Zawieszenie zbieżność

Boozee
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2017, o 04:07
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Zawieszenie zbieżność

Post autor: Boozee »

Witam serdecznie Kolegów.
Pod koniec stycznia nabyłem Skode Superb 2.0 tdi 170km, dsg, z przebiegiem 21tys.mil. Przez pierwsze dwa tygodnie wszystko było ok, człowiek podekscytowany nowa furka, aż w końcu zaczęło mnie niepokoić zachowanie całego zawieszenia tzn. Przód auta ciężko było utrzymać w linii prostej, natomiast tył bujal się na boki a przy pokonywaniu zakrętów czuć było uslizg oraz po przejeździe przez poprzeczne nierówności rzucalo tyłem na boki i towarzyszył temu stukot z tylnego zawiasu. To że samochód na gwarancji oddałem do sprawdzenia (Anglia). Po kilku godzinach dzwonią że auto do odebrania. Pojechałem odebrać i ku mojemu zdziwieniu nic nie znaleźli. Umówiłem się w innym ASO. Wzięli auto na cały dzień. Werdykt "cóś jest nie tak ale nie wiemy co". Ręce się zalamuja. Wróciłem do domu i zacząłem czytać różne fora porównywać objawy z innymi autami. Auto kupiłem na taxi także musi jeździć ok. Zaprowadzilem do mojego mechanika, powiedziałem żeby wykrecil tylne amortyzatory(service tłumaczył się że nie ma wycieku), po wyjęciu okazało się że tloczyska po wciśnięciu nie wysuwają się samoczynnie. Dalej poszły tuleje wahacza tylnego wzdluznego x2(miękka guma tulei), i tuleje wahacza poprzecznego x2(wewnętrzne). Przód dla spokoju wymieniłem amortyzatory i tuleje wahaczy bo były rozwarstwione(te mniejsze co mają kołnierze gumowe). Wszystkie części oprócz wewnętrznych tulei tylnych wahaczy poprzecznych są oryginalne, te dwie tuleje to Lemforder. Po tej operacji pojechałem na geometrie. Znow ręce opadają. Kierownica skrecona w prawo, ciągnie w prawo, ciężko się prowadzi. Zamieszczam wykresy ze zbieżności. W jednym warsztacie poprawiali 3 razy, raz nawet pod parametry Superba 3. Przebieg 100% prawdziwy, pierwszym właścicielem była Skoda ja jestem drugim. Proszę o pomoc bo mam prawie nowe auto a nie jedzie jak trzeba. A czy to może wina opon? Jak wstawić zdjęcia?
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie zbieżność

Post autor: kamracik »

Odnośnie zdjęć to musisz wrzucić na zewnętrzny serwer.

Kierownica krzywo po geometrii to norma, należy gościa opierdolić i ma być prosto i dopiero wtedy niech ustawia geometrię.

Ściąganie na prawo to norma, po prostu ten typ tak ma - niestety. Różni próbowali z tym walczyć, kręcąc filmy na Youtubie itd. Nie ma na to lekarstwa, a na pewno nie jednego dla wszystkich.
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: Zawieszenie zbieżność

Post autor: bobek84 »

Sprawdz przednie sanki czy nie są przestawione,to bolaczka superba
Boozee
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2017, o 04:07
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Zawieszenie zbieżność

Post autor: Boozee »

A jeżeli są to co to oznacza i co z tym zrobić?
Boozee
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2017, o 04:07
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Zawieszenie zbieżność

Post autor: Boozee »

Sanki ok. Mało tego, zbieżność się przestawia z przodu, przez kilkadziesiąt kilometrów jest ok a później jedzie gdzie chce I jeszcze coś stuka po przejeździe przez nierówności. Auto oddałem do sprawdzenia, wszystko sztywne. Auto było podniesione na podnośniku z wiszacymi kołami. Poprawcie mnie bo może się mylę ale czy wtedy np. Drążki kierownicze nie są w takiej pozycji że ciężko wyczuć luz na nich? Piszę o drazkach I koncowkach bo tylko tego nie wymieniłem.
ODPOWIEDZ