Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

grenek9
Posty: 9
Rejestracja: 1 sty 2017, o 16:37
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 140KM 305Nm

Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: grenek9 »

Witam.
Przymierzam się do wymiany dwumasy. Mam 1.6 TDI start&stop. Z tego co wyczytałem inny zestaw jest do silnika z systemem S&S, a inny do wersji bez tego systemu.
Czy można zamontować zestawy DM zamiennie, tzn czy mogę zamontować u siebie zestaw nie przeznaczony do systemu S&S (wyłączając S&S).
Czy po VINie :TMBJJ73T5B9056028 mogę sprawdzić jaki zestaw kupić: SACHS czy LUK.
Awatar użytkownika
texas
Posty: 351
Rejestracja: 18 lis 2014, o 15:16
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Piotr
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: texas »

Załóż jednomas. Bedzie najtaniej. Od ss wyciagnij bezpiecznik. Bedzie mega tanio. I przywitaj sie w odpowiednim dziale. To akurat nie kosztuje...
grenek9
Posty: 9
Rejestracja: 1 sty 2017, o 16:37
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 140KM 305Nm

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: grenek9 »

W między czasie naprawiłem błąd i już się przywitałem.
Piotrze czytamy ze zrozumieniem.
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: HonkyTonk »

Nie wiem jak to wygląda z tymi dwumasami ale odnośnie wyboru firmy.. W swoim 2.0 CFGB dostałem wytyczne od niemieckiego serwisu aby nie stosować podczas wymiany zestawu firmy Sachs ponieważ zawierają jakiś błąd konstrukcyjny dlatego u siebie zamontowalem LUK

Gesendet von meinem SM-T560 mit Tapatalk
Awatar użytkownika
RybaDK
Posty: 293
Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:22
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Darek

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: RybaDK »

Ja do swojej S2fl 2010 1.6 Tdi wymieniłem dwumas z kompletnym sprzęgłem i kupiłem cały dwumas Sachs i sprzęgło luka bo było 100 zł tańsze a okazało się że w pudełku był zapakowany Sachs :'(

Za to w drugim moim aucie S2 2.0tdi 140 2009 walnął mi wysprzeglik sprzęgło fabrycznie było sachs i wymieniłem cały komplet z dwumasa na Luk bo i tak przy 30tys km delikatnie dzwoniła mi już dwumasa a w serwisie powiedzieli ze każdy tak ma i tak działa dwumasa. Auto sprzedałem przy 180tys km koledze teraz ma 290tys km i dalej sprzęgło cichutko i mięciutkio chodzi.
Wg mnie Sachs jedzie na legendzie a Luk to porządny sprzęt.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: HonkyTonk »

Fabrycznie w cfgb był Sachs a skoro kazali wymienić na LUK to coś w tym musi byc

Gesendet von meinem SM-T560 mit Tapatalk
grenek9
Posty: 9
Rejestracja: 1 sty 2017, o 16:37
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 140KM 305Nm

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: grenek9 »

Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Skody - stwierdzili, iż u mnie nie ma dwumasy tylko jest zwykłe koło zamachowe. Natomiast podczas ruszania (puszczania sprzęgła na 1 biegu) czuć takie jakby delikatne podskakiwanie auta.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: Sebastian_M26 »

To dodaj więcej gazu to nie będziesz kangura robił.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: CLO27 »

:mrgreen: :lol:
ja bym świece sprawdził i to nie zart...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
grenek9
Posty: 9
Rejestracja: 1 sty 2017, o 16:37
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 140KM 305Nm

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: grenek9 »

............... ech.
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: jqr »

grenek9 pisze:Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Skody - stwierdzili, iż u mnie nie ma dwumasy tylko jest zwykłe koło zamachowe. Natomiast podczas ruszania (puszczania sprzęgła na 1 biegu) czuć takie jakby delikatne podskakiwanie auta.
na odległość, to mocno zużyte sprzęgło lub problem z dociskiem
Rafał Japan
Posty: 6
Rejestracja: 9 sty 2021, o 20:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Rafał

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: Rafał Japan »

Odkope trochę temat u mnie podczas pracy na luzie dodając gazy troszkę szarpie silnik i teraz czy to może być winne sprzęgło czy któraś poduszka silnika siada i jak w końcu jest z tym dwumasem w motorze 1.6z funkcją start stop
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: leszekmw »

ale szarpie Ci cały czas jak podniesiesz obroty do np1200 czy tylko podczas dodawania gazu zanim dojedziesz do tych obrotów ?

nie ma dwumasy w 1,6 tdi 105KM , symbol silnika CAYC .
Rafał Japan
Posty: 6
Rejestracja: 9 sty 2021, o 20:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Rafał

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: Rafał Japan »

Już rozwiązałem zagadkę poprostu za bardzo stosowałem się do wskazań na ekranie komputera zamiast wyczuć silnik jak miał za ciężko plus super nowina że nie ma dwumasy :D całe życie jeździłem na LPG a tu inne troszkę parametry
paulus60
Posty: 565
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.

Post autor: paulus60 »

Wyświetlaną sugestię zmiany biegu wyrzuć ze świadomości.
ODPOWIEDZ