Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 18 lis 2017, o 16:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 15 gru 2016, o 23:25 
Offline

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 9 sie 2016, o 10:47
Posty: 19
Lokalizacja: wrocek
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Czesc,

od dluzszego juz czasu walcze z pojawiajacymi sie z nikajacymi naraz bledami P119A i P0171. Wielu juz mechanikow sie poddalo.
Blad objawia sie tak, ze:
- pojawia sie Check Engine
- silnik pali troche wiecej (z pol litra, litr na 100km)
- silnik wyje jak diesel
- silnik nie ma mocy, nie przyspiesza jak trza.

Po jakims czasie kontorlka znika i ww. objawy tez.

Najczesciej blad jest do zaobserwowania gdy jest chlodno (jesien i zima) ;]

Ktos cos podobnego przerabial? :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 16 gru 2016, o 23:35 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Mariusz
Do艂膮czy艂(a): 5 sty 2014, o 22:39
Posty: 927
Lokalizacja: warszawa
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Po pierwsze nie wyje , a.b艂aga o lito艣膰 :)
Po drugie , kto艣 musi by膰 pierwszy :)

_________________
tfu 偶adne tam kombi :D


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2016, o 00:13 
Offline

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 9 sie 2016, o 10:47
Posty: 19
Lokalizacja: wrocek
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
hehe dzieki za odpowiedz :)

douczylem sie troche i wiem juz ze:
- nie ma co na slepo wymieniac czujnika powietrza, jak radzilo 2och mechanikow - ten czujnik notuje po prostu, ze mieszanka jest za letka i zglasza P0171
- najpierw trzeba stwierdzic, czy jest to raczej:
a) za duzo powietrza w komorze spalania
-> jakas nieszczelnosc (trzeba spsikac propanem i patrzec gdzie wszedl)

b) za malo paliwa w komorze spalania
-> zatkany filtr MAF?
-> slaba pompa paliwa?

teraz tak, zamowilem sobie taka zabawke jak OBD Eleven za 50 Euro i stwierdze czy to raczej a) czy b) na podstawie:

- jesli parametr LTFT (Long Term Fuel Trim) rosnie proporcjonalnie wraz ze wzrostem RPM => raczej b)
- jesli parametr LTFT rosnie raczej na biegu jalowym, a po podwyzszeniu RPM spada => raczej a)

Czekam na dostawe OBD Eleven, jak cos wykminie to opisze.

Ps. niestety mam wrazenie, ze nasi mechanicy nie czytaja nic z tego VCDSa. on sie glownie zlodziejom przydaje przy dokododywywaniu nawigacji. mechanior i tak zrobi na zasadzie wymien komponent X, potem Y, potem Z..


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2016, o 17:03 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Jakub
Do艂膮czy艂(a): 18 lip 2016, o 22:51
Posty: 9
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Przyjacielu, a EPC te偶 Ci si臋 zapala? Silnik wibracji dostaje?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 21:48 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 24 wrz 2015, o 22:05
Posty: 274
Lokalizacja: Kiel
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Sprawdz swiece, i czy b艂膮d nie wyst臋puje czasem jak go pociagniesz na wyzsze obroty.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2017, o 01:01 
Offline

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 9 sie 2016, o 10:47
Posty: 19
Lokalizacja: wrocek
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
hej, dzieki za odpowiedzi..

@heparek
nie, EPC milczy. natomiast na biegu jalowym silnik dostaje wibracji. wibracje mijaja jak sie rozgrzeje lub gdy mu docisne obroty.
czasami nawet samoczynnie gasnie na biegu jalowym.
wg mnie jest to spowodowane zbyt duza iloscia niezmierzonego, zassanego poweitrza, ktorego ECU nie moze skompensowac wiec pada, bo nie dojdzie do zaplonu przy nie zachowanej stochiometrii 14.7:1

@bobek84
swiece wymienilem wszytkie na nowe na zas

ostatnio moj mechanior uparl sie i wymienil mi czujnik wysokiego cisnienia paliwa, tzw. G247 (ok. 300 zl w aso) - niestety bez poprawy.
przejechalem z 800km i blad wrocil.

w ogole niechetni sa ci mechanicy do ruszenia glowa i daignostyki. odczytuja tylko bloki pomiarowe z vcdsa ale zeby to jakos do seibie dodac i wyciagnac wnioski to juz nie. teraz moj mechanior chce mi pompe paliwa wymienic. mowi, ze nie ma specyifkacji dla tego silnika, wiec najlepsza (!) metoda zeby sie doweidziec czy pompa jest ok to kupic nowa w aso...

blad pojawia sie raczej tylko na biegu jalowym, przy zimnym starcie.
wtedy to tzw. krotkoterminowa adaptacja STFT wynosi ok 22%
gdy tylko ruszam oborty, STFT wraca do 0%
wszyscy zagraniczny mechanicy na YT mowia, ze jest to typowa nieszczelnosc. a ROSS-TECH pisze nawet na stronie, ze gdy te dwa bledy wystepuja naraz - nalezy sprawdzic uszczelke miedzy silnikiem a skrzynia. niestety moj mehcanik sie ze mna kloci i chca ta pompe wymieniac... bede musial poszukac innego


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 10:04 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Grzegorz
Do艂膮czy艂(a): 9 mar 2016, o 08:52
Posty: 6
Lokalizacja: Sochaczew
Samoch贸d: Inny
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Czy uda艂o Ci si臋 rozwi膮za膰 problem:?

tomaszszszsz napisa艂(a):
hej, dzieki za odpowiedzi..

@heparek
nie, EPC milczy. natomiast na biegu jalowym silnik dostaje wibracji. wibracje mijaja jak sie rozgrzeje lub gdy mu docisne obroty.
czasami nawet samoczynnie gasnie na biegu jalowym.
wg mnie jest to spowodowane zbyt duza iloscia niezmierzonego, zassanego poweitrza, ktorego ECU nie moze skompensowac wiec pada, bo nie dojdzie do zaplonu przy nie zachowanej stochiometrii 14.7:1

@bobek84
swiece wymienilem wszytkie na nowe na zas

ostatnio moj mechanior uparl sie i wymienil mi czujnik wysokiego cisnienia paliwa, tzw. G247 (ok. 300 zl w aso) - niestety bez poprawy.
przejechalem z 800km i blad wrocil.

w ogole niechetni sa ci mechanicy do ruszenia glowa i daignostyki. odczytuja tylko bloki pomiarowe z vcdsa ale zeby to jakos do seibie dodac i wyciagnac wnioski to juz nie. teraz moj mechanior chce mi pompe paliwa wymienic. mowi, ze nie ma specyifkacji dla tego silnika, wiec najlepsza (!) metoda zeby sie doweidziec czy pompa jest ok to kupic nowa w aso...

blad pojawia sie raczej tylko na biegu jalowym, przy zimnym starcie.
wtedy to tzw. krotkoterminowa adaptacja STFT wynosi ok 22%
gdy tylko ruszam oborty, STFT wraca do 0%
wszyscy zagraniczny mechanicy na YT mowia, ze jest to typowa nieszczelnosc. a ROSS-TECH pisze nawet na stronie, ze gdy te dwa bledy wystepuja naraz - nalezy sprawdzic uszczelke miedzy silnikiem a skrzynia. niestety moj mehcanik sie ze mna kloci i chca ta pompe wymieniac... bede musial poszukac innego


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL