Forum Skoda Superb
http://www.superbclub.pl/

1.8 TSI P119A razem z P0171
http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=8323
Strona 1 z 1

Autor:  tomaszszszsz [ 15 gru 2016, o 23:25 ]
Tytuł:  1.8 TSI P119A razem z P0171

Czesc,

od dluzszego juz czasu walcze z pojawiajacymi sie z nikajacymi naraz bledami P119A i P0171. Wielu juz mechanikow sie poddalo.
Blad objawia sie tak, ze:
- pojawia sie Check Engine
- silnik pali troche wiecej (z pol litra, litr na 100km)
- silnik wyje jak diesel
- silnik nie ma mocy, nie przyspiesza jak trza.

Po jakims czasie kontorlka znika i ww. objawy tez.

Najczesciej blad jest do zaobserwowania gdy jest chlodno (jesien i zima) ;]

Ktos cos podobnego przerabial? :)

Autor:  mig [ 16 gru 2016, o 23:35 ]
Tytuł:  Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Po pierwsze nie wyje , a.błaga o litość :)
Po drugie , ktoś musi być pierwszy :)

Autor:  tomaszszszsz [ 17 gru 2016, o 00:13 ]
Tytuł:  Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

hehe dzieki za odpowiedz :)

douczylem sie troche i wiem juz ze:
- nie ma co na slepo wymieniac czujnika powietrza, jak radzilo 2och mechanikow - ten czujnik notuje po prostu, ze mieszanka jest za letka i zglasza P0171
- najpierw trzeba stwierdzic, czy jest to raczej:
a) za duzo powietrza w komorze spalania
-> jakas nieszczelnosc (trzeba spsikac propanem i patrzec gdzie wszedl)

b) za malo paliwa w komorze spalania
-> zatkany filtr MAF?
-> slaba pompa paliwa?

teraz tak, zamowilem sobie taka zabawke jak OBD Eleven za 50 Euro i stwierdze czy to raczej a) czy b) na podstawie:

- jesli parametr LTFT (Long Term Fuel Trim) rosnie proporcjonalnie wraz ze wzrostem RPM => raczej b)
- jesli parametr LTFT rosnie raczej na biegu jalowym, a po podwyzszeniu RPM spada => raczej a)

Czekam na dostawe OBD Eleven, jak cos wykminie to opisze.

Ps. niestety mam wrazenie, ze nasi mechanicy nie czytaja nic z tego VCDSa. on sie glownie zlodziejom przydaje przy dokododywywaniu nawigacji. mechanior i tak zrobi na zasadzie wymien komponent X, potem Y, potem Z..

Autor:  heparek [ 17 gru 2016, o 17:03 ]
Tytuł:  Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Przyjacielu, a EPC też Ci się zapala? Silnik wibracji dostaje?

Autor:  bobek84 [ 21 gru 2016, o 21:48 ]
Tytuł:  Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Sprawdz swiece, i czy błąd nie występuje czasem jak go pociagniesz na wyzsze obroty.

Autor:  tomaszszszsz [ 8 sty 2017, o 01:01 ]
Tytuł:  Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

hej, dzieki za odpowiedzi..

@heparek
nie, EPC milczy. natomiast na biegu jalowym silnik dostaje wibracji. wibracje mijaja jak sie rozgrzeje lub gdy mu docisne obroty.
czasami nawet samoczynnie gasnie na biegu jalowym.
wg mnie jest to spowodowane zbyt duza iloscia niezmierzonego, zassanego poweitrza, ktorego ECU nie moze skompensowac wiec pada, bo nie dojdzie do zaplonu przy nie zachowanej stochiometrii 14.7:1

@bobek84
swiece wymienilem wszytkie na nowe na zas

ostatnio moj mechanior uparl sie i wymienil mi czujnik wysokiego cisnienia paliwa, tzw. G247 (ok. 300 zl w aso) - niestety bez poprawy.
przejechalem z 800km i blad wrocil.

w ogole niechetni sa ci mechanicy do ruszenia glowa i daignostyki. odczytuja tylko bloki pomiarowe z vcdsa ale zeby to jakos do seibie dodac i wyciagnac wnioski to juz nie. teraz moj mechanior chce mi pompe paliwa wymienic. mowi, ze nie ma specyifkacji dla tego silnika, wiec najlepsza (!) metoda zeby sie doweidziec czy pompa jest ok to kupic nowa w aso...

blad pojawia sie raczej tylko na biegu jalowym, przy zimnym starcie.
wtedy to tzw. krotkoterminowa adaptacja STFT wynosi ok 22%
gdy tylko ruszam oborty, STFT wraca do 0%
wszyscy zagraniczny mechanicy na YT mowia, ze jest to typowa nieszczelnosc. a ROSS-TECH pisze nawet na stronie, ze gdy te dwa bledy wystepuja naraz - nalezy sprawdzic uszczelke miedzy silnikiem a skrzynia. niestety moj mehcanik sie ze mna kloci i chca ta pompe wymieniac... bede musial poszukac innego

Autor:  Doba [ 13 wrz 2017, o 10:04 ]
Tytuł:  Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Czy udało Ci się rozwiązać problem:?

tomaszszszsz napisał(a):
hej, dzieki za odpowiedzi..

@heparek
nie, EPC milczy. natomiast na biegu jalowym silnik dostaje wibracji. wibracje mijaja jak sie rozgrzeje lub gdy mu docisne obroty.
czasami nawet samoczynnie gasnie na biegu jalowym.
wg mnie jest to spowodowane zbyt duza iloscia niezmierzonego, zassanego poweitrza, ktorego ECU nie moze skompensowac wiec pada, bo nie dojdzie do zaplonu przy nie zachowanej stochiometrii 14.7:1

@bobek84
swiece wymienilem wszytkie na nowe na zas

ostatnio moj mechanior uparl sie i wymienil mi czujnik wysokiego cisnienia paliwa, tzw. G247 (ok. 300 zl w aso) - niestety bez poprawy.
przejechalem z 800km i blad wrocil.

w ogole niechetni sa ci mechanicy do ruszenia glowa i daignostyki. odczytuja tylko bloki pomiarowe z vcdsa ale zeby to jakos do seibie dodac i wyciagnac wnioski to juz nie. teraz moj mechanior chce mi pompe paliwa wymienic. mowi, ze nie ma specyifkacji dla tego silnika, wiec najlepsza (!) metoda zeby sie doweidziec czy pompa jest ok to kupic nowa w aso...

blad pojawia sie raczej tylko na biegu jalowym, przy zimnym starcie.
wtedy to tzw. krotkoterminowa adaptacja STFT wynosi ok 22%
gdy tylko ruszam oborty, STFT wraca do 0%
wszyscy zagraniczny mechanicy na YT mowia, ze jest to typowa nieszczelnosc. a ROSS-TECH pisze nawet na stronie, ze gdy te dwa bledy wystepuja naraz - nalezy sprawdzic uszczelke miedzy silnikiem a skrzynia. niestety moj mehcanik sie ze mna kloci i chca ta pompe wymieniac... bede musial poszukac innego

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/