gdzie jest odma
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Lubin
gdzie jest odma
Witam. Bardzo proszę o info, gdzie w silniku 2,0l CFGB TDI-CR/125kW (170kM) jest odma.
-
- Posty: 337
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: gdzie jest odma
Witaj
Zespół odpowietrzenia skrzyni korbowej /plastikowe ustrojstwo/został zintegrowany z pokrywą silnika i wlewem oleju.
Przedmuchy po separacji drobin oleju wracają do silnika i są dopalane .
Typowej odmy typu rura nie ma.
Zespół odpowietrzenia skrzyni korbowej /plastikowe ustrojstwo/został zintegrowany z pokrywą silnika i wlewem oleju.
Przedmuchy po separacji drobin oleju wracają do silnika i są dopalane .
Typowej odmy typu rura nie ma.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Lubin
Re: gdzie jest odma
Czy podskakujący korek wlewu oleju (oczywiście po odkręceniu) świadczy o przytkanej odmie?.
-
- Posty: 337
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: gdzie jest odma
myślę że to jest raczej objaw dość wysokiego ciśnienia w skrzyni korbowej - i spaliny mając łatwiejsza drogę przez korek nie przechodzą przez komory tłumiące.
W tym plastikowym "kolektorze są też zaworki być ze są zaklejone syfem z oleju.
Jak dasz adres email na PW to wyślę Ci dokumentację - to sam sobie popatrzysz na budowę silnika
Andrzej
W tym plastikowym "kolektorze są też zaworki być ze są zaklejone syfem z oleju.
Jak dasz adres email na PW to wyślę Ci dokumentację - to sam sobie popatrzysz na budowę silnika
Andrzej
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: gdzie jest odma
Podskakujący korek będziesz miał też w zupełnie nowym silniku CFG, również niewielka ilość dymu na rozgrzanym silniku która pokaże się po odkręceniu korka nie jest rzeczą która powinna wzbudzić Twój niepokój. Ten typ tak ma. Stare silniki np 1Z jak był sprawny i miał przejechane pół bańki to ładnie zasysał korek po odkręceniu.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Lubin
Re: gdzie jest odma
Mechanik zaproponował mi odkręceie pokrywy zaworów i jej mycie (tam mieści się "odma"). Czy warto?
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: gdzie jest odma
Mam taką osłonę od CFG mogę porobić Tobie zdjęcia jak to wygląda od spodu ale dopiero w poniedziałek bo nie ma mnie teraz w domu. Z tego co kojarzę były chyba 2 typy tych osłon. Nawet jak ją umyjecie to korek wraz będzie podskakiwał.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Lubin
Re: gdzie jest odma
Autko mam od 1,5 miesiąca i próbuje je ogarnąć. Mechanik kiedy zobaczył te objawy nastraszył mnie, że coś się dzieje z silnikiem. Po podłączeniu pod kompa, brak jakichkolwiek błędów, a parametry są w normie.
Dać sobie spokój z tym podskakującym korkiem?
Dać sobie spokój z tym podskakującym korkiem?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Lubin
łądowanie alternatora
Witam. Mam pytanie odnośnie ładowania alternatora. Po odpaleniu (bez gazu) na wolnych obrotach alternator nie ładuje (napięcie na akumulatorze 12,5V). Po dodaniu gazu alternator od tej pory ładuje (napięcie na akumulatorze w zależności od obciążenia 13,5-14,5V). Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika to samo. W serwisie po przeglądzie powiedziano mi, że autko jest sprawne (oczywiście alternator też), a mój znajomy mechanik mówi, że alternator jest do naprawy. Czy tak powinno być? Czy do wymiany jest regulator napięcia?