Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 18 lis 2017, o 09:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 88 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 30 cze 2017, o 11:32 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 27 cze 2017, o 13:51
Posty: 10
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Witam. Mam pytanie odno艣nie 艂adowania alternatora. Po odpaleniu (bez gazu) na wolnych obrotach alternator nie 艂aduje (napi臋cie na akumulatorze 12,5V). Po dodaniu gazu alternator od tej pory 艂aduje (napi臋cie na akumulatorze w zale偶no艣ci od obci膮偶enia 13,5-14,5V). Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika to samo. W serwisie po przegl膮dzie powiedziano mi, 偶e autko jest sprawne (oczywi艣cie alternator te偶), a m贸j znajomy mechanik m贸wi, 偶e alternator jest do naprawy. Czy tak powinno by膰? Czy do wymiany jest regulator napi臋cia?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 30 cze 2017, o 11:53 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1388
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Znajomy troch臋 jest wczorajszy, 贸wcze艣nie sterownik reguluje napi臋cie tak偶e alternator sprawny.

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2017, o 14:36 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Janusz
Do艂膮czy艂(a): 23 sie 2014, o 14:45
Posty: 118
Lokalizacja: far far away
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Sebastian_M26 napisa艂(a):
Znajomy troch臋 jest wczorajszy, 贸wcze艣nie sterownik reguluje napi臋cie tak偶e alternator sprawny.


Du偶o zale偶y, czy auto ma start-stop, akumulator ECM i "technologi臋 mikrohybrydow膮".
Je艣li ma, to rzeczywi艣cie analiza napi臋cia 艂adowania powinna byc "d艂u偶sza"

Je艣li nie ma, to praktycznie 14,4V +- kompensacja temperaturowa napi臋cia

A wbrew pozorom Superby II bez Start-Stop by艂y robione do ko艅ca produkcji


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2017, o 14:49 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 27 cze 2017, o 13:51
Posty: 10
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Moja SuperB posiada start-stop, co do akumulatora to musz臋 sprawdzi膰. Ale zastanawiaj膮cy jest fakt, 偶e po lekkim przygazowaniu 艂adowanie si臋 pojawia i jest do zgaszenia silnika (nawet na wolnych obrotach). Zgaszenie i ponowne odpalenie silnika (bez gazu) - na wolnych obrotach brak 艂adowania, przygaz贸wka i jest.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2017, o 21:59 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 11 lip 2015, o 08:30
Posty: 103
Lokalizacja: 艢wiebodzin
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 170KM i 350Nm
Mam dwie skody. 2009 bez start stop i druga 2011 juz z start stop

Wys艂ane z mojego SM-N9005 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2017, o 22:29 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 9 gru 2015, o 14:56
Posty: 4956
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzi膰...
I?

_________________
Wilki nie przejmuj膮 si臋 tym co s膮dz膮 o nich barany...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 00:16 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 12 mar 2010, o 23:26
Posty: 961
Lokalizacja: napisz sk膮d jeste艣
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
I fajnie


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 12:57 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 27 cze 2017, o 13:51
Posty: 10
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Panowie!!! Prosz臋 o rad臋, aby niepotrzebnie nie 艂adowa膰 si臋 w koszta.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 13:41 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1388
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Jakby艣 pojezdzi艂 z voltomierzem to dopiero by艣 si臋 zdziwi艂 zakresem napi臋膰. A jak chcesz potwierdzi膰 to si臋 spytaj nowoczesnego elektronika samochod贸w o alternatory sterowane cyfrowo (SIG), albo mo偶e kto艣 z tuner贸w widzia艂 map臋 sterowania alternatora.

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2017, o 10:31 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Jan
Do艂膮czy艂(a): 30 pa藕 2012, o 09:23
Posty: 254
Lokalizacja: WWE - WK
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
W niekt贸rych superbach II s膮 alternatory posiadaj膮ce 1 pin (L) w kostkach a w innych s膮 dwa piny czyli L i DFM (Digital Field Monitor) informuj膮cy o obci膮偶eniu alternatora od czego to zale偶ny nie wiem, w moim jest i L i DFM.

_________________
Pozdrawiam
Janek

FIOLETOWE Combi 2.0 TDI 170KM-CFGB, DSG Elegance + Columbus, MDI, Sound System, GSM III z Wi-脴, F1, Park Assist, Roletki, Tylne Ledy... w planach kamera cofania i zegary z FL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2017, o 12:28 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1388
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Troch臋 stare ale tu jest conieco:
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/44 ... iecia.html

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2017, o 13:15 
Offline

Imi臋: Lenka
Do艂膮czy艂(a): 22 sie 2017, o 15:49
Posty: 87
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Hej!
Macie mo偶e pomys艂, co zrobi膰, je偶eli w diagnostyce wysz艂o mi za niskie napi臋cie w alternatorze? Opr贸cz wymiany alternatora oczywi艣cie. Zale偶y mi na poznaniu ewentualnych przyczyn.

Z g贸ry dzi臋ki!

Lenka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2017, o 13:18 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6848
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Mo偶liwe powody to:
1. Padaj膮cy alternator (wymiana, albo regeneracja - najcz臋艣ciej wystarczy wymieni膰 szczotki)
2. Kable (zmierzy膰 rezystancj臋, zobaczy膰 czy si臋 nie grzej膮 - zw艂aszcza przy klemach akumulatora)

I to w sumie tyle. Alternator nie jest jaki艣 strasznie drogi, a w 80% zazwyczaj daje rad臋 po prostu go zregenerowa膰.

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2017, o 13:23 
Offline

Imi臋: Lenka
Do艂膮czy艂(a): 22 sie 2017, o 15:49
Posty: 87
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Ogarnia艂am si臋 cenowo na wymian臋, na totalnie nowy, ale dobrze wiedzie膰, ze wina mo偶e le偶e膰 te偶 po stronie kabli. Dzi臋kuj臋! :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2017, o 13:28 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6848
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Powiem Ci tak, mia艂em tak膮 sytuacj臋, 偶e 艣rednio mi 艂adowa艂 alternator, kupi艂em nowy za 300PLN - ta sama sytuacja, a wystarczy艂o wymieni膰 klemy (kable za艣niedzia艂y w okolicy) za 10PLN. Najlepsze to, 偶e nowy alternator pochodzi艂 1,5 roku i pad艂, wr贸ci艂em zatem do starego 16 letniego i dzia艂a艂 kolejnych par臋 lat do sprzeda偶y auta :)

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 88 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL