Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Awatar użytkownika
heparek
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 2016, o 22:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Jakub

Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: heparek »

Witam serdecznie forumowiczów. Już od jakichś 2 godzin siedzę i noram w Naszym forum na ten temat i zdawkowe info tylko znajduję.

Sprawa ma się tak, że we środę wieczór podczas drogi do pracy przy dodaniu gazu moja superb 2008 r, 1.8 TSI 160 KM (BZB), manual, przebieg 230 000 km, nagle odmówiła mi posłuszeństwa w postaci :
-braku mocy,
- w tej samej chwili silnik zaczął mega wibrować, a p dodaniu gazu na biegu wibrował (trząsł się) jeszcze bardziej do tego stopnia, że wyglądało jakby miał wyskoczyć i pobiec przed siebie (ten silnik), po wrzuceniu na luz nadal wibrował,
-zapalił się check engine i EPC,
-zgasiłem, odpaliłem - nadal to samo,
- przy ponownej próbie odpalenia - brak reakcji. Zapłon kręci ale silnik nie odpala.

Kumpel mnie scholował. Na drugi dzień mechanik przebadał mi auto:
-ukł. powietrzny szczelny,
- układ paliwowy szczelny,
- ciśnienie na 1 i 2 zaworze rzędu 11, na 3 około 12-13 a na 4 brak.

Jak sie okazało po rozebraniu silnika, pękła sprężyna na 4 zaworze co było powodem braku ciśnienia.
Dodatkowo głowica do wymiany (nie wiem dlaczego nie znam się aż tak, możliwe że mi mówił mechanik ale nie pamiętam).
Bardzo "brudny silnik w środku" - dużo czarnego nagaru.

Ponoć ta awaria to wynik typowej WADY tego silnika związanej z wielkością pierścieni czy czegoś takiego. że powinny być 2 mm a są 1.6 mm ????
Jakoś tak.

Opcja była taka:
- albo naprawić na szybko i sprzedać auto (inaczej leczenie syfa pudrem, z tym, że syf zniknie a ten problem nie)
- albo naprawiać, czyli:
- wymienić blok silnika na nowy, zregenerowany, który kosztuje około 8 000 zł,
ORAZ
- do tego wymiana łańcucha rozrządu jakieś 1500 zł (3 łańcuszki)-stary łańcuch zostawiał już wycięte rowki na zębatkach.
plus kasa za robociznę - 1500 zł.

Moje pytania:

1. Co Wy na to ?
2. Ktoś już tak miał?
3. Wada fabryczna silnika - w związku z tym można się czepić ASO o zwrot kasy albo naprawę? TVN Turbo Kamera?
4. Auto kupiłem jako używane z salonu skody z Warszawy po pierwszym właścicielu, który to auto niby serwisował do końca u nich. Ja jestem drugim właścicielem, a auto kupiłem pod koniec lipca 2016 r. i przejechałem raptem 7 000 km. Miałem tylko 3 miesiące gwarancji, która skończyła się 27.10.2016 r.
5. Jest inna opcja naprawy tego? Używany silnik raczej słaba opcja. Koszt jakieś 6000 - 7500 zł.

HELP! Poratujcie. Jestem przybity. Nie mam luźnych 11 tysięcy złotych na wydanie, zwłaszcza, ze musiałem dobrać troszkę kredytu na zakup tego auta.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: CLO27 »

Problem niestety znany i po gwarancji bardzo ciężko walczyć z aso ....zreszta na gwarancji też...dobrych wieści raczej nie będzie.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Kasztannn
Posty: 136
Rejestracja: 1 sie 2016, o 13:12
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: Kasztannn »

A w przeciągu tych przejechanych 7kkm brał Ci olej??
CLO to chodzi o awarie silnka z pierścieniami czy kolegi autko ma jakąś inną przypadłość???
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: CLO27 »

Tak z pierscieniami, nagar się zebrał i tego konsekwencje niestety....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Kasztannn
Posty: 136
Rejestracja: 1 sie 2016, o 13:12
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: Kasztannn »

Przez ten nagar właśnie nie ma ciśnienia na 4 zaworze i silnik przełacza sie w tryb awaryjny a za tym idzie brak mocy i wibracje silnika...
Więc teraz kolega Heparek ma dwa wyjścia:
Albo zrobisz prowizoryczną naprawe (choć też pewnie poniesiesz jakieś koszta) i sprzedasz auto, s następnie znów bedziesz szukał kolejnego auta dla siebie (nie daj boże znów z awarią)
Albo zrobisz remont silnika (poniesiesz dość duże koszty) i będziesz cieszył się jazdą w swoim Superb z nowym silnikiem
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: Sebastian_M26 »

Jak sprężyna pękła to zawór wpadł i zniszczył 4 cylinder i głowice. I tak powinien pracować na 3 cylindrach, jak nie działa to musiał łańcuch przeskoczyć.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
heparek
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 2016, o 22:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Jakub

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: heparek »

Kasztannn nie zarejestrowałem, żeby brał mi olej przez te 5 miesięcy/7kkm.

Nieetycznym będzie prowizoryczne zrobienie auta i opchnięcie kolejnemu nieszczęśnikowi.
Naprawa silnika, który był skazany na awarię z uwagi na wadę znaną to słaba opcja i niesprawiedliwa.

Ja nie doczytałem nigdzie przed zakupem co by te silniki miały wadliwe pierścienie. A nie wprowadzenie akcji serwisowej dla tych modeli silnika przez firmę Skoda jest co najmniej sprzedażą wadliwego produktu czyż nie?

Nie da się załatwić tego z ASO albo TVN Turbo ? Może Skoda Auto Polska?

Jakieś inne opcje, żeby nie bulić całej kwoty z własnej kieszeni?

To auto kupiłem jako używane od AUTO WIMAR z Warszawy.....DEALERA marki SKODA. Ponoć ciągle było serwisowane u nich więc ja w 7 000 km nie byłbym w stanie spowodować tej awarii.....

Nie wiem już sam co tu robić. Jutro mechanik dowie się czy jakaś firma ma blok silnika BZB po remoncie, regeneracji i modyfikacji do wersji silnika z tej po 2011 r....
Awatar użytkownika
heparek
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 2016, o 22:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Jakub

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: heparek »

Zobaczcie jak ten problem opisuje konkretna firma, która zaczęła na tym problemie zarabiać.....

http://naprawsilnik.pl/pl/strona/wady-i ... tsi-i-tfsi
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: whity »

Jakaś marna szanse moze byś miał jakbyś naprawiał w serwisie skody... u Janusza w szopie nic ze skodą nie wywalczysz... ale prawdę mówiąc co ci da, jak ci skoda dopłaci z 4000zl jak naprawa u nich będzie z conajmniej 10k kosztować... jedynie gwarancja ze sie silnik znow nie wysra z tego samego powodu
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: Sebastian_M26 »

Bzb miał właśnie pierścienie jak ten nowy
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
heparek
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 2016, o 22:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Jakub

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: heparek »

Jest wyjście z tej sytuacji.

Mechanik wymieni mi pękniętą sprężynę, rozrząd na nowy i zaleje nowy olej i śmigam dalej.

Nagaru nie ma tyle, żeby upośledzał znacząco pracę silnika. A oleju nie bierze mi tak dużo jak opisywali koledzy z forum. Na moje przejechane 7 tysięcy kilometrów nie zauważyłem żadnego ubycia oleju.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: kamracik »

Yy.. bez wymiany bloku? Ciężko mówić w teorii bez oglądu, ale jeśli masz znaczne rysy na cylindrze to będzie Ci się olej tam przedostawać i przepalać.

Jak masz zdjętą głowicę to i tak musi być splanowana, bo uszczelki nie będą trzymać itd. Więc nie wiem czy nie lepiej po prostu zrobić to raz, a porządnie. Na forum parę osób przerabiało ten problem wymiany pierścieni na większe podając przy tym dokładne koszta. Przejrzyj tamte tematy.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: Sebastian_M26 »

Co chcesz przerabiać, to samo na to samo?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: kamracik »

A to nie problem zbyt cienkich pierścieni? Czy BZB od samego początku miał grubsze?
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana bloku silnika 1.8 TSI

Post autor: Sebastian_M26 »

Tak jak i ten wcześniejszy tsi
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
ODPOWIEDZ