2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2 gru 2016, o 20:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
Witam. Sprawdziłem dzisiaj gruszkę strzykawką i według mnie jest ok: cięgno od kierownicy pracowało bez żadnych przycięć, po wysunięciu i utrzymaniu podciśnienia w strzykawce utrzymywało swoje wychylenie. Nie udało mi się go wyciągnąć do końca ale chyba miałem za małą strzykawkę (100 ml) i nie dała rady.
Zauważyłem jednak inny problem. Wciśnięcie hamulca powodowało ruch powrotny cięgna (napięcie na czujniku na gruszce zaczęło rosnąc). Po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca zaczęła przez chwilę migać kontrolka od świec żarowych i oczywiście wywaliło błąd P2563. Czy według Was to pompa Vacuum kończy żywot??
Zauważyłem jednak inny problem. Wciśnięcie hamulca powodowało ruch powrotny cięgna (napięcie na czujniku na gruszce zaczęło rosnąc). Po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca zaczęła przez chwilę migać kontrolka od świec żarowych i oczywiście wywaliło błąd P2563. Czy według Was to pompa Vacuum kończy żywot??
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
U mnie wyskoczył poprostu błąd i stracił moc... i turbo właśnie się wymienia
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
I to jest podejscie... zepsuło sie, to trzeba naprawić a nie szukac dziury w całym !
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
Hehe a nad czym tu dywagować się roJebalo to trza naprawić a nie będę tygodniami jeździł i się zastanawiał. Turbina będzie dzisiaj i mam nadzieje ze włożą ja jeszcze dzisiaj. Jakby ktoś chciał gościa od turbin to mam sprawdzonego
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
Gruszkę sprawdziłeś ?
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
A po co jak rozebralem dolot i widać po turbinie ze porysowana i łopatki już troszkę pogięte + ma luzy
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
jak dla mnie 800zł
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
u mnie w dobrej firmie zdaje się koło 1100. nie pamiętam dokładnie.
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
tutaj tez około 1000zł ale ja mam rabat
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
cwiqa, Przydałby się ktoś z wakuometrem żeby sprawdził jakie podciśnienie daje pompa. Do sprawdzenia też zaworek jednokierunkowy na wężu przy pompie vacum i wszystkie węże podciśnieniowe. Teoretycznie, jeżeli zawór jednokierunkowy trzyma, to wciśnięcie pedału hamulca nie powinno zmniejszać podciśnienia w wężyku idącym do turbiny. Pompa powinna na wolnych obrotach dawać podciśnienie w okolicach jednego bara. Wysunięcie gruszki bada się przy ok. 0,7 bara. To że podciśnienie w układzie spada podczas naciskania pedału hamulca to normalne, ale właśnie po to zastosowano zawór jednokierunkowy.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2 gru 2016, o 20:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
Właśnie sprawdzałem wakuometrem podciśnienie w układzie i pomiędzy pompą, a elektrozaworem sterującym turbo wskazówka wakuometru wychyliła się na maxa czyli troszkę powyżej 70 cmHg (ok 1 bar), a pomiędzy elektrozaworem, a gruszką podciśnienie było powyżej 0,7 bara. Wciśnięcie hamulca powodowało delikatny spadek podciśnienia ale nie było ono mniejsze niż 0,7 bara.
Pomiary robiłem niestety na ciepłym silniku i najlepsze jest to, że od razu sprawdziłem wychylenie cięgna gruszki na uruchomionym silniku (było maksymalne: napięcie 0,7 V) i wciśnięcie hamulca nie powodowało żadnych spadków - cięgno od gruszki nawet nie drgnęło.
Wszystko wskazuje na to, że problem z podciśnieniem występuje tylko na zimnym silniku.
Wielkie dzięki Jarkow za zainteresowanie i konstruktywne informacje.
Pomiary robiłem niestety na ciepłym silniku i najlepsze jest to, że od razu sprawdziłem wychylenie cięgna gruszki na uruchomionym silniku (było maksymalne: napięcie 0,7 V) i wciśnięcie hamulca nie powodowało żadnych spadków - cięgno od gruszki nawet nie drgnęło.
Wszystko wskazuje na to, że problem z podciśnieniem występuje tylko na zimnym silniku.
Wielkie dzięki Jarkow za zainteresowanie i konstruktywne informacje.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2 gru 2016, o 20:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: 2.0 TDI CFGB szarpie podczas przyspieszania
Problem rozwiązany...całe szczęście, że jednak poszukałem tej dziury w całym i nie naprawiałem turbiny bo był wydał niepotrzebnie 1000 zł (no może po rabacie 800 zł).
Jarkow miałeś rację, uszkodzony był wąż podciśnieniowy (plastikowy) idący od elektrozaworu do egr. Na szybko podmieniłem go wężykiem paliwowym i cięgno od gruchy chodzi jak należy, nie ma żadnych spadków podciśnienia itp. Nie wiem jeszcze jak z szarpaniem bo dzisiaj tego nie sprawdziłem.
Dzięki za pomoc.
Jarkow miałeś rację, uszkodzony był wąż podciśnieniowy (plastikowy) idący od elektrozaworu do egr. Na szybko podmieniłem go wężykiem paliwowym i cięgno od gruchy chodzi jak należy, nie ma żadnych spadków podciśnienia itp. Nie wiem jeszcze jak z szarpaniem bo dzisiaj tego nie sprawdziłem.
Dzięki za pomoc.