Woda w kole zapasowym
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 lut 2011, o 09:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Karol
Woda w kole zapasowym
Witam mam problem w bagażniku w mojej S1 mam wodę w kole zapasowym i w bocznych schowkach, w kole zdjąłem plastikową zatyczkę i woda spływa na bieżąco, tylko mam problem z ustaleniem przecieku bo wodę też mam w bocznych schowkach a one są usytuowane wyżej niż koło zapasowe. Miał już ktoś taki problem sprawdzałem uszczelki lampy i tamtędy nie cieknie woda.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Reda k/Gdyni
Re: Woda w kole zapasowym
a uszczelke samej klapy sprawdzales w jakim jest stanie? ja w starym toledo uszczelki lamp mialem na oko ok a i tak sie woda lala tamtedy. ja kiedys sprawdzalem glupim sposobem tzn zdjelem tapicerke no i na gole blachy przykladalem kartke papieru i kartka nasiakala i widzialem gdzie jest wilgotne a na oko nawet nie bylo widac ani kropli wody na blachach. No i tak doszedlem do tego ze to te nieszczesne lampy. Jak masz czas to mozesz sie pobawic.
pozdrawiam
pozdrawiam
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2010, o 16:32
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wwa
Re: Woda w kole zapasowym
Jeśli masz wodę w całym bagażniku, nie tylko w kole, to może być tak jak napisał kolega wyżej. Sprawdź szczelność lamp.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 lut 2011, o 09:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Karol
Re: Woda w kole zapasowym
sprawdzałem szczelność lampy i uszczelkę dokładnie i wszystko jest ok a woda dalej się zbiera, a może gdzieś z nadkoli lecieć?
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Reda k/Gdyni
Re: Woda w kole zapasowym
a to moze otworz bagaznik i lej na szybe ale tak zeby nie bylo duzej fali i walilo ponad uszczelka. Moze bedzie cos widac jak leci z boku. Pozdejmuj dywaniki itd i szukaj bo pozniej bedzie wszystko smierdziec wilgocia. a Moze uszczelka bagaznika jest uszkodzona ale bardziej w dolnej czesci ( czy tam warstwie ) przy samej blasze. Ona jest klejona? czy tylko wsuwana bo nie pamietam
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 19:51
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Podłęże/Kraków
Re: Woda w kole zapasowym
Też ostatnio odkryłem u siebie problem wody, u mnie na 100% przecieka lewa lampa. Woda jest tylko we wnęce. Orientuje się ktoś jaki nr ma uszczelka pod lampą lub gdzie ją dostać przez internet bądź w Krakowie? Nie mogę nigdzie znaleźć.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 lip 2023, o 12:35
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Oskar
Re: Woda w kole zapasowym
Gdzie jest ta zatyczka? Możesz wysłać zdjęcie?elektris pisze: ↑11 sty 2012, o 12:31 Witam mam problem w bagażniku w mojej S1 mam wodę w kole zapasowym i w bocznych schowkach, w kole zdjąłem plastikową zatyczkę i woda spływa na bieżąco, tylko mam problem z ustaleniem przecieku bo wodę też mam w bocznych schowkach a one są usytuowane wyżej niż koło zapasowe. Miał już ktoś taki problem sprawdzałem uszczelki lampy i tamtędy nie cieknie woda.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Woda w kole zapasowym
Kolega pisał o tym 11lat temu !! Raczej nie ma go juz na forum. Ale wykopki niezłe
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Woda w kole zapasowym
Jak dla mnie to trzeba popatrzeć gdzie i jakie są otwory przelotowe w karoserii i tam szukać przyczyny.
Woda pod kołem zapasowym w kombi to nieszczelność:
- na przejściu anteny dachowej - ja tak miałem z anteną typu płetwa - całe jej uszczelnienie to ta guma dookoła widoczna z zewnątrz, samo przejście przez dach nie jest uszczelniane - z czasem guma parcieje (bo cały czas narażona jest na działanie słońca) i dostaje się woda,
- na przejściu kabli od siłowników elektrycznych - o ile ktoś takie ma.
- na przejściu kabli do klapy - gumowe harmonijki parcieją (ale to naprawdę w starszych egzemplarzach), przerywają się, albo robi się za duży luz na styku z karoserią
Woda w klapie:
- najgorsze miejsce to 3-cie światło stop. Konstrukcja jest idiotyczna. Całe światełko uszczelniane pianką epdm, które to uszczelnienie jest dociskane bardzo mocno, przez 3 sprężyny samego mechanizmu mocowania. Wymieniałem to światło ostatnio. Okazało się, że uszczelka była odklejona po jednej stronie na długości ok. 3cm i schowała się do środka, a przez to zrobiła się duża nieszczelność. Do tego przy demontażu urwał się jeden zaczep. Kupiłem nową lampkę i... przy montażu urwał się jeden zaczep. One są tak cholernie delikatne a same sprężyny bardzo mocne, montując musisz ciągnąć za zaczep, który napina sprężynę, no i jak zrobisz to zbyt silnie (a dostęp jest tam kiepski) to efekt jak u mnie.
- na przejściu kabli do klapy - gumowe harmonijki - j.w.
Woda pod kołem zapasowym w kombi to nieszczelność:
- na przejściu anteny dachowej - ja tak miałem z anteną typu płetwa - całe jej uszczelnienie to ta guma dookoła widoczna z zewnątrz, samo przejście przez dach nie jest uszczelniane - z czasem guma parcieje (bo cały czas narażona jest na działanie słońca) i dostaje się woda,
- na przejściu kabli od siłowników elektrycznych - o ile ktoś takie ma.
- na przejściu kabli do klapy - gumowe harmonijki parcieją (ale to naprawdę w starszych egzemplarzach), przerywają się, albo robi się za duży luz na styku z karoserią
Woda w klapie:
- najgorsze miejsce to 3-cie światło stop. Konstrukcja jest idiotyczna. Całe światełko uszczelniane pianką epdm, które to uszczelnienie jest dociskane bardzo mocno, przez 3 sprężyny samego mechanizmu mocowania. Wymieniałem to światło ostatnio. Okazało się, że uszczelka była odklejona po jednej stronie na długości ok. 3cm i schowała się do środka, a przez to zrobiła się duża nieszczelność. Do tego przy demontażu urwał się jeden zaczep. Kupiłem nową lampkę i... przy montażu urwał się jeden zaczep. One są tak cholernie delikatne a same sprężyny bardzo mocne, montując musisz ciągnąć za zaczep, który napina sprężynę, no i jak zrobisz to zbyt silnie (a dostęp jest tam kiepski) to efekt jak u mnie.
- na przejściu kabli do klapy - gumowe harmonijki - j.w.