Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0 CBBB

Awatar użytkownika
jachim8584
Posty: 61
Rejestracja: 1 lis 2013, o 16:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Kraków

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: jachim8584 »

Jakich środków użyłeś do czyszczenia? Takich typowych do przespustnic, EGR, benzyna ekstrakcyjna itp?
Czy podczas montażu trzeba użyć jakichś specjalnych past czy uszczelniaczy?
Ponieważ demontowana była listwa CR i przewody paliwowe to czy zachodzi konieczność aby przez komputer jakieś błędy skasować albo coś poustawiać?

1. Nitro plus środki do czyszczenia egr
2. Nie
3. Nic nie trzeba robić. Można vcds wymusić pracę pompki aby podpompowała paliwo ale ja po prostu zakręciłem silnikiem dwa razy i odpalił.
Symulant
Posty: 4
Rejestracja: 1 kwie 2016, o 10:30
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: 100lica

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: Symulant »

Dzięki. Na odpowiedź podobnej treści liczyłem, zawsze to trochę mniej zachodu.
apm16
Posty: 337
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: apm16 »

Witam
Padł EGR w CBBB może ktoś z kolegów polecić serwis w Warszawie lub okolicy dla wymiany EGR i czyszczenia kolektora ssącego.
Pozdrawiam Andrzej
apm16
Posty: 337
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: apm16 »

Może masz kolego nr tel bo na stronie brak
apm16
Posty: 337
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: apm16 »

Dziękuje
Pozdrawiam
Igor
Posty: 5
Rejestracja: 20 kwie 2014, o 08:35
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Igor

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: Igor »

Cześć,

W Superbie małżonki niedawno zaświeciła się kontrolka świec żarowych (sprężynka)..
Po jakimś czasie wskoczyło "check engine". Po wyłączeniu silnika, kontrolki zgasły.. Po tygodniu wskoczyła znowu sprężynka.. auto straciło moc.. po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy.. Przez trzy tygodnie nic się nie działo.. ale ostatnio znowu wskoczył check engine.. auto straciło moc.. Zgaszenie auta.. i znowu wróciło do normy. Pojechałem do pierwszego lepszego mechanika. Odczytał dwa błędy. (niestety, nie spisałem numerów) , a mechanik błędy wykasował... Stwierdził , że oba dotyczą EGR i że należy go wymienić. Wstępnie wycenił imprezę na 1400 PLN. I teraz pytanie, czy od razu trzeba go wymieniać, i czy na podstawie odczytanych błędów na 100% można stwierdzić , że EGR nadaje się do wymiany? Czy znacie kogoś w okolicy Gdańska, kto może mi pomóc w tym temacie? Silnik to 2.0 TDI 170 KM wersja CFGB. ( z tego co wyczytałem, trudniej w tej wersji dostać się do EGR). Będę wdzięczny za Wasze sugestie..Szkoda mi 1400 PLN, zwłąszcza, że święta idą..:)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: CLO27 »

Obiawy takie miałem w mym wozie passacie b6 z tym silnikiem znaczy nie tym ale tej samej mocy :) Po diagnostyce, tylko podpięcie kompa i jazda, wyszło, że jest to pdf, ale to było przy przebiegu 190 tyś. Początkowo też przewidywali egr zmieniłem i dalej to samo tracił moc, wyłączałem i dalej but, więc to lepiej sprawdź.
Aha najważniejsze na pomiarach gdy auto stało komp pokazywał że dpf jest zapełniony w 55% dopiero po jeździe z podłączonym kompem wyszło że jednak nie jest to taki wynik :) było ponad 90%...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: panki888 »

Witam

Po około pół roku znowu zapaliła mi się kontrolka świec żarowych i mruga dodam auto nie ma mocy w tedy.
Dodatkowo po zgaszeniu pojawiła się kontrola o silnika.
Po nocnym postoju jeździłem dziś i nic się nie dzieje jak na razie.
Po poczytaniu troszkę wątku wszyscy wskazują na EGR czyli wydatek 1500zł?
Wątpię żeby to był dpf.
apm16
Posty: 337
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: apm16 »

Witam
Na aledrogo nowy EGR Valeo 600 wymiana 150 w silniku CBBB wszystko jest na wierzchu.
Godzinka i po problemie .
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: panki888 »

A w CFGB jest trudny dostęp a ile kosztuje dokładnie to nie wiem ale będę się rozglądał
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: panki888 »

Czy ktoś może zapodać z etki numer części tego całego egr do CFGB 170KM ?
Awatar użytkownika
Badej
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2014, o 10:16
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: Badej »

Czy ktoś mam może foto gdzie znajdę EGR w Superbie II 2.0 TSI 2010r. ?
Awatar użytkownika
Rafff
Posty: 28
Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
Imię: Rafał

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: Rafff »

Witam. Chyba się zdecyduję, nie wygląda to na nic strasznego, ale mam kilka pytań.
1. Czy ta rurka, co wchodzi do EGR z prawej strony (od spalin), jest przykręcona tylko dwiema śrubami do EGR i dwiema śrubami z tej drugiej strony, czy gdzieś jeszcze jest pośrednio przykręcona?
2. Czy po odkręceniu przewodów paliwowych i szyny, wyleci paliwo?
3. Czy przewody paliwowe przykręcać z dużą siłą, czy tak z wyczuciem, umiarkowaniem?
4. Jak mocno dokręcać kolektor? Rozumiem, że przykręcać go tak jakby od środka na zewnątrz?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0

Post autor: kamracik »

Odpowiem na to co wiem :)

2. Tak wyleci, ale nie będzie tego dużo
3. Wszystko co przykręcasz w aluminium robisz z wyczuciem, inaczej w najelpszym przypadku będziesz musiał reperować gwint jakimś time-sertem
4. j/w z wyczuciem i tak, od środka na zewnątrz

Punkty 3 i 4 najlepiej by było ogarnąć kluczem dynamometrycznym.
stalownik
Posty: 1
Rejestracja: 24 maja 2020, o 21:03
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0 CBBB

Post autor: stalownik »

Witam, sorki za odgrzanie kotleta ale stoję przed pierwszym czyszczeniem lub ew. wymiana EGRa w CBBB i mam pytanie czy po wszystkim trzeba odpowietrzacz układ paliwowy?
Nie mam VAGA a nie chciałbym aby mnie to zaskoczyło pod koniec.
Dzięki.
ODPOWIEDZ