Kupić silnik czy regenerować ?

pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: pirate »

Witam wszystkich forumowiczów ponownie po małej przerwie :)

Stała się tragiczna rzecz, stopił mi się 4 tłok w silniczku 2.0 TDI BMP - i teraz mam zagwózdkę kupić silnik bez osprzętu tzw. słupek czy lepiej jest zregenerować stary ?, wrzucam zdjęcia jakie zrobiłem po zdjęciu głowicy: https://1drv.ms/f/s!AtnY1VOit-EshyohFjlEpODsIdT6

I jeszcze pytanie czy ktoś zna firme: http://wymiensilnik.pl bo u nich znalazłem oferte sprzedaży słupka: http://allegro.pl/silnik-vw-passat-skod ... 98639.html i teraz nie wiem co będzie lepszym wyborem.
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: Łuki_ssuperb »

Wymieniaj slupek u nie Baw się w regenerację...
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
jan6a
Posty: 293
Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Jan
Lokalizacja: Katowice

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: jan6a »

Regeneracja pochłonie kupę kasy. Szukaj sprawdzonego słupka najlepiej z możliwością odpalenia przed wymontowaniem z auta "dawcy". Jeżeli silnik już jest wymontowany ważne by nie leżał zbyt długo.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: CLO27 »

pirate pisze:Witam wszystkich forumowiczów ponownie po małej przerwie :)

Stała się tragiczna rzecz, stopił mi się 4 tłok w silniczku 2.0 TDI BMP - i teraz mam zagwózdkę kupić silnik bez osprzętu tzw. słupek czy lepiej jest zregenerować stary ?, wrzucam zdjęcia jakie zrobiłem po zdjęciu głowicy: https://1drv.ms/f/s!AtnY1VOit-EshyohFjlEpODsIdT6

I jeszcze pytanie czy ktoś zna firme: http://wymiensilnik.pl bo u nich znalazłem oferte sprzedaży słupka: http://allegro.pl/silnik-vw-passat-skod ... 98639.html i teraz nie wiem co będzie lepszym wyborem.
Ale co zrobiłeś?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: pirate »

CLO27 pisze: Ale co zrobiłeś?
Jechałem samochodem prędkość ok 150 km/h na autostradzie nagle poszła chmura dymu z wydechu, obroty spadły do 0 i temperatura nagle poszła na 120C i tyle, zjechałem na pobocze podniosłem maske, wentylatory chodziły cały czas przy próbie odpalenia nic sie nie działo po przekręceniu kluczykami, więc poczekałem aż temp. zeszła poniżej 90C, wtedy auto odpaliło ale biały dym z wydechu i silnik szarpał jakby chciał wyskoczyć z pod maski. Więc wziąłem go na lawetę i stało się tak jak wyżej napisałem.
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: pirate »

A czy ktoś się orientuje czy można inny 2.0 TDI wstawić o innym oznaczeniu niż BMP ?, pytam ponieważ widzę niektóre aukcje że mają do sprzedaży silnik BMM i mają w opisie "SILNIK 2.0 TDI V8 BMM Z POPRAWIONĄ WADĄ KONSTRUKCYJNĄ,PROWADZĄCĄ DO USZKODZENIA WAŁU KORBOWEGO,TŁOKÓW,PANEWEK I BLOKU", mechanik mi właśnie coś wspominał, że można wtsawić inny ale nie powiedział jaki dokładnie model - mówił, żeby szukać z poprawionymi wadami.

Jak ktoś wie coś w temacie to proszę o opinie, gdyż nie ukrywam, że zależy mi na jak najszybszej naprawie.
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: Łuki_ssuperb »

mozna wstawić inny bez wiekszych problemów... co do oznaczeń silników ktore beda pasować to musiałbys się podpytać kogoś kto to robi...
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: pirate »

Temat ogarnięty, z tego co mówiła mi osoba która takie silniki regeneruje to oznaczeniami się różnią w zależności od producenta i marki samochodu i w jaki sposób są montowane podłużnie czy poprzecznie czy coś w tym stylu, ale trwałość praktycznie każdy ma taka samą pomiędzy modelami od rocznika 2007 do chyba 2010 lub 2011.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: CLO27 »

pirate pisze:
CLO27 pisze: Ale co zrobiłeś?
Jechałem samochodem prędkość ok 150 km/h na autostradzie nagle poszła chmura dymu z wydechu, obroty spadły do 0 i temperatura nagle poszła na 120C i tyle, zjechałem na pobocze podniosłem maske, wentylatory chodziły cały czas przy próbie odpalenia nic sie nie działo po przekręceniu kluczykami, więc poczekałem aż temp. zeszła poniżej 90C, wtedy auto odpaliło ale biały dym z wydechu i silnik szarpał jakby chciał wyskoczyć z pod maski. Więc wziąłem go na lawetę i stało się tak jak wyżej napisałem.
Ja pierdziele....a patrzyleś na temp przed ? Czy nie zwracales uwagi? 120 to ja juz nieraz mialem jak go cisnąłem :) swoja droga ciekawe bo kurcze stopić tłok to nie taka prosta sprawa chyba ze po prostu był jakoś wcześniej uszkodzony....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: CLO27 »

a kiedy olej wymieniany?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: pirate »

CLO27 pisze:
pirate pisze:
CLO27 pisze: Ale co zrobiłeś?
Jechałem samochodem prędkość ok 150 km/h na autostradzie nagle poszła chmura dymu z wydechu, obroty spadły do 0 i temperatura nagle poszła na 120C i tyle, zjechałem na pobocze podniosłem maske, wentylatory chodziły cały czas przy próbie odpalenia nic sie nie działo po przekręceniu kluczykami, więc poczekałem aż temp. zeszła poniżej 90C, wtedy auto odpaliło ale biały dym z wydechu i silnik szarpał jakby chciał wyskoczyć z pod maski. Więc wziąłem go na lawetę i stało się tak jak wyżej napisałem.
Ja pierdziele....a patrzyleś na temp przed ? Czy nie zwracales uwagi? 120 to ja juz nieraz mialem jak go cisnąłem :) swoja droga ciekawe bo kurcze stopić tłok to nie taka prosta sprawa chyba ze po prostu był jakoś wcześniej uszkodzony....
Tak było 90C (wcześniej samochód zrobił ponad 30km) wjechałem w Skawinie na obwodnice Krakowa i jechałem ok. 110-130km/h zbliżając się do wezła Wieliczka miałem ok 150km/h popatrzyłem w lusterko i zobaczyłem za soba chmure czarnego dymu, popatrzyłem na licznik i już były obroty na 0 i może nie było to do końca 120C ale może z 110C. Prawdopodobną przyczyną było zawieszenie się wtrysku i możliwe że miało to związek z wcześniejszym przybywaniem oleju i z problemami z DPF o którym pisałem kiedyś w innym wątku tutaj na forum, a teraz się to wszystko skumulowało...
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: pirate »

CLO27 pisze:a kiedy olej wymieniany?
Jakieś 4000 km temu.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: CLO27 »

no to na bank zawieszający się wtrysk hehe to może dać taki efekt od strzała...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: pirate »

CLO27 pisze:no to na bank zawieszający się wtrysk hehe to może dać taki efekt od strzała...
Na 90% właśnie takie mam potwierdzenie, że to było to.

No nic, praktycznie jestem już zdecydowany na wymiane słupka silnika na taki sam, tylko że z poprawionymi panewkami i coś tam jeszcze co cierpiała seria 2.0 TDI, ale jest jeszcze możliwość zmiany na 1.9 TDI 130HP, który podobno jest bardziej trwały niż 2.0 TDI, co myślicie o takiej opcji ?.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kupić silnik czy regenerować ?

Post autor: CLO27 »

Ile tym masz zamiar jezdzic jak 300kk to 1.9 mozna sie pchać....
Jeżeli wtrysk nie rozpylał to efekt taki jest niestety....pewnie modzik też na to miał wpływ choć takie rzeczy i w praktycznie nowych autach też się dzieją... z ciekawości wiesz ile mniej więcej ten remoncik?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
ODPOWIEDZ