Niebieski dym.

Paligator
Posty: 26
Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Niebieski dym.

Post autor: Paligator »

Witam. Jadąc w w trasie zauważyłem że przy redukcji i dodaniu gazu pojawiał mi się niebieski dym duża ilość. Przez około 40 km jechałem za autami i cały czas leciała na auto woda z ulicy. Jak wyjechałem z kolumny po 10 kilometrach auto przestało dymić na niebiesko ( te 10 kilometrów jechałem już bez natrysku wody z innych aut ). Chciałem zapytać co to mogło być, jaką postawić diagnozę ja w cuda nie wierzę, pierścienie turbo ? Gdzie szukać przyczyny. 2.0 TDI 170 CR 232 tyś przejechane. Auto nie straciło mocy obroty w normie 900 1000 jak jest obciążenie.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Niebieski dym.

Post autor: kamracik »

Może zacznę standardowo. Może przepalał DPF?
Paligator
Posty: 26
Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Niebieski dym.

Post autor: Paligator »

A jak przepalał pdf w czasie jazdy to kontrolka powinna się świecić ? Bo żadna się nie świeciła.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Niebieski dym.

Post autor: chudy »

Nie musi się świecić, ale niebieski dym raczej nie pojawia się bez przyczyny. Raczej to nie DPF.
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Niebieski dym.

Post autor: JanuszSz »

Paligator pisze: obroty w normie 900 1000 jak jest obciążenie.
Na rozgrzanym silniku na postoju takie wysokie obroty?
Obrazek
Paligator
Posty: 26
Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Niebieski dym.

Post autor: Paligator »

Jak jest zimny to podnosi się do niecałego 1000 później opada na 800 jak włączę bikseno klimę nawigacje radio to na postoju często podskakują do 1000 na rozgrzanym ale zauważyłem że jak wyłączę klimatronik to po chwili opadają na 800.
Paligator
Posty: 26
Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Niebieski dym.

Post autor: Paligator »

Panowie može ktoś orientuje się ile kosztuje remoncik pierścionki z panewkami uszczelka i sprawdzenie głowicy.
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Niebieski dym.

Post autor: JanuszSz »

Wg mnie,to wina DPF-a.Dym,który widziałeś,to pewnie próba wypalania,tylko nie dałeś mu szansy jazdą ze zbyt wysokimi obrotami.Masz weekend przed sobą,więc wyjedź na trasę,gdzie możesz pojechać ze stałą prędkością,zagrzej silnik i przegoń auto z obrotami 1800-2500 kilkanaście kilometrów.Po tym zabiegu obroty na rozgrzanym silniku powinny ustabilizować się na poziomie 750/min. i problem dymu przestanie istnieć.
Zresztą sam pisałeś,że po jakimś czasie dymienie ustało.
Obrazek
Paligator
Posty: 26
Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Niebieski dym.

Post autor: Paligator »

Na tempomacie 4 biegu 2200 obrot przez około 30 kilometrów wystarczy żeby go dopaliło. Samo zacznie dopalać przy tych obrotach? Czy potrzeba coś jeszcze dodać.
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Niebieski dym.

Post autor: JanuszSz »

Nic nie trzeba więcej.Starać się tylko w miarę możliwości równo jechać.Oczywiście,że z warunków na drodze może wyniknąć konieczność zmiany,ale należy to robić jak najrzadziej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzechu23
Posty: 797
Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg

Re: Niebieski dym.

Post autor: Grzechu23 »

Przy wypalaniu DPF nie świeci się żadna kontrolka to raz, a dwa to że nie potrzeba takich długich dystansow na wypalanie. W moim przypadku 7-10 km stałej jazdy wystarcza w zupełności (mowa oczywiście już o rozgrzanym silniku).
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Niebieski dym.

Post autor: JanuszSz »

Ty masz silnik na pompkach,to się nie znasz. :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Niebieski dym.

Post autor: Camillinhio »

Paligator pisze:Na tempomacie 4 biegu 2200 obrot przez około 30 kilometrów wystarczy żeby go dopaliło. Samo zacznie dopalać przy tych obrotach? Czy potrzeba coś jeszcze dodać.
DPF mówi wypal mnie jak ma ileś tam sadzy.
3-4 km przy stałej prędkości 110 km/h i 2200 obrotów i już nie krzyczy.
Obrazek
ODPOWIEDZ