Nietypowy problem z hold assist.

chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Nietypowy problem z hold assist.

Post autor: chudy »

Cześć. Problem wyszedł po paru latach użytkowania tego systemu, (tego że utrzymuje ciśnienie na wzniesieniu). Nie wynika on raczej z usterki a raczej błędu w oprogramowaniu tego ustrojstwa. Problem wyszedł dopiero po paru latach, ponieważ sytuacja w której zachodzi jest bardzo specyficzna i wcześniej nie miałem okazji takiej napotkać.

Problem: wszystko działa normalnie, ale dopóki nie wrzuci się wstecznego biegu. Wtedy utrzymanie ciśnienia nie działa po zahamowaniu, co nawet jest logiczne. Ale po wrzuceniu jedynki system nadal pozostaje wyłączony co nie jest już logiczne. Co gorsze nie wiem dlaczego, ale chwilkę (ale staczajac się ta chwilka jest wiecznością) po puszczaniu hamulca mimo odpuszczania sprzęgła i dawania gazu auto nie jedzie. Dosłownie tak jakby było na biegu jałowym. Dopiero jak przetrzyma się te nie ręczna chwilę auto tak jakby zalacza napęd.

I teraz pytanie. Czy wychodzila jakaś aktualizacja tego systemu? Przecież nie powinno być tak, że po wrzuceniu pierwszego biegu i odpuszczeniu hamulca auto toczy się jak gdyby nigdy nic. Do tego ta chwila braku napędu jest niepokojąca.

Cos sie mogło zepsuć, czy tak to działa? Sytuacja w której to zachodzi: cofam z górki, zatrzymuje się na gorce, wrzucam jedynke i chce ruszyć do przodu. Tylko wtedy problem występuje. Jak włączę i wyłacze silnik wszystko wraca do normy łącznie z napędem , dopóki nie wrzucę wstecznego.

Sorry ze taki elaborat wyszedł :D
Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, o 22:14 przez chudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Nietypowy problem z hold assist.

Post autor: Enriquez »

Skrzynia ręczna? Jak nie jedzie - sprzęgło do wymiany.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Nietypowy problem z hold assist.

Post autor: chudy »

Skrzynia ręczna. Sprzęgło bierze bardzo szybko, ale po wyłączeniu i włączeniu silnika. Chodzi o to, ze jak szybko puszczam hamulec i wciskam gaz to jest taka chwila bez napędu, której nie ma jeśli włączę i wyłączę silnik. Cos sie resetuje i jest ok.

Da się gdzieś ustawić, zeby od razu bo włączeniu jedynki ten system się załaczał?

Byłbym też wdzięczny, jakby ktoś sprawdził u siebie, czy po włączeniu wstecznego na wzniesieniu, a następnie jedynki system załącza się ponownie i co ważne natychmiastowo, a nie po przejechaniu iluś tam metrów, czy ponownym uruchomieniu silnika.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, o 22:21 przez chudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Nietypowy problem z hold assist.

Post autor: Enriquez »

W ręcznej skrzyni nie ma czegoś takiego "bez napędu". Sprzęgło jest hydrauliczne z wysprzęglikiem i jak dasz gazu i puścisz sprzęgło to ma to jechać. Jak tak nie jest to jest coś zjebane. Tu nie ma żadnych elektronicznych pierdolników. A jak puścisz sprzęgło, to obroty silnika wzrastają, czy to się dusi?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Nietypowy problem z hold assist.

Post autor: chudy »

Obroty wzrastają jak na biegu jałowym. Po wyłączeniu i włączeniu wraca do normy.

Czekaj teraz doczytałem. Jak puszczę sprzęgło całkiem to nie próbowałem, bo wzniesienie było naprawdę duże.
Czyli możliwe, że po prostu zbyt mało odpuszczalem sprzęgło jak na takie wzniesienie. Nie próbowałem tego jeszcze raz, bo szkoda mi sprzęgła. Skoro mówisz, że ze sprzęgło nie jest polaczone w żaden sposób z elektroniką, to znaczy że po prostu musiałem mieć takie złudzenie. W koncu to ciężka kobyła jest, wzniesienie naprawdę duże, pewnie sprzęgło ślizga się mimo sporego jego odpuszczania. Kłopoty te sprzęgłem raczej wykluczam, ponieważ sprzęgło ma jakieś 50k km, a nie jestem z tych co upalaja sprzęgła.

W takim razie pozostaje problem tego asystenta. Czy da się go ustawić, zeby po włączeniu jedynki od razu się załaczał.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Nietypowy problem z hold assist.

Post autor: kamracik »

Sam sobie w sumie odpowiedziałeś, ale nie rozumiem kwestii, że nie chcesz tego próbować bo szkoda Ci sprzęgła. Przecież teraz za każdym razem je niszczysz, więc jak za szybko puścisz i dasz za mało gazu nie uszkodzisz go bardziej, a wręcz mniej, bo po prostu silnik Ci zgaśnie.

Sprzęgło najbardziej się niszczy jak ktoś właśnie jeździ na półsprzęgle lub lekko wciśniętym pedale sprzęgła. Przy hydraullicznym bardzo łatwo o sytuację, że tarcze lekko się będą stykać i wycierać.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Nietypowy problem z hold assist.

Post autor: chudy »

Nie jeżdżę za każdym razem po wzniesieniach ~30% i to jeszcze start z miejsca, więc nie niszczę. Zgaszenie silnika mogłoby spowodować, że samochód stoczy się i walnie w słupek. Przy takim spadku trzeba już naprawdę mocno zaciągać ręczny (który jest sprawny uprzedzając pytania). Radzę kiedyś spróbować jeśli znajdziesz takowe wzniesienie ;)

Nie odpowiedziałem sobie z tym, że hold assist przestaje działać po wrzuceniu wstecznego i nie powraca po włączeniu jedynki. I pytanie z tym nadal jest aktualne i dotyczy tego czy ktoś spotkał się z takim problemem i ewentualną aktualizacją. Co ciekawe, czasem system już po wrzuceniu na luz ze wstecznego powraca do działania, a czasem właśnie nie. Po prostu głupieje.
ODPOWIEDZ