Dokladnie o to mi chodzilojarkow pisze:Mej, wydaje mi się że niestandardowemu chodziło o sprawdzenie synchronizacji wałka tak, jak to się robi w PD, za pomocą vcds w gr 4 na pracującym silniku. Czegoś takiego w CR się nie robi. Wystarczy tak jak napisał Mej obrócić wałem 2-3 razy i powtórnie założyć blokady dla sprawdzenia poprawności i ewentualnie skorygować.
Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówienie.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 5 gru 2015, o 21:40
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: WLKP/Poznań
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:25 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13595
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Grupa 36 u mnie 0.00
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Enriquez, sorry ale obawiam się, że sprawdziłeś nie to co trzeba.Enriquez pisze:Grupa 36 u mnie 0.00
Musiałbyś znaleźć DOKŁADNIE ten opis parametru :
Ewentualnie zapisać lub zlogować coś takiego :
Poniedziałek,11,Kwiecień,2016,15:30:45:05762
(...)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (03L 906 018 RS)
15:30:40
046 Adaptacja wałka rozrządu str.ssącej zespół 1; położenie fazy -0.13 °
Niestety trzeba tego poszukać na liście samemu bo jak widać powyżej numery grup w poszczególnych samochodach są różne (w powyższych przykładach 33 i 46).
Pozdrawiam.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Nie robiłem tego przy wymianie rozrządu w CR. Sprawdzam tylko na blokadach. Żadna instrukcja nie mówi o tym. Jakie wartości są poprawne?
Jeżeli ktoś się decyduje na wymianę paska wielorowkowego z napinaczem, wg mnie powinien wymienić również sprzęgło alternatora
Jeżeli ktoś się decyduje na wymianę paska wielorowkowego z napinaczem, wg mnie powinien wymienić również sprzęgło alternatora
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:22 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13595
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Mej, dzięki - będę musiał w mojej angielskiej wersji pogmerać...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Akurat dla mnie brak instrukcji nie jest żadną barierą przed skorzystaniem z "dobrodziejstwa inwentarza" i zweryfikowania siebie samego na koniec roboty ... .jarkow pisze:Nie robiłem tego przy wymianie rozrządu w CR. Sprawdzam tylko na blokadach. Żadna instrukcja nie mówi o tym.
Masz absolutna rację i ja też o tym wspomniałem na poprzedniej stronie, że prawidłowe nastawy rozrządu uzyskuje się poprzez (najczęściej parokrotne) założenie blokad na kołach zębatych i to jest BEZKOMPROMISOWA podstawa dobrej roboty.
Niemniej skoro już istnieje odpowiedni blok pomiarowy, w którym można sobie podejrzeć synchro rozrządu to po prostu (IMO) warto z niego skorzystać i starannie zapisać odczytane parametry. Będą "jak znalazł" w przyszłości, na przykład podczas kolejnych przeglądów okresowych do obserwacji czy pod osłonami "rozrządu" nie dzieje się coś złego.
Analizując kolejne odczyty łatwej tez podjąć decyzję kiedy należałoby ewentualnie skorygować regulację - a o tym akurat instrukcja serwisowa wspomina już dosyć wyraźnie nakazując (od jakiegośtam przebiegu) regularną kontrolę paska i moim zdaniem nie jest to pusty wymysł producenta.
OT zawsze jest OT, więc ideałem jest 0* .Jakie wartości są poprawne?
W praktyce przyjmuję, żeby odchyłki +/- 2* traktować "jak 0*", ale wszystko co powyżej uważam za warte przemyślenia i zwiększonej uwagi, a w silnikach z dopiero co wymienionym zestawem jako ewidentny dowód niedbalstwa.
Luzik. Jeśli koleś używał blokad powinno być OK.Enriquez pisze:Mej, dzięki - będę musiał w mojej angielskiej wersji pogmerać...
Dramaty są zarezerwowane dla zenków z flamastrem i farbkami ale Ciebie to nie dotyczy .
Pozdrawiam.
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:23 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Nic straconego. Będą następne (już niedługo).elmi_k pisze:Szkoda, że nie masz wartości przed wymianą.
Pozdrawiam.
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Zastanawiam się czy przy cdaa jest dużo roboty z wymianą napinacza?
tfu żadne tam kombi
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:23 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 184KM 420Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: LDZ
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
jak nie zapomne to sprawdze u siebie, bo mam 30k dopiero nalatane na CFG silniku , a nówka sztuka byłaMej pisze:Nic straconego. Będą następne (już niedługo).elmi_k pisze:Szkoda, że nie masz wartości przed wymianą.
....
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 cze 2015, o 10:16
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Lokalizacja: Lubin
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
czy CFFB ma taki sam rozrząd jak CFGB ?
Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:22 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.