olej w intercooler-ze
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 21:28
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Rafal
- Lokalizacja: Anglia
olej w intercooler-ze
Witam wszystkich!!!Zostalem poinformowany przez mechanika ze mam olej w intercooler-ze tak ze mozna palec zanurzyc-prawdopodobnie turbo siada.Nie mam zadnych bledow w kompie i spadek mocy nie jest za bardzo odczuwalny.Turbo bylo wymieniane na gwarancji jako blad fabryczny.pomozcie co to moze byc,czy to faktycznie turbo a moze cos innego.Z gory dziekuje pozdrawiam...
Re: olej w intercooler-ze
U mnie przewody od IC też są zaolejone, ale jakoś nic z tym nie robiłem. To raczej normalne w TDI, nie wystarczy go poprostu umyć?
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: olej w intercooler-ze
zalezy ile tego oleju jest, w 1.8t tez mialem zaolejone przewody i caly duzy ic. ale jak wymontowalismy turbo to okazalo sie w lepszym stanie po 230kkm niz nowsze mocniejsze po przebiegu 90kkm
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Re: olej w intercooler-ze
Olej w IC i w przewodach to norma, jeżeli jest go dużo a napisałeś że można palec zanurzyc więc jest dużo to myślę że łożyska ślizgowe w turbo to historia- padły i puściły olej. Zwracaj uwagę na ubytek stanu na bagnecie bo stąd idzie w dolot jak turbo padnie. Spadku mocy możesz nie widzieć, przynajmniej do momentu w którym nie staną kierownice
- Krzysiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
- Imię: jak w nicku
- Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
- Kontakt:
Re: olej w intercooler-ze
Same łozyska
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: olej w intercooler-ze
a dobrze regeneruja? to po pierwsze a po drugie, nikt nie odleglosc po takim opisie nie stwierdzi kup turbo, daj do regeneracji. nawet nie wiadomo ile tego oleju plywalo.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- ssspeedo
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2011, o 19:03
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 160
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pomorze Słupsk
Re: olej w intercooler-ze
Koleszko z tym olejem w intercol. bym uważał bo może dojść do samozapłonu poczytaj trochę na temat turbiny na tym forum ja miałem taki problem i to opisałem.Pozdro
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 21:28
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Rafal
- Lokalizacja: Anglia
Re: olej w intercooler-ze
POD KONIEC TYGODNIA BEDE WYMIENIAL TURBO I INTERCOOLER,ALE DZIEKI ZA OSTRZEZENIE
Re: olej w intercooler-ze
A czemu będziesz wymieniał IC ???? Jest uszkodzony?? Wystarczy spuścić z niego olej który zalega i wyczyścić przewody dolotowe.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 21:28
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Rafal
- Lokalizacja: Anglia
Re: olej w intercooler-ze
posiadam pogwarancyjna gwarancje(ale to brzmi) i nie bede musial placic za to bo jest to objete gwarancja.Borykam sie rowniez z problemem glosnosci dzialania silnika( o czym pisalem wczesniej na forum)wczesniej bylo to otwor (bodajze na rure) w dole obudowy filtra powietrza-po zaklejeniu sie troche uciszylo ale teraz znowu teraz chodzi jak traktor a dziura zaklejona.Na moje rozumowanie -moze bledne- czy olej ktory z turba leci do intercoolera i z niego w uklad moze zanieczyszczac zawor EGR oraz caly uklad ,powodujac utrzymywanie w/w zaworu w pozycji otwartej i glosniejszej pracy silnika jak rowniez mocniejsze zanieczyszczanie filtra DPF????????JESLI ZLE MYSLE TO PROSZE O WYPROSTOWANIE MOJEJ WYPOWIEDZI,z gory dzieki i pozdrowionka dla calego FORUM!!!
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 21:28
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Rafal
- Lokalizacja: Anglia
Re: olej w intercooler-ze
Witam ponownie!! Turbo wymienione na nowe , intercooler wyczyszczony jak rowniez caly uklad wraz z zaworem EGR.Auto ma wiecej mocy lecz problem z odglosem buczacego gdzies powietrza pozostal.Prosze o jakis sugestie.Pozdrawiam.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 cze 2011, o 13:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Lublin
Re: olej w intercooler-ze
Turbo w pełni nowe - czy regenerowane ? Wymienili Ci przy okazji wszystkie uszczelki ?