lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Awatar użytkownika
SAKHUL
Posty: 52
Rejestracja: 25 lip 2013, o 21:57
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: SAKHUL »

Witam
Mam istotny problem - powiedzieć, że mnie irytuje i wk..wia to nic nie powiedzieć. Nie pisałbym na forum gdybym nie był trochę zdesperowany bo szanuję czas innych i nie zamęczam pierdołami innych. Do rzeczy. Jakiś czas temu (akurat kwestia czasu chyba nie ma znaczenia więc precyzyjna cezura jest drugorzędna) - tak parę miesięcy temu nagle w czasie jazdy usłyszałem nieprzyjemny wysoki dźwięk (jeden) i pojawiła się lampka hamulca ręcznego. Oczywiście nie jechałem na ręcznym (od razu sprawdziłem odruchowo). Zaznaczam, że nie zauważyłem żadnej zmiany w działaniu hamulców. Tak dojechałem do celu, zgasiłem silnik. Okazało się, że niespodzianka była dostarczona w zestawie. Otóż po odpaleniu silnika ( ZA ABSOLUTNIE KAŻDYM RAZEM ) pojawia się kontrolka ABS (z 3 krótkimi wysokimi dźwiękami) no i znajoma lampka hamulca. Po przejechaniu paru metrów kontrolka ABS znika, zostaje kontrolka hamulca. Pojechałem do ASO (Wałbrzych) gdzie po godzinnym oczekiwaniu chłop z obsługi działu serwisu przyszedł i rozłożył ręce wskazując, że trzeba prześledzić cały układ hamulcowy (to co do k.. nędzy robili przez godzinę?) i żebym pzyjechał na kolejny termin. Nie widzieli jednak problemu, żebym mógł dalej jeździć. Jako, że z natury jestem bardzo cierpliwym stoikiem to przyjechałem - ze względu na obowiązki zawodowe parę tygodni później. Los był w międzyczasie dla mnie nader szczodry - pojawiły się kolejne lampki urozmaicające mi jazdę swoją kolorystyką i dalszymi dźwiękami samochodową etiudę awaryjną. Pomarańczowa ikona oleju na maxidot, spiralka turbo (przy jednoczesnym włączaniu się trybu awaryjnego silnika), do której po dwóch tygodniach dołączyła po przyjacielsku diodka silnika. taki piękny pakiecik już miałem - moje auto było uosobieniem prawa Murphyego. Jak się je..ie to po całości. Lampka oleju - zepsuty czujnik ciśnienia oleju - po wymianie (drobne ok. 500) jest ok (aż żal, bo taka ładna była, pomarańczowa ta lampka). Co do spiralka i diody silnika diagnoza dość oczywista - układ turbo - regeneracja drobne 1700 + prace mechanika następne 3.600 (z 10 % upustem - nie wiedziałem co zrobić ze szczęścia). Turbo działa jak złoto. W między tak zwanym czasie oczywiście wyśmienici mechanicy z ASO nie zapominali o początkach mej sagi, tj zestawu ABS+ham. Przed wymianą turbo doszli do wniosku, że powodem było zepsucie kabla przy silniku (niestety w tym zakresie doprecyzuję jutro co to za kabel bo fakturę mam w robocie) - naprawa (drobne 800 zl) dała skutek na jakieś 20 minut jazdy. W końcu doszli do wniosku (po przyznaniu, że idea z wymianą kabelka była błędna i się pomylili), że to na pewno pochodna problemu z turbo - wymiana nastąpiła po długim weekendzie majowym i do dziś rzeczywiście było nieźle - żadnych lampek i pobudzających dźwięków o poranku. Niestety dziś, po 3 tyg znowu pojawiła się znajoma lampka ham ręcznego a po zgaszeniu auta i odpaleniu dołącza do niej kontrolka ABS. Szlag mnie trafia na to wszystko, bo już 3-krotnie diagnozowano problem. Przechodząc do meritum - czy ktoś z szanownych kolegów miał podobny problem i wie co było przyczyną w jego przypadku - bo może muszę wyśmienitym mechanikom powiedzieć jutro co mają zrobic? jutro jak dam radę to dołączę dla ciekawych (jeśli ktoś będzie chciał) skan faktury za tajemniczy kabelek i wymianę turbo.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: whity »

Kto to ka czytać ?
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: CLO27 »

Jedna podpowiedź...nie jezdzij kufa do pierdo....aso :) ogarniety mechanika szukaj, a tych "fahofcuf" to powinni wszystkich wypierdzielić bo się znają ale nie na mechanice tylko wymyślaniu za co można klienta kasować....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: CLO27 »

whity pisze:Kto to ka czytać ?
Wszyscy hehe za kare :p
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
SAKHUL
Posty: 52
Rejestracja: 25 lip 2013, o 21:57
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: SAKHUL »

miało być krótko ale poziom frustracji był za duży a na pytanie kto to ma czytać - no coż - pewnie ktoś kto opanował język polski w formie pisanej i wykracza koncentracją na tekście poza historyjki obrazkowe na ostatniej stronie gazet ;)
Awatar użytkownika
SAKHUL
Posty: 52
Rejestracja: 25 lip 2013, o 21:57
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: SAKHUL »

a tak na serio - to nie jest odkrywcze - jedz do dobrego mechanika - liczyłem na bardziej twórczą podpowiedź po szanownych kolegach - chcę, żeby aso rozgryzło problem w ramach reklamacji co do ich usług, więc będę im wiercił dziurę w brzuchu -a czemu tam poszedłem? bo tylko przez to aso w Wałbrzychu mogłem naprawić turbo z pomocą TurboTec na 3-letniej gwarancji
Awatar użytkownika
SAKHUL
Posty: 52
Rejestracja: 25 lip 2013, o 21:57
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: SAKHUL »

oczywiście wszyscy mogą temat olać, dać parę ironiczno-prześmiewczych komentów i czuć się dumnym z tego jacy to nie są zabawni - ale chyba nie po to jest to forum? chyba, że się mylę? więc ponawiam prośbę o pomoc w diagnozie - jakiekolwiek pomysły?
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: CLO27 »

Mi "naprawiali" rozrząd 2 razy..3 raz pokasowali błędy...poprawili rurę od intercoolera i powiedzieli że super jezdzi( kij że dla mnie był "zdławiony" jak na moje auto) ale dla nich super zapierdzielał, olałem ich opinie,odałem do kogoś kto ogarnia ( tiuner co robił wóz) i sie okazało ze wariatora przy rozrządzie nie ustawili dopiero on mi ogarnął....nie liczyłbym na to że w aso problem rozwiążesz raczej stracisz czas i się tylko wkurzysz :(
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: Sebastian_M26 »

Ło kufa, urzeka mnie ta historia
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: CLO27 »

No może urzekająca :lol:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: Enriquez »

Skoro pojawia się jakaś kontrolka, to za tą kontrolką w układzie sterownika ABS pojawia się błąd, który należałoby odczytać jakimś czytnikiem, co tam masz pod ręką. Mając to odczytane, albo jest to tak oczywiste i od razu znajdujesz przyczynę, albo faktycznie jest to zawikłane. Opisane przez Ciebie objawy kojarzą mi się z dwiema rzeczami.

1. To jest zbyt oczywiste, aby tego nie zauważyć - poziom płynu hamulcowego za niski... Mam nadzieję, że nie są takimi debilami i tego nie sprawdzili.

2. Komunikacja między gatewayem (to taki rodzaj komputerowego routera), a sterownikiem ABS zakłócona. W naszych autach komunikacja odbywa się pomiędzy sterownikami za pomocą sieci CAN - coś jak komputerowa skrętka, tyle że sieci są aż 4 - napęd, komfort, infotrainment i LIN. Różnią się one prędkością przesyłania danych. Postać skrętki gwarantuje skuteczność przesłania danych, gdyż jest niewrażliwa na zakłócenia - poziom sygnału mierzony jest jako różnica potencjałów. Jeżeli jeden z przewodów zostanie uszkodzony, to magistrala przestaje działać w sposób różnicowy a zaczyna w sposób bezwzględny - jako różnica potencjałów względem masy. Problem może być taki, że CAN napędu nie może działać na jednym przewodzie. Stąd zapewne mistrzowie zdecydowali o wymianie jakiejś wiązki. Problem w tym, że sam ABS nie jest podpięty po stronie silnika, tylko wnętrza auta, więc to całe zamieszanie z wymianą wiązki silnika wydaje mi się nietrafione. Objaw ułamanego przewodu jest - raz działa, raz nie działa. Naprawa czegoś takiego to nic innego jak wypięcie starej skrętki i wpięcie nowo zarobionych przewodów. No ale wszystko zależy od wyników badania komputerem. Bez tego można wróżyć z fusów.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Teofano
Posty: 368
Rejestracja: 31 sty 2013, o 09:48
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Lokalizacja: KR - sprzed garażu

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: Teofano »

Enriquez pisze:
1. To jest zbyt oczywiste, aby tego nie zauważyć - poziom płynu hamulcowego za niski... Mam nadzieję, że nie są takimi debilami i tego nie sprawdzili.

2. Komunikacja między gatewayem (to taki rodzaj komputerowego routera), a sterownikiem ABS zakłócona.

1.rutyna-i nie takie rzeczy można przeoczyć...

2. A jest możliwe żeby sterownik był uszkodzony i to przeoczone? Czy to zawsze wychodzi na kompie?

BTW tekst Sakhula świetnie się czyta :)
"I'm too hot (hot damn) - call the police and the firemen"


ogrody-tym się zajmuję
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: Enriquez »

O to chodzi, że cały kunszt rzemieślnika poznaje się po tym, że wymienia faktycznie uszkodzoną część a nie wszystkie po kolei.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Teofano
Posty: 368
Rejestracja: 31 sty 2013, o 09:48
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Lokalizacja: KR - sprzed garażu

Re: lampka ABS i hamulca ręcznego - krótka historia awarii

Post autor: Teofano »

No to jest bezdyskusyjne.
"I'm too hot (hot damn) - call the police and the firemen"


ogrody-tym się zajmuję
ODPOWIEDZ