EGR się kończy

tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: EGR się kończy

Post autor: tomek evo »

marszal pisze:Padł i mi :(
przelot 228 000 km
oryginalny egr z chłodniczką spalin 1530PLN
nowe uszczelki 120 PLN
robota poza ASO ponad 1000 PLN

i to prawda, że w CFGB trzeba rozdłubać pół auta i ustawiać na nowo geometrię
jak się ma 4x4 to jeszcze wał musi wylecieć

Razem zabawa na 2700 PLN i dwa dni bez auta
O co chodzi z tym ustawianiem geometrii? W moim aucie EGR był wymieniony ale czy była ustawiana geometria tego nie wiem.
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: EGR się kończy

Post autor: HonkyTonk »

tomek evo pisze:
marszal pisze:Padł i mi :(
przelot 228 000 km
oryginalny egr z chłodniczką spalin 1530PLN
nowe uszczelki 120 PLN
robota poza ASO ponad 1000 PLN

i to prawda, że w CFGB trzeba rozdłubać pół auta i ustawiać na nowo geometrię
jak się ma 4x4 to jeszcze wał musi wylecieć

Razem zabawa na 2700 PLN i dwa dni bez auta
O co chodzi z tym ustawianiem geometrii? W moim aucie EGR był wymieniony ale czy była ustawiana geometria tego nie wiem.
Żadnej geometrii nie trzeba ustawiać bo nie trzeba kol rozpinac. W 4x4 to napewno odchodzi wał ale z tego co mi wiadomo to też z tym dużego problemu nie ma. W DE potrzebują 8 godzin na kompletną wymiane

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk
marszal
Posty: 154
Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: wlkp

Re: EGR się kończy

Post autor: marszal »

HonkyTonk pisze:
tomek evo pisze:
O co chodzi z tym ustawianiem geometrii? W moim aucie EGR był wymieniony ale czy była ustawiana geometria tego nie wiem.
Żadnej geometrii nie trzeba ustawiać bo nie trzeba kol rozpinac. W 4x4 to napewno odchodzi wał ale z tego co mi wiadomo to też z tym dużego problemu nie ma. W DE potrzebują 8 godzin na kompletną wymiane

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk
skoro nie było Cię pod autem to po co teoretyzujesz?
W silniku CFGB wyjeżdża cały wózek zawieszenia. Jeśli chcesz to ponownie poskładać bez ustawienia geometrii to jest to czyste druciarstwo.
W Polsce przy tej konfiguracji(CFGB+4x4) potrzeba na to 10 roboczogodzin
--
marszał
Awatar użytkownika
mmichalmm
Posty: 1
Rejestracja: 24 lis 2017, o 09:46
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał

Re: EGR się kończy

Post autor: mmichalmm »

Witajcie,

Moja skodzina to CFGB 4x4 i niestety u mnie przyszedł czas na wymianę EGR i niestety nie jest to tania impreza.
Droga wymiana i droga część.
I tu własnie mam pytanie co do części. Są zamienniki i oryginały.
Czy ktoś z Was kupował niby oryginalny EGR z chłodniczką ze znanego serwisu aukcyjnego za 889zł ?
Ciekaw jestem czy jest to na 100% oryginał jak zapewnia sprzedający?

Cena jaką mówią mechanicy to 2x tyle za samą część.

z góry dzięki ;)
tom12
Posty: 14
Rejestracja: 31 lip 2016, o 20:11
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek

Re: EGR się kończy

Post autor: tom12 »

Cześć, są zamienniki EGR, ale nie polecam Kupiłem kiedyś NRFa pośmigał 4 miesiące i się rozszczelnił, płyn dostawał się do obiegu spalin, na szczęście to były początki więc nic się nie stało. Reklamacji nie uznali bo niby grzebałem w nim. Więc kupiłem za 300zł regenerowany z nowa elektroniką i trybami, nie wiem czy mogę podać tu adres warsztatu, ale jest taka firma w pl co to bardzo dobrze robi :D. ponadto zaślepiłem na 50% rurę odegr zestawem z Allego. Efekt końcowy bardzo zadowalający. Dpf nadal wypala się przy około 400-500km, w kolektorze zgodnie z zalecaniami wv odwróciłem element metalowy którym dostają się spaliny do kolektora/silnika, nie mam żadnych błędów. Minimalnie spało zużycie paliwa. Z doświadczenia powiem, że prz przebiegu 200kkmpowinno się wymienić czujnik przepływu mas powietrza. Chociaż oryginał zapewne działa bez problemu to na 200% lekko przekłamuje ponieważ element czujnika jest już lekko zabrudzony co zakłóca jego odczucia, oraz wyminił bym przy tej całej robocie oring na przyłączu do turbiny, szczególnie wtedy gdy czuć na nim (przyłączu tym) od dołu olej z zanieczyszczeniami. Też w swojej karieże spotykałem się z tym że niewielki % lewego powietrza tam się dostawał. Spotykałem to w silniku o kodzie CFGB.
ODPOWIEDZ