webasto thermo top v wymiana na vevo

shapeshifter
Posty: 80
Rejestracja: 20 kwie 2015, o 21:12
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Olsztyn

webasto thermo top v wymiana na vevo

Post autor: shapeshifter »

Miałem problemy ze swoim fabrycznym webasto - thermo top v, co spowodowało, ze zdecydowałem się na wymianę na kilka lat młodsze i podobno poprawione przez producenta thermo top vevo (czyli volkswagenowska wersja evo).
Gdy zastanawiałem się nad wymianą pieca brałem rownież pod uwagę identyczny czyli v. Podstawowa informacja dla chcących wymienić piec jest taka, że mozna zamienić go na piec tego samego typu o dowolnym symbolu vw. Jedyny wymóg to musi być to wersja vw,
Co do zamiany v na vevo, piece sa identyczne zewnetrznie i montazowo w pełni zamienne.
Myśląc o takiej zamianie warto wiedzieć, że będzie konieczna wymiana dotychczasowo uzytkowanej pompki paliwa na pompkę dp42 dedykowaną do evo, vevo. Pompa od termo top v ma mniejszą wydajność, ale to generalnie nie jest problemem. Pompka dp41 podobno w części samochodow do ktorych wstawiono vevo- działa, ale tylko w niektórych. W przypadku naszej skody (na pewno mojej) występuje problem z wygaszaniem się pieca przy pierwszym uruchomieniu po dłuższym postoju. Problem jest znany i dosyć szeroko opisany na rosyjskojezycznych forach.
Rosjanie zaobserwowali, ze przy dłuższym postoju grawitacyjnie obniża się poziom paliwa w wężykach doprowadzjacych, a dp41 mając mniejszą wydajność nie nadąża z dopompowaniem (sterownik pieca zakłada, ze steruje pompą dp42). To prowadzi do dymienia i wygaszenia płomienia w piecu.
Rozwiązanie jest proste wymiana pompki na dp42 dedykowaną do vevo. Po wymianie na dedykowaną dp42 piec pracuje prawidłowo.
Podsumowując, jeśli będziecie myśleć o wymianie na vevo, weźcie pod uwagę konieczność wymiany pompki paliwa na dp42.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ