Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

bezduszny

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: bezduszny »

Lukaszos pisze: Wizja oględzin auta przedstawiona przez kolegę "bezduszny" jest bardzo ciekawa, jednak w dużym stopniu przesadzona wyolbrzymiona i pachnąca komizmem.
w ubiegłym tygodniu miałem takich kupujących.. przyjechali oglądać i kupować Audi A4q S-Line

po 30 minutach obserwacji ich amatorskich wyczynów... pogoniłem chłopaków...


PS
to coś usiłowali sprawdzić..

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Lukaszos

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: Lukaszos »

Czy chcesz powiedzieć że wyjeli laptopa, podpieli go i włączali co się da??

Uważam że jeśli się samemu nie zna i nie wie czego i gdzie szukać to należy zabrać ze sobą kogoś kumatego i albo jest OK i zabierasz brykę albo nie pasi i bajo. Do mnie przyjechał klient z jakimś gościem, powiedział że wszystko mu pasi ale auto za dobrze jeździ, bo nie jeździł do tej pory takim autem które miało by taką moc i moment. Poprostu ręce opadają
marcinsgdz
Posty: 91
Rejestracja: 15 cze 2011, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
Aktualnie: Peugeot
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: marcinsgdz »

Byłem w ASO - 70 km jazdy.
Faktycznie przeglądy były robione rzadko i tak jak jest w książeczce serwisowej.
Dodatkowo - na początku roku koleś wymieniał filtr cząstek stałych.
Co do wymiany, zamówiłem:
- pasek rozrządu, napinacz, pompa wody
- pasek wielorowkowy + napinacz
Zastanawiam się nad pompą do klimy?
Oleje - jaki polecacie?
Filtry: powietrza, kabinowy, paliwa
O czymś zapomiałem, czy z czymś przesadzam?
bezduszny

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: bezduszny »

Lukaszos pisze:Czy chcesz powiedzieć że wyjeli laptopa, podpieli go i włączali co się da??
tak
co chcieli osiągnąć.. nie wiem

zirytowali mnie starając się na siłę udowodnić, ze samochód to gniot powypadkowy bo:
- na szybie nie ma naklejki z numerem rejestracyjnym.. bo pewnie była wymieniana po wypadku
- na kierownicy nie znaczka "S-Line", czyli poducha wystrzelona
- nie ma oznaczeń na tylnej klapie, czyli klepany tył
- jest hak holowniczy a nie ma zaczepu do niego, czyli uszkodzony w wypadku i wywalony.. a w dowodzie wbity. Jak by zajrzał pod zderzak to by zobaczył drogą wersję montowaną fabrycznie i składaną.. ale cóż.
- nie ma oznaczenia na przednim grillu, klepany przód


W swej fachowości nie zauważyli, że samochód na zmieniony układ hamulcowy (z TT225).. i zamiast tarcz 288 ma 312 a z tyłu wentylowane 256 ;)
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: frytol »

Zapomniałeś o filtrze oleju. Co do polecanego oleju to ze swojej strony mogę zarekomendować Motula Specific 505.01 - u mnie bardzo dobrze się sprawdzał w dokładnie tym samym silniku.
marcinsgdz
Posty: 91
Rejestracja: 15 cze 2011, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
Aktualnie: Peugeot
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: marcinsgdz »

Czyli pompe klimy też wymieniać?
bezduszny

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: bezduszny »

marcinsgdz pisze:Zastanawiam się nad pompą do klimy?
tego nie zaczepiaj
marcinsgdz pisze:Oleje - jaki polecacie?
jak ma filtr cząstek stałych to jakiś.. np. Millers 5/30 XF Longlife
jak ma być dobrze i tanio: olej GM 5/30 Dexos 2

przed zalaniem nowego oleju zrób płukanie silnika

jak nie robisz tego w ASO, to podjedź do nich i kup za około 1pln (jeden złoty) podkładkę pod korek miski olejowej.
unikniesz przypadku, że przy następnej wymianie korek wyjdzie razem z gwintem

marcinsgdz pisze:Filtry: powietrza, kabinowy, paliwa
paliwa, powietrza, kabinowy (najlepiej węglowy) i oleju
MANN dobre robi i w znośniej cenie


możesz też się pokusić o wymianę oleju w skrzyni manualnej.
jak się na to zdecydujesz to zalewaj TYLKO oryginalny olej VW (do nabycia na allegro)
jjumbo
Posty: 538
Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KOL

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: jjumbo »

bezduszny no co ty dziwisz się ,przecież w Polsce wszyscy kłamią na potęgę więc szukają dziury w całym
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
siekla
Posty: 44
Rejestracja: 5 cze 2011, o 13:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr
Lokalizacja: Lublin

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: siekla »

bezduszny - gratuluje pomysłu, żeby obcym ludziom pozwalać podłaczać się do kompa komputera swoim sprzętem - jak byli tak niekumaci jak opisujesz to po prostu sobie popykali, jak byli bardzo kumaci to w pamieci ich komputera jest klucz do Twojego samochodu, który sobie upatrzyli.

a z innej bajki - żeby zrobic loga to się nie katuje samochodu, tylko na rozgrzanym silniku min 80 stopni, wbija się 3 bieg i na prostej drodze ustawia się obroty na 1500 RPM i stabilizuje na tym poziomie, potem jest klepka w podłogę i jednocześnie log start, z pedałem gazu w podłodze cały czas na 3 biegu aż silnik osiągnie max obroty i klikamy w log stop jednocześnie odpuszczając pedał gazu.
bezduszny

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: bezduszny »

jjumbo pisze:wbija się 3 bieg i na prostej drodze ustawia się obroty na 1500 RPM i stabilizuje na tym poziomie, potem jest klepka w podłogę i jednocześnie log start, z pedałem gazu w podłodze cały czas na 3 biegu aż silnik osiągnie max obroty i klikamy w log stop jednocześnie odpuszczając pedał gazu.
zrobisz to nie łamiąc przepisów RD ? (na lubelszczyźnie nie ma autostrad)
jeżeli ktoś ma dobry sprzęt i oprogramowanie + potrafi to zrobić, to można spróbować.
jak nie potrafią (tylko teoretycznie wiedzą jak).. to za którym razem im się uda ?

Co do podpinania kompa..
chcieli sprawdzić czy silnik generuje błędy.. ok, niech sobie sprawdzą ;)

ale zrobiliśmy straszny OT
Lukaszos

Re: Kiedy wymiana rozrządu1.9 130 kW

Post autor: Lukaszos »

A wątek się zaczął o wymianie rozrządu, i zrobiła się taka dyskusja. Ale w sumie to git, zawsze wymiana doświadczeń
ODPOWIEDZ