Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0TDI

pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: pirate »

Problem istnieje ja mam silnik na PD i jak kupiłem swojego trochę pojeździłem potem poczytałem na forach o tym problemie przy okazji wymiany oleju kazałem mechanikom sprawdzić tą pompę oleju i potwierdziło się, że nie tylko wałki są już zużyte (te imbusy) ale również gniazda w których się kręcą, do tego są zbyt cienkie. Zregenerowałem dla świętego spokoju, ponieważ mógłbym jeszcze pojeździć ale to już by była loteria ile zrobiłbym km.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: leszekmw »

pirate ..ogarnij się ..mówimy o cr.. :idea:
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: pirate »

leszekmw pisze:pirate ..ogarnij się ..mówimy o cr.. :idea:
Ogarnąłem, na dniach odbieram auto z nowym silnikiem - jestem na bieżąco i w CR też w niektórych przypadkach wymieniają zatarte silniki ze względu na wyrobioną pompę oleju.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: leszekmw »

no chciałbym te przypadki zobaczc cz coś w tym stylu..
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: pirate »

leszekmw pisze:no chciałbym te przypadki zobaczc cz coś w tym stylu..
Pokazałbym gdybym się tym zajmował, poprostu jak mi padł silnik to dzwoniłem do kilku firm które naprawiają /wymieniają silniki w grupie VAG i rozważałem na wymiane silnika z PD na CR i powiedzieli, że wcale nie jest lepiej (jak trafie na felerny egzemplarz) i tak samo te silniki trapią takie bolączki jak pompa oleju, padające wtryski, głowice, wały korbowe (o ile dobrze pamiętam i pisze), oczywiście CR jest napewno lepsze od PD bo to nowsza technologia, ale wszystko się może zdarzyć ;].

Ja jutro odbieram swój samochód z naprawionym silnikiem - dam napewno znać jak to się wszystko sprawuje, czy będę zadowolony czy nie.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: chudy »

Ten zabierak/imbus został przedłużony właśnie jakoś w roku 2010 (nie wiem, czy czasem nie od MY2011), także silniki na CR również mogą mieć jeszcze krótszą wersję.
Przedłużona wersja ma już znacznie większą trwałość, ale materiał został niezmieniony i podobno przy bardzo dużych przebiegach (rzędu 300tys. i ostrzejsza jazda) również może się zużyć.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: leszekmw »

pirate jednak w dalszym ciągu będę się upierał że cr są ok.
kolega jest właścicielem renomowanego zakładu zajmującego się dieslami .
są awarie , ale w silnikach które mają bardzo duże przebiegi , po prostu się taki silnik zużywa a awarie mają ci którzy kupują 10-letnie wozy ze znanym "polskim" przebiegiem 180tś.
generalnie - za duże moce z pojemności .
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Harath »

Leszek, ale to statystycznie przy jakich przebiegach trafiają się te awarie?
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: pirate »

leszekmw pisze:pirate jednak w dalszym ciągu będę się upierał że cr są ok.
kolega jest właścicielem renomowanego zakładu zajmującego się dieslami .
są awarie , ale w silnikach które mają bardzo duże przebiegi , po prostu się taki silnik zużywa a awarie mają ci którzy kupują 10-letnie wozy ze znanym "polskim" przebiegiem 180tś.
generalnie - za duże moce z pojemności .
Ja wiem tylko tyle co rozmawiałem z kilkoma zakładami co regenerują/wymieniają silniki i taką informacje od nich dostałem. Jak juz odbiore swój to napisze co i jak bo jak się okazało to wcale nie była wina pompowtrysków :D
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: leszekmw »

Harath pisze:Leszek, ale to statystycznie przy jakich przebiegach trafiają się te awarie?
zazwyczaj przebiegi nieokreślone niestety..
ale jak sobie popatrzysz jakie mogą mieć przebiegi auta na zachodzie i w jak dobrym mogą być stanie wizualnym to sobie można dośpiewać..
oglądałem teraz a6 w materiale 270tyś ori zero śladów zużcia w zasadzie..na 150 można cofać bez problemu. auto zrobiło w pierwsze 3 lata 195tyś , resztę w polsce przez następne 3 lata..
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Harath »

Ja wiem, pod względem wizualnym (pomijam gałkę skrzyni biegów i kierownice) to te auta są mega trwałe, mój podczas kupowania miał 257 tys 100% orignalny z polski od Pana który bardzo dbał o auto i pomijając te dwa elementy co wymieniłem przed chwilą auto wygląda prawie jak nowe. Ale ciekawi mnie stan techniczny, ile poszczególne podzespoły wytrzymują, natomiast wczoraj widziałem ofertę na Superba 2 generacji z przebiegiem 530 tys który normalnie jeździ i jeszcze wygląda :O.
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: JanuszSz »

Po niedzieli będę wymieniał imbus zabieraka pompy oleju.Niby nic niepokojącego się nie dzieje,ale auto przejechało już 270 kkm. więc robię to dla świętego spokoju.
U mnie jest już ten 100 mm,ale koszty nieduże(imbus z zabezpieczeniem -20 zł) + parę złotych za robotę.Może dzięki temu uniknę uszkodzenia turbiny,albo i wymiany silnika. Po wymianie wstawię fotkę,jak wyglądał.
Obrazek
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: leszekmw »

fajnie. pooglądamy
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: Harath »

Tak wygląda zabierak pompy oleju po 261 tys przebiegu. Jak sie również okazało (całe szczęście) u mnie zamontowany jest 100 mm zabierak. Moim zdaniem jego zużycie jest minimalne, ale wiadomo, że jak już była zdjęta miska olejowa to się wymieniło na nowy.

foty: https://imgur.com/a/6xIki
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Znany problem z zabierakiem pompy oleju w silnikach 2.0T

Post autor: JanuszSz »

A tak wygląda mój po 275 kkm.
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ