Witam, mam taki problem, że ostatnio próbował mi się wypalić DPF na biegu jałowym, czyli obroty podniesione do około 1000 obr/min, niestety nie wiedziałem wtedy, że to ta procedura, myślałem, że te wypalanie to około bardziej 1100 RPM. Wyłączyłem silnik, następnego dnia znowu zaczęło się, natomiast tym razem dokończyło się wypalanie, po wypalaniu (stałem już na parkingu) tarpneło silnikiem odropine i obroty spadły oraz zużycie paliwa chwilowe (podczas było około 1.1l/h, po wróciło do około 0.8l/h). Wszystko byłoby w porządku gdyby nie dwie rzeczy:
- przybyło mi oleju, tzn ropa spłyneła chyba i rozcieńczyła się z olejem, już odessałem z 0.75 l i dolałem świeżego oleju,
- druga sprawa, ja dojeżdżam obecnie i zrzucam bieg to mam przez około 2 sekundy po tym spalanie rosnące, zaczyna się od 2l/h i kończy czasem na 7l/h czasem na 10l/h i obroty około 1000 obr/min, po około tych 2 - 3 sekundach opada do 800 obr/min i spalanie chwilowe wraca do normy.
Czy te zachowanie świadczy dalej o wypalaniu filtra, czy coś się sypneło? Ogólnie przez te zachowanie spalanie średnie z około 6.0 l w mieście skoczyło mi do 8l...
Dziwne zachowanie na biegu jałowym 2.0TDI CBBB 170KM.
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Dziwne zachowanie na biegu jałowym 2.0TDI CBBB 170KM.
Mam prośbę, czy mógłby ktoś zaobserwować u siebie jak zachowuje się samochód podczas jazdy gdy wciśnie się sprzęgło lub zrzuci na luz, mianowicie chodzi mi jakie beda obroty, czy 800 czy cos kolo 1000 i jakie chwilowe zużycie paliwa.
U mnie w takich warunkach obroty są około 1000 i zużycie wacha się od około 2 l/h do 12 l/h nawet, natomiast jak zatrzymam się to obroty wracają na 800 i zużycie chwilowe na około 0.6l/h, zupełnie nie wiem jest to normalne czy z czymś jest problem.
U mnie w takich warunkach obroty są około 1000 i zużycie wacha się od około 2 l/h do 12 l/h nawet, natomiast jak zatrzymam się to obroty wracają na 800 i zużycie chwilowe na około 0.6l/h, zupełnie nie wiem jest to normalne czy z czymś jest problem.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie na biegu jałowym 2.0TDI CBBB 170KM.
Jak samochód się toczy, to na biegu jałowym obroty będą podwyższone (właśnie koło 1000) i jest to normalne.
Zużycia paliwa nigdy w ten sposób nie sprawdzałem i głębszego sensu w tym nie widzę, ale podejrzewam, że jest większe skoro obroty są większe.
Wydaje mi się jednak, że spalanie podczas toczenia się nawet na luzie podawane jest przez komputer w l/100km a nie l/h.
Zużycia paliwa nigdy w ten sposób nie sprawdzałem i głębszego sensu w tym nie widzę, ale podejrzewam, że jest większe skoro obroty są większe.
Wydaje mi się jednak, że spalanie podczas toczenia się nawet na luzie podawane jest przez komputer w l/100km a nie l/h.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 9 kwie 2016, o 21:46
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Dziwne zachowanie na biegu jałowym 2.0TDI CBBB 170KM.
Wydaje mi się że to nie zdrowe wypalać filtr na biegu jałowym- o wiele lepiej przelecieć na pełnym gazie 20km i masz z głowy. Jeśli się nie mylę przy obrotach ponad 3000 silnik nie potrzebuje dodatkowego paliwa żeby wypalić filtr.
Jeśli samochód się toczy na wyświetlaczu pokazuje Tobie spalanie/100km, dopiero jak się zatrzymasz wskazanie zmienia się na l/h.
Jeśli się toczysz obroty powinny zatrzymać się w okolicy 900-1000, jak się zatrzymasz w okolicy 700 i spalanie ok 0,6l/h. Wczoraj jak wypalałem filtr spalanie wzrosło na początku do 0,8l/h podczas postoju, po rozgrzaniu silnika skoczyło do 1,1- po 30km na obwodnicy mam znowu spalanie 0,6.
Jeśli samochód się toczy na wyświetlaczu pokazuje Tobie spalanie/100km, dopiero jak się zatrzymasz wskazanie zmienia się na l/h.
Jeśli się toczysz obroty powinny zatrzymać się w okolicy 900-1000, jak się zatrzymasz w okolicy 700 i spalanie ok 0,6l/h. Wczoraj jak wypalałem filtr spalanie wzrosło na początku do 0,8l/h podczas postoju, po rozgrzaniu silnika skoczyło do 1,1- po 30km na obwodnicy mam znowu spalanie 0,6.
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Dziwne zachowanie na biegu jałowym 2.0TDI CBBB 170KM.
Tak, pomyliłem się, jak toczy się to spalanie jest w l/100km. I to jest normalne zachowanie uważacie? To spoko. Sprawdzę stan DPFa i zobacze jakie jest zapełnienie wtedy jak będzie wysokie to przegodnie auto. Dzięki za porady chłopaki.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 9 kwie 2016, o 21:46
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Dziwne zachowanie na biegu jałowym 2.0TDI CBBB 170KM.
W silniku CBBB ilość popiołu jest podawana w ml. Teoretycznie osadza się 1ml/1000km a wartość max to 170ml. DPF jest więc obliczony na 170tyś km.
Wczoraj sprawdzałem mój i przy przebiegu 250tys miałem 65ml i godzinę po sprawdzaniu włączyła się procedura wypalania.
Wczoraj sprawdzałem mój i przy przebiegu 250tys miałem 65ml i godzinę po sprawdzaniu włączyła się procedura wypalania.
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Dziwne zachowanie na biegu jałowym 2.0TDI CBBB 170KM.
Ja będę musiał też sprawdzić ile tego jest, bo mam 258 tys przebiegu, zobaczymy jakie parametry będą, ale to dopiero w pon po weekendzie bo będę miał możliwość podpiąć pod kompa.