Dwumasa

bulletproof19
Posty: 31
Rejestracja: 27 sty 2016, o 15:07
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Białystok

Dwumasa

Post autor: bulletproof19 »

Witam serdecznie!

Często jeżdżąc po moim małym, nudnym mieście wykonuję menewr skrętu, muszę zwalniać do około 15-20 km/h i stąd moje pytanie, co jest "zdrowsze": redukcja na drugi bieg (wtedy obroty silnika utrzymują się na poziomie 1000-1100 obr./min, czuć wibracje, czuć, że dwumasa pracuje) czy wrzucenie pierwszego biegu?

Staram się unikać jazdy na niskich obrotach, ale problem zawsze mam w tej kwestii, bo w końcu pierwszy bieg jest przeznaczony tylko do ruszania.

Czy dwumasa dostaje wtedy mocno po "dupie" ?
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Dwumasa

Post autor: CLO27 »

:shock: myślałem, że na tym forum mnie już nic nie zaskoczy a tu proszę udało ci się:) Taki offtop... :mrgreen:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
bulletproof19
Posty: 31
Rejestracja: 27 sty 2016, o 15:07
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Białystok

Re: Dwumasa

Post autor: bulletproof19 »

Pytam ze zwykłej ludzkiej ciekawości :D Krew mnie zalewa gdy widzę jak ktoś dusi na 4 biegu diesla, obroty około 1000 i daje gaz w podłogę, masakra... Większość kilometrów robię w trasie, dlatego wydaje mi się, że dwumasa za mocno nie dostaje po tyłku, więc na tych skrętach redukuję na 2 bieg, chyba, że zwolnię prawie do zera to wtedy wolę wrzucić jedynkę.
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dwumasa

Post autor: Łuki_ssuperb »

Bullet Ty tak serio?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
bulletproof19
Posty: 31
Rejestracja: 27 sty 2016, o 15:07
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Białystok

Re: Dwumasa

Post autor: bulletproof19 »

Tak sobie to przemyślałem i głupie te moje pytanie, logiczne że redukcja na dwójkę :D Po prostu czasem się zdarzy, że właśnie przy takiej redukcji obroty spadają do około 1000 obr./min i czuć lekkie wibracje (dwumasa pracuje), stąd pytanie.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Dwumasa

Post autor: kamracik »

Głupie pytanie, ale w sumie kto z nas takich nie zadawał ;)

Osobiście proponuję zakręty robić z prędkościami 30-40, wtedy na dwójce masz te 1500-2000 obrotów i problem z głowy :mrgreen: Czekam na drugą część - jaki powinien być promień skrętu, aby nie zdzierać opon? :lol:
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Dwumasa

Post autor: whity »

Najpierw ile powietrza w kołach zeby można było latac
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Dwumasa

Post autor: CLO27 »

hehe ja daje tak 2,45 -2,5 i się mniej mi opony zdzierają :twisted: ;) :mrgreen: :lol: :shock: :shock: :shock: :shock:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Dwumasa

Post autor: whity »

Ja kładę dywan pod asfalt zeby miękko miały opony i sie nie zdzierały

A tak apropos użycia... Zauważyłem, ze iż cześciej używam klakson to wiecej mi pali??? Jak żyć :lol: :lol: :lol:
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dwumasa

Post autor: Łuki_ssuperb »

Mi wiecej pali jak zona z tylu trajkocze ;-) i co z tym zrobic :lol:
To wszystko wina Tuska ;-)
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Dwumasa

Post autor: CLO27 »

whity pisze:Ja kładę dywan pod asfalt zeby miękko miały opony i sie nie zdzierały

A tak apropos użycia... Zauważyłem, ze iż cześciej używam klakson to wiecej mi pali??? Jak żyć :lol: :lol: :lol:
:lol:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Abraham
Posty: 17
Rejestracja: 26 lip 2013, o 07:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Kontakt:

Re: Dwumasa

Post autor: Abraham »

Ja mam pytanie, jaki jest mniej więcej koszt wymiany takiej dwumasy oczywiście z robocizną. Ostatnio czytałem artykuł o tym na iparts http://www.iparts.pl/artykuly/jakie-sa- ... o,102.html ale tam jest tylko podane, że może wynieść dosyć dużo. Czy ktoś wymieniał z was taką dwumasę?
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Dwumasa

Post autor: CLO27 »

najmniejszy koszt to 100 zł, ja wymieniam, ale wirtualnie :mrgreen: .
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
ODPOWIEDZ