem zadowolony z wyboru.

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 13:35
autor: ik26
s-e-b-e-b pisze:...po avatarze widać, że dłuuuuuugo idzie wyprzedzanie....bo taaaaaka broda rośnie ;)
Jak tu komuś doradzić. Płetwy opadają nie mówiąc o rękach.

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 13:45
autor: Sebastian_M26
Nie długo 125 KM(a tak naprawdę ok. 140) nie wystarczy do osiągnięcia 100kmh a 220Nm do ruszenia z miejsca.

Re: 1.4.tsi 125KM

: 16 sie 2017, o 15:05
autor: forrestas
... przynajmniej jest czas kontemplować okoliczności przyrody :)

A tak na poważnie - kumpel skasował wspomnianego Ceed'a i nawet specjalnie nie było mi żal; (chociaż jak na ceed'a to się wyróżniał - wysoka wersja z masą dodatków np. zegary LCD, kamera cofania, ledy, ...). Zdecydowanie auto nie warte pieniędzy które chce za nie producent.

A Superb pewnie dostanie dożywocie jako drugie auto (bo na dzień dzisiejszy za ~30k nic lepszego nie kupię).

Re: 1.4.tsi 125KM

: 2 wrz 2017, o 07:46
autor: Igor40
Jeżdżę superbem 1.4 i na liczniku jest juz 235 tys . To nie prawda że auto tylko na miasto bo w trasie spokojnie jezdzisz 160 lub wiecej . Ja dociagnalem do 200 km / h
Biorąc pod uwagę bolączke tego silnika czyli rozrząd ale jeśli go wymienisz na zmodyfikowany w cenie za czesci w aso okolo 800 do 1000 zł to ten koszt jest maly w stosunku do awarii innych silników .
Zalety :
Przy normalnej jeździe spalanie 7.5 l w miescie i 6 w trasie ( do 130 km/h )
Jadąc 140 do 150 spokojnie zmiescisz sie w 7.5 l
Wady u mnie :
Korozja na styku tylnych blotnikow ze zdezakiem .
Za slaby silnik do ciagniecia kempingu .
Sprężyny tylne do wymiany bo przy moim przebiegu przy 2 osobach na tyle już dobija do odbojów .
Wiecej usterek nie mialem jesli chodzi o moj egzemplarz.