Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lis 2012, o 17:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: warszawa
Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Od jakiegoś czasu w moim aucie występuje problem wskazujący na zużycie sprzęgła. Objawy są takie że czasami podczas ruszania przy przełączaniu z 1 na 2 przez 1-2 sekundy słychać nieprzyjemny klekot. Jest to tym bardziej denerwujące że auto nie było tanie, ma 3 lata i dopiero około 82 000 km przebiegu.
Zostawiłem auto na tydzień w ASO i niestety nie znaleźli usterki - a co więcej stwierdzili nawet że podczas odbytych przez nich jazd próbnych problem nie wystąpił.
Niestety problem nie występuje za każdym razem (czasami co 2gie czasami co 20 ruszenie) i aby ASO zajęło się tym porządnie, muszę wrócić do nich z konkretną instrukcją co mają zrobić aby problem na pewno wystąpił.
W międzyczasie szukając w sieci zamiennika oryginalnego sprzęgła natrafiłem na szczegółową instrukcję diagnozy i wymiany sprzęgła w moim DSG: LuK Repair Solution for Dry Double clutches Na stronie 5 jest w niej taka instrukcja sprawdzenia stanu zużycia sprzęgła:
"In addition to the general tests, wear testing can be
carried out on the double clutch system. This must be
performed as follows:
1. The engine must be warm
2. Carry out a test drive in Tiptronic mode
3. When you reach 6th gear, maintain the speed at
approximately 1000 - 1500 rpm
4. Then accelerate fully (ATTENTION: No kickdown)
5. Watch the rev counter
6. If a fluctuation in engine speed of up to 200 rpm
occurs when accelerating, the wear limit of the
double clutch has been reached
7. The wear limit is not reached if the engine speed
increases steadily
8. The test must be repeated from step 3 in 7th gear"
Sprawdziłem w swoim Superbie i rzeczywiście kiedy jadąc z około 1500 rpm, dodam gazu na 6 lub 7 biegu, obroty na chwilę podskakują o jakieś 200-300 rpm i opadają aby następnie jednostajnie się zwiększać.
Kiedy wykonałem ten sam test w innym Superbie (niestety nie takim samym tylko 2.0 170KM TDI DSG) wskazówka nie zawahała się tylko jednostajnie szła do góry.
Co myślicie o tym teście - czy rzeczywiście można na nim polegać? Czy ktoś z was mógł by przeprowadzić go w swoim Superbie 1.8 TSI DSG i sprawdzić jaki będzie wynik?
Zostawiłem auto na tydzień w ASO i niestety nie znaleźli usterki - a co więcej stwierdzili nawet że podczas odbytych przez nich jazd próbnych problem nie wystąpił.
Niestety problem nie występuje za każdym razem (czasami co 2gie czasami co 20 ruszenie) i aby ASO zajęło się tym porządnie, muszę wrócić do nich z konkretną instrukcją co mają zrobić aby problem na pewno wystąpił.
W międzyczasie szukając w sieci zamiennika oryginalnego sprzęgła natrafiłem na szczegółową instrukcję diagnozy i wymiany sprzęgła w moim DSG: LuK Repair Solution for Dry Double clutches Na stronie 5 jest w niej taka instrukcja sprawdzenia stanu zużycia sprzęgła:
"In addition to the general tests, wear testing can be
carried out on the double clutch system. This must be
performed as follows:
1. The engine must be warm
2. Carry out a test drive in Tiptronic mode
3. When you reach 6th gear, maintain the speed at
approximately 1000 - 1500 rpm
4. Then accelerate fully (ATTENTION: No kickdown)
5. Watch the rev counter
6. If a fluctuation in engine speed of up to 200 rpm
occurs when accelerating, the wear limit of the
double clutch has been reached
7. The wear limit is not reached if the engine speed
increases steadily
8. The test must be repeated from step 3 in 7th gear"
Sprawdziłem w swoim Superbie i rzeczywiście kiedy jadąc z około 1500 rpm, dodam gazu na 6 lub 7 biegu, obroty na chwilę podskakują o jakieś 200-300 rpm i opadają aby następnie jednostajnie się zwiększać.
Kiedy wykonałem ten sam test w innym Superbie (niestety nie takim samym tylko 2.0 170KM TDI DSG) wskazówka nie zawahała się tylko jednostajnie szła do góry.
Co myślicie o tym teście - czy rzeczywiście można na nim polegać? Czy ktoś z was mógł by przeprowadzić go w swoim Superbie 1.8 TSI DSG i sprawdzić jaki będzie wynik?
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 14 wrz 2012, o 14:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Obroty nie powinny wzrastać, jeśli razem z nimi nie wzrasta prędkość.
Tym samym tak, może to świadczyć o zużyciu.
Pamiętaj ze w DSG jest też dwumasowe kolo zamachowe i według mnie to właśnie ono "klekota" przy zmianie biegów.
Powyższe pozwala poddawać wątpliwością rzeczywistość przebiegu samochodu.
Chyba, że jesteś pierwszym właścicielem?
Tym samym tak, może to świadczyć o zużyciu.
Pamiętaj ze w DSG jest też dwumasowe kolo zamachowe i według mnie to właśnie ono "klekota" przy zmianie biegów.
Powyższe pozwala poddawać wątpliwością rzeczywistość przebiegu samochodu.
Chyba, że jesteś pierwszym właścicielem?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lis 2012, o 17:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: warszawa
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Jestem pierwszym właścicielem a auto jest regularnie serwisowane w ASO. Przebieg jest faktyczny i udokumrntowany. W ASO również uważają że to trochę za wcześnie jak na zużycie sprzęgła i że jeśli usterka zostanie potwierdzona to będziemy wysyłać pismo do producenta w sprawie partycypacji w kosztach.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
No chyba 100% hehe. A jeździsz głównie po mieście i że tak powiem przepisowo, niskie prędkości itp.? Czy zdarza się cisnąć w podłogę ?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Poznań pewnie odpisze, że niewłaściwie obchodziłeś się ze sprzęgłem
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lis 2012, o 17:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: warszawa
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Nie jestem typem kierowcy rajdowego. Jeżdżę raczej płynnie, często z całą rodziną.CLO27 pisze:No chyba 100% hehe. A jeździsz głównie po mieście i że tak powiem przepisowo, niskie prędkości itp.? Czy zdarza się cisnąć w podłogę ?
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Jak to jest DSG to nie ma jak nieprawidłowo obchodzić się ze sprzęgłem. Koło zamachowe a nie samo sprzęgło jako takie. Mogą to też być sprzęgiełka w DSG, na które bym jeszcze bardziej stawiał. Jest to objęte tajną akcją serwisową czyli tylko wtedy kiedy klient się skarży. Na koszt Skody diler wymienia sprzęgiełka, w nowych nieco zmienia nastawy i wgrywa się nowe oprogramowanie skrzyni. Jeżeli przy klekocie jest dodatkowo szarpnięcie to jest to.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lis 2012, o 17:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: warszawa
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Byłem dziś w ASO po raz drugi. Serwisant potwierdził że jednym z dwóch dostawców sprzęgieł jest LUK. Jednocześnie powiedział że w Skodzie nie istnieje procedura testowania zużycia sprzęgła w DSG. I że procedura z instrukcji LUK w Skodzie nie ma znaczenia - bo oni trzymają się tylko swoich procedur.
A wg procedur Skody zużycie sprzęgła ocenia na słuch mistrz hali.
Jedyne co mogę zrobić to jeździć dalej aż objaw się nasili tak aby był łatwo reprodukowalny oraz nagrać film.
Na pocieszenie dowiedziałem się że awaria sprzęgła nie powinna spowodować awarii innych podzespołów a więc mogę jeździć bez obaw.
Co o tym myślicie?
A wg procedur Skody zużycie sprzęgła ocenia na słuch mistrz hali.
Jedyne co mogę zrobić to jeździć dalej aż objaw się nasili tak aby był łatwo reprodukowalny oraz nagrać film.
Na pocieszenie dowiedziałem się że awaria sprzęgła nie powinna spowodować awarii innych podzespołów a więc mogę jeździć bez obaw.
Co o tym myślicie?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Wyczuj ton..sko89 pisze:Jak to jest DSG to nie ma jak nieprawidłowo obchodzić się ze sprzęgłem.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Juz myślałem ze @szms założył temat, bo cos o teście czytam
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Kiel
Re: Jak przeprowadzić test zużycia sprzęgła w 1.8 TSI DSG?
Spróbój zmienić oprogramowanie mi wymiana sprzęgła nie pomogła a zmiana oprogramowania tak. Mialem wymienione sprzegło i ustawione nastawy po 2000km problem wrócił ,po wgraniu programu problem wyeliminowany. Nie jedz aby do serwisu bo na dzien dobry powiedza ze sprzegla do wymiany. Jak chcesz moge ci polecic dobrego i uczciwego skrzyniarza.