Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0 CBBB
- jachim8584
- Posty: 61
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 16:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0 CBBB
Demontaż przepustnicy, egr i kolektora ssącego silnik CBBB.
Jak coś mi umknęło to dopiszę
1. Demontujemy pokrywę silnika (rwiemy do góry)
2. Demontujemy wlot powietrza zrobi nam to więcej miejsca
3. Odkręcamy górne mocowanie bagnetu (klucz 10)
4. Demontujemy wąż od przepustnicy (dwie opaski zaciskowe - śrubokręt płaski)
5. Demontujemy przepustnicę (odpinamy wtyczkę i odkręcamy trzy śrubki torx 30. 3 śrubka strzałka 1 po lewej jest pod spodem trzeba wyczuć ją palcem )
6. Demontujemy EGR (dwie śrubki torx 30 i dwie śrubki na spline M10 następnie wtyczkę)
7. Demontujemy przewód ukł. chłodzenia i zsuwamy przewody paliwa (zaznaczone na zielono - cztery opaski i dwie śrubki torx 30)
8. Odkręcamy przewody paliwowe i wtyczki elektryczne (zaznaczone na czerwono - śrubki torx 30, klucz 17 płaski)
9. Odłączamy przewody od listwy CR, świec i podnosimy do góry robiąc miejsce do wyciągnięcia przewodów paliwowych.
10. Odkręcamy Listwę CR, przewody paliwowe i podstawę przewodu paliwowego (klucz spline M10, klucz płaski 10 i 17)
11. Odkręcamy kolektor ssący (10 śrubek torx 30 )
Składamy w odwrotnej kolejności.
Jak coś to pisać pomogę.
Nagar
Po wyczyszczeniu EGR
Jak coś mi umknęło to dopiszę
1. Demontujemy pokrywę silnika (rwiemy do góry)
2. Demontujemy wlot powietrza zrobi nam to więcej miejsca
3. Odkręcamy górne mocowanie bagnetu (klucz 10)
4. Demontujemy wąż od przepustnicy (dwie opaski zaciskowe - śrubokręt płaski)
5. Demontujemy przepustnicę (odpinamy wtyczkę i odkręcamy trzy śrubki torx 30. 3 śrubka strzałka 1 po lewej jest pod spodem trzeba wyczuć ją palcem )
6. Demontujemy EGR (dwie śrubki torx 30 i dwie śrubki na spline M10 następnie wtyczkę)
7. Demontujemy przewód ukł. chłodzenia i zsuwamy przewody paliwa (zaznaczone na zielono - cztery opaski i dwie śrubki torx 30)
8. Odkręcamy przewody paliwowe i wtyczki elektryczne (zaznaczone na czerwono - śrubki torx 30, klucz 17 płaski)
9. Odłączamy przewody od listwy CR, świec i podnosimy do góry robiąc miejsce do wyciągnięcia przewodów paliwowych.
10. Odkręcamy Listwę CR, przewody paliwowe i podstawę przewodu paliwowego (klucz spline M10, klucz płaski 10 i 17)
11. Odkręcamy kolektor ssący (10 śrubek torx 30 )
Składamy w odwrotnej kolejności.
Jak coś to pisać pomogę.
Nagar
Po wyczyszczeniu EGR
Ostatnio zmieniony 31 lip 2016, o 08:07 przez jachim8584, łącznie zmieniany 12 razy.
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 06:57 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- jachim8584
- Posty: 61
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 16:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 06:57 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- jachim8584
- Posty: 61
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 16:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
Zobaczyłem, że nie mam opaski zaciskowej dobrze założonej na ukł. chłodzenia za EGR przy bloku więc musiałem to zdemontować. Jak już zdemontowałem to żal było nie wyczyścić.
- garfield
- Posty: 84
- Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Lublin
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
Po jakim przebiegu tak to wyglądało?
garfield w superbie
- jachim8584
- Posty: 61
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 16:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
Dzięki wielkie Jachim!
Czy ktoś wie czy procedura w CFGB sporo się różni?
Czy ktoś wie czy procedura w CFGB sporo się różni?
- jachim8584
- Posty: 61
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 16:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
Według zdjęcia nie ma za dużo różnic. Jedynie inaczej są poprowadzone przewody paliwowe i ukł. chłodzenia.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
W CFGB zawór EGR jest z tyłu, razem z chłodnicą spalin. Z przodu tylko przepustnica.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 1 kwie 2016, o 10:30
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
Jakich środków użyłeś do czyszczenia? Takich typowych do przespustnic, EGR, benzyna ekstrakcyjna itp?jachim8584 pisze:Demontaż przepustnicy, egr i kolektora ssącego silnik CBBB.
Jak coś mi umknęło to dopiszę
Składamy w odwrotnej kolejności.
Jak coś to pisać pomogę.
Czy podczas montażu trzeba użyć jakichś specjalnych past czy uszczelniaczy?
Ponieważ demontowana była listwa CR i przewody paliwowe to czy zachodzi konieczność aby przez komputer jakieś błędy skasować albo coś poustawiać?
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
To przy okazji zapytam czy jak się rypnie silniczek w moim 1.8 cdab to jest problem z przekładką na cdaa lub taki 2.0? Tak profilaktycznie pytam wrazie "W" ale robiąc chipa biorę taką ewentualność pod uwagę
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Czyszczenie przepustnicy, egr i kolektora ssącego w 2.0
O czyli 2.0 też spokojnie przerzucę hehe no to nieźle oby się nie zesr....bo będę miał dopiero rozkminkę. Dzięki mig za odp.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ