Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 25 wrz 2018, o 13:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 57 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 10 kwi 2016, o 14:04 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Poniewa偶 sporadycznie ale systematycznie pojawiaj膮 si臋 w膮tpliwo艣ci kiedy wymienia膰 pasek (zestaw) rozrz膮du oraz z uwagi na relatywnie cz臋ste przypadki ciekn膮cych pomp wody - zdecydowa艂em si臋 za艂o偶y膰 odr臋bny temat i przedstawi膰 w艂asne przemy艣lenia w tym zakresie.
Nie chc臋 nikogo do niczego przekonywa膰 ale mam nadziej臋, ze kilka fotek wraz z kr贸tkim om贸wieniem zakresu naprawy niejednemu userkowi u艂atwi podj臋cie racjonalnej decyzji o wymianie (b膮d藕 wstrzymaniu si臋) zestawu rozrz膮du z pomp膮 wody i pozosta艂ymi niezb臋dnymi drobiazgami.

Poni偶sze zdj臋cie wykona艂em osobi艣cie w takcie wymiany ciekn膮cej pompy wody z przebiegiem 127300 km w aucie z marca 2012 roku, czyli wed艂ug zalece艅 producenta powinno to jeszcze swobodnie hula膰 przez nast臋pne 83 ty艣.km. ... .

Jak wida膰 ilo艣膰 sproszkowanego syfu jest pora偶aj膮ca, naci膮g paska znajduje si臋 ju偶 poza wszelkim zakresem regulacji (strza艂ka rolki napinaj膮cej powinna zawiera膰 si臋 w granicach zielonych wskaz贸wek), po za艂o偶eniu blokad na ko艂a z臋bate rozrz膮du i pompy CR wetkni臋cie blokady wa艂u korbowego okaza艂o si臋 niemo偶liwe o mniej wi臋cej jeden z膮bek z czego wynika, 偶e pasek naci膮gn膮艂 si臋 ju偶 o "ca艂e kilometry".
Wszystkie rolki (pr贸cz napinaj膮cej) z bardzo wyra藕nym luzem tak wzd艂u偶nym jak i promieniowym.
Nie wiem, by膰 mo偶e (gdyby nie rociekni臋ta pompa) to wszystko jako艣 dojecha艂oby do tych 210 ty艣.km. ale podejmowanie takiego ryzyka (szczeg贸lnie po gwarancji) moim zdaniem jest zb臋dne.

Obrazek

Obrazek

Podsumowuj膮c uwa偶am, 偶e dla w艂asnego bezpiecze艅stwa raczej warto przyj膮膰 za艂o偶enie, 偶e na jednym "rozrz膮dzie" lepiej nie przekracza膰 120 130 tys.km. .

Co do kompletacji oryginalnego zestawu naprawczego ( nr katalogowy: 03L 198119F ) trzeba przyzna膰, 偶e jest prawie wszystko co potrzeba :
- pasek
- dwie rolki prowadz膮ce (na poni偶szym zdj臋ciu jedna dolna si臋 nie za艂apa艂a do kadru)
- jedna rolka odwracaj膮ca
- jedna rolka napinaj膮ca
- nakr臋tka rolki napinaj膮cej
- nakr臋tka rolki prowadz膮cej dolnej
- 艣ruba rolki odwracaj膮cej
- trzy 艣ruby ko艂a z臋batego na wa艂ku rozrz膮du

Powy偶sze cz臋艣ci zaznaczy艂em zielonymi strza艂kami, a osobno koniecznie trzeba dokupi膰 to co zaznaczy艂em na czerwono, czyli:
- pomp臋 wody nr kat: 03L121011PX
- trzy 艣ruby ko艂a z臋batego pompy CR (nr kat: N91180301)
- 艣rub臋 g贸rnej rolki prowadz膮cej
- co najmniej 3 litry koncentratu G13 (sugeruj臋 rozrobi膰 w stosunku 3:2 p艂yn/woda demineralizowana)

Tak to wygl膮da na gotowo, a dok艂adnie podczas dopieszczania synchronizacji wa艂u korbowego z wa艂kiem rozrz膮du i pomp膮 CR (przy u偶yciu blokad) :

Obrazek

Obrazek

I po wszystkim ;) :

Obrazek

Na tym ko艅cz臋. Mo偶e si臋 komu艣 przyda albo zechce o co艣 dopyta膰 ... .

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 10 kwi 2016, o 16:48 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 9 sty 2014, o 21:06
Posty: 2548
Samoch贸d: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)


Ostatnio edytowano 22 lip 2016, o 08:23 przez elmi_k, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2016, o 17:14 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 6 pa藕 2014, o 17:59
Posty: 244
Lokalizacja: CH
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
Dobra robota,
dzi臋ki za opis i zdj臋cia !!!

_________________
MotoGP Forza Rossi !!!


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2016, o 18:04 
Offline

Imi臋: Marcin
Do艂膮czy艂(a): 5 gru 2015, o 22:40
Posty: 106
Lokalizacja: WLKP/Pozna艅
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
艢wietna robota. Czy po wymianie paska ( mimo blokad ) ustawia sie jeszcze kat synchronizacji walka rozrzadu?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2016, o 18:42 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Dzi臋ki za pochwa艂y :D . Fajnie, 偶e si臋 komu艣 spodoba艂o .

niestandardowy napisa艂(a):
Czy po wymianie paska ( mimo blokad ) ustawia sie jeszcze k膮t synchronizacji walka rozrzadu?

Wiesz jak to jest ... .
Chocia偶 nigdy nie sprawdza艂em nie mam 偶adnych, nawet najmniejszych w膮tpliwo艣ci, 偶e ju偶 po pierwszym zwolnieniu blokad k膮t synchronizacji zawiera si臋 w dopuszczalnym zakresie i to raczej na pewno z du偶ym zapasem w obie strony.

Niemniej zale偶y kto czego oczekuje ... .
W praktyce jest tak, 偶e zawsze (absolutnie zawsze) gdy kontrolnie pokr臋cisz wa艂em o dwa obroty - ponowne za艂o偶enie blokad "jak w mas艂o" nie jest mo偶liwe. Zreszt膮 艂atwo to uzasadni膰, bo i pasek musi "wci膮gn膮膰 si臋" na swoje miejsce i rolka napinaj膮ca musi "si臋 ustawi膰" w naturalnym po艂o偶eniu roboczym.
W tej sytuacji, przynajmniej moim zdaniem, "wypada" t膮 synchronizacj臋 dopie艣ci膰, co nie jest zadaniem trudnym ale poniewa偶 regulacji wymagaj膮 dwa ko艂a - upierdliwym i troch臋 czasoch艂onnym, wymagaj膮cym powt贸rzenia czynno艣ci i ponownego obr贸cenia wa艂em tak ze 2 - 3 razy. Summa summarum - kolejne p贸艂 godzinki w doopie :) .
Ale chocia偶 mo偶na by si臋 bez tych "pieszczot" obej艣膰 ... akurat moim zdaniem zdecydowanie warto si臋 przy艂o偶y膰.

Szczerze m贸wi膮c ja nie wiem jak to jest, 偶e ASO i wi臋kszo艣膰 znanych mi (porz膮dnych) mechanik贸w wymienia "rozrz膮d" w 2.0TDi w kilka godzin :shock: :?:
Mi to zajmuje zawsze nie mniej ni偶 12 i nie ma zlituj :P .
Ale poniewa偶 nale偶臋 do fanatyk贸w klucza dynamometrycznego i u偶ywam go nawet przy dokr臋cania dolnej os艂ony paska, wiec pewnie st膮d ten wyd艂u偶ony czas naprawy :lol: ... .

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2016, o 20:43 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 11509
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Mej, dobra robota. Mo偶e Ci臋 za艂ami臋, ale mi ASO wymieni艂o rozrz膮d w nieca艂e 3 godziny - jeden kole艣, do tego przerwa na 艣niadanie.
Jako艣 filozofii wielkiej w tym nie ma. Sta艂em i parzy艂em jak go艣ciu po kolei rozk艂ada te wszystkie klocki.
Co prawda mia艂 samoch贸d na podno艣niku kolumnowym i m贸g艂 elegancko sobie pomaga膰, nie mniej jednak patrz膮c z boku praca wygl膮da艂a na "bu艂ka z mas艂em".
Synchronizacji k膮ta za to nie zrobili na 100%. Przynajmniej nie kojarz臋, chyba 偶e jak by艂em na kawce :)

Jaki to ma wp艂yw na osi膮gi auta? Wydaje mi si臋, 偶e po wymianie rozrz膮du mniej pali, ale za to Vmax jest mniejszy.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 06:38 
Offline

Imi臋: Jarek
Do艂膮czy艂(a): 3 maja 2013, o 20:51
Posty: 408
Lokalizacja: Ostrowiec 艢w
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Mej, wydaje mi si臋 偶e niestandardowemu chodzi艂o o sprawdzenie synchronizacji wa艂ka tak, jak to si臋 robi w PD, za pomoc膮 vcds w gr 4 na pracuj膮cym silniku. Czego艣 takiego w CR si臋 nie robi. Wystarczy tak jak napisa艂 Mej obr贸ci膰 wa艂em 2-3 razy i powt贸rnie za艂o偶y膰 blokady dla sprawdzenia poprawno艣ci i ewentualnie skorygowa膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 10:13 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 21 maja 2011, o 19:47
Posty: 144
Lokalizacja: Inowroc艂aw
Samoch贸d: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Dzi臋ki za opis i fotki, pomog艂e艣 mi utwierdzi膰 si臋 w decyzji :-) Wymieniam rozrz膮d w tym tygodniu w Skodzie przy przebiegu 147 tysi臋cy km - ju偶 wyra藕nie go s艂ycha膰, wi臋c zdecydowa艂em si臋 nie przed艂u偶a膰.

Skoda zaproponowa艂a mi cen臋 1400 z艂 za wymian臋 rozrz膮du z cz臋艣ciami (w tym pompa wody), zwykle daj膮 mi 10% rabatu, wi臋c koszt poni偶ej 1300 jest jak najbardziej do wytrzymania, my艣la艂em 偶e b臋dzie dro偶ej. Dzwoni艂em kontrolnie do mechanika, kt贸rego kto艣 mi poleca艂, jego cena to nieca艂y 1000 z艂 na dobrych zamiennikach, wi臋c serwis nie wypada bardzo drogo.

Czy przy okazji warto wymieni膰 pasek wielorowkowy?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 10:39 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Enriquez napisa艂(a):
Mej, dobra robota. Mo偶e Ci臋 za艂ami臋, ale mi ASO wymieni艂o rozrz膮d w nieca艂e 3 godziny - jeden kole艣, do tego przerwa na 艣niadanie.


Eeee no, spr贸buj臋 si臋 nie za艂ama膰 ;) ... .

A na serio my艣l臋, 偶e te r贸偶nice da艂oby si臋 艂atwo wyja艣ni膰 wnikaj膮c bardziej szczeg贸艂owo w temat.
Nie musisz traci膰 czasu na odpisywanie ale sam dla siebie spr贸buj sobie przypomnie膰 czy kole艣 z ASO :
- wszystkie rolki i pomp臋 przykr臋ca艂 z u偶yciem klucza dynamometrycznego ?
- demontowa艂 prawe nadkole albo grzeba艂 przy 艣rubach ko艂a pasowego jedynie na czuja ?
- czy dokr臋caj膮c powy偶sze 艣ruby kr臋ci艂 na ile pozwoli艂a mu kompresja silnika czy jednak zablokowa艂 sobie wa艂 korbowy a 艣rubki dokr臋ca艂 najpierw momentem 10NM i dopiero potem poprawia艂 o przepisowe 1/4 obrotu ?
- z uwagi na 艣ladowy przebieg Twojego S2 podejrzewam, 偶e wymienia艂e艣 "jedynie" zestaw rozrz膮du bez dotykania napinacza paska wielorowkowego, za艣 przy wi臋kszych przebiegach te czynno艣ci zwyczajowo si臋 艂膮czy. Ze wzgl臋du na poka藕n膮 ilo艣膰 dodatkowych grat贸w do odkr臋cenia tutaj czas te偶 leci nieub艂aganie ... .
- 艂ap臋 wraz z poduszk膮 i wspornikiem silnika odkr臋ca艂 kolejno czy tylko wciska艂 si臋 z kluczem pomi臋dzy pod艂u偶nic膮 i rurki klimatyzacji opieraj膮c o co si臋 da i obijaj膮c wszystko po kolei ?
- oczywi艣cie takich pyta艅 /w膮tpliwo艣ci mia艂bym jeszcze wi臋cej, szczeg贸lnie po obejrzeniu poni偶szej fotki ale nie chc臋 przynudza膰 :

Obrazek

Powiedz co szympansowi zale偶a艂o rozpi膮膰 te pieprzone szybkoz艂膮czki :? :?:
Przecie偶 to s膮 nadzwyczaj delikatne elementy z kruchego plastiku, od kt贸rych zale偶y szczelno艣膰 uk艂adu paliwowego.
Roz艂膮czenie trwa nie wi臋cej ni偶 15 sekund i nie ma wtedy strachu, 偶e oringi si臋 wywin膮 i rozszczelni膮 jedno z najbardziej newralgicznych po艂膮cze艅 :shock: :!:
Aha - warto mie膰 na podor臋dziu naczy艅ko (np. flaszka po oleju z szerokim dziubkiem), do kt贸rego trzeba skierowa膰 wypi臋te ko艅c贸wki 偶eby nie kapa艂o paliwem, no ale to tez poniek膮d poch艂ania czas ... .

Reasumuj膮c wydaje mi si臋, 偶e przy powy偶ej wskazanych "detalach" uda艂oby si臋 nam odnale藕膰 du偶膮 cz臋艣膰 "r贸偶nic czasowych" ale moim zdaniem to nie jest wy艣cig i raz na kilkadziesi膮t tysi臋cy warto uszanowa膰 klienta po艣wi臋caj膮c mu wi臋cej czasu - chocia偶by dlatego 偶eby potem nie je藕dzi膰 do reklamacji gdy komu艣 autko przestanie odpala膰 ... przyk艂adowo na wakacjach w Chorwacji ;) ... .

Cytuj:
Jako艣 filozofii wielkiej w tym nie ma.

Tez tak uwa偶am. Poziom trudno艣ci nie wykracza ponad mo偶liwo艣ci 艣rednio ogarni臋tego ucznia z pierwszej klasy zawod贸wki samochodowej.
Niestety 偶ycie pokazuje, 偶e w niekt贸rych przypadkach i takie wymagania s膮 zbyt wysokie ... .

Cytuj:
Sta艂em i parzy艂em jak go艣ciu po kolei rozk艂ada te wszystkie klocki.
Co prawda mia艂 samoch贸d na podno艣niku kolumnowym i m贸g艂 elegancko sobie pomaga膰, nie mniej jednak patrz膮c z boku praca wygl膮da艂a na "bu艂ka z mas艂em".

Bo to JEST BU艁KA Z MAS艁EM. Ale nie zwalnia z my艣lenia i podstawowego zaanga偶owania w og贸lna jako艣膰 us艂ugi.

Cytuj:
Synchronizacji k膮ta za to nie zrobili na 100%. Przynajmniej nie kojarz臋, chyba 偶e jak by艂em na kawce :)

Jaki to ma wp艂yw na osi膮gi auta? Wydaje mi si臋, 偶e po wymianie rozrz膮du mniej pali, ale za to Vmax jest mniejszy.

Nie by艂bym na tyle odwa偶ny by twardo powi膮za膰 zmienione parametry silnika z wymian膮 "rozrz膮du". Raczej podejrzewam zwyk艂y zbieg okoliczno艣ci. Chyba, 偶e go艣膰 zupe艂nie si臋 nie przy艂o偶y艂 i fazy rozrz膮du rozjecha艂y mu si臋 ca艂kiem poza dopuszczalny zakres.
Z drugiej strony nie mo偶na zbagatelizowa膰 obiektywnego faktu, 偶e od tego jak mechanik wyreguluje "rozrz膮d" wprost zale偶y moment, w kt贸rym zawory b臋d膮 si臋 otwiera膰 i zamyka膰 przez kolejne, by膰 mo偶e nawet 210 ty艣.km. ... .
P贸ki co, na Twoim miejscu jeszcze bym poobserwowa艂 czy za by膰 mo偶e tylko chwilow膮 "utrat膮" parametr贸w nie kryje si臋 gorsze paliwo lub jaka艣 inna bagatelna i przej艣ciowa przyczyna.

jarkow napisa艂(a):
Mej, wydaje mi si臋 偶e niestandardowemu chodzi艂o o sprawdzenie synchronizacji wa艂ka tak, jak to si臋 robi w PD, za pomoc膮 vcds w gr 4 na pracuj膮cym silniku. Czego艣 takiego w CR si臋 nie robi.

Burzysz m贸j 艣wiat Kolego Jarkow ;) .

Do tej pory tkwi艂em w przekonaniu, 偶e (trzymaj膮c si臋 VCDS'a) w pomiarach rozszerzonych, na kanale bodaj偶e 33 (albo 36, teraz nie jestem pewny ale raczej 33) mo偶na sprawdzi膰 parametr okre艣lany jako "adaptacja wa艂ka rozrz膮du strony ss膮cej...", kt贸ry interpretowa艂em w艂a艣nie jako odpowiednik gr. 4 w PD.

My艣lisz, 偶e b艂臋dnie :?:

Ciekawe te偶 jak膮 warto艣膰 (oczywi艣cie na pracuj膮cym silniku) znalaz艂 by tam Enriquez :?: ... .

_________________
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 11 kwi 2016, o 10:45 przez Mej, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 10:45 
Online
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 7400
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
TFil napisa艂(a):
Czy przy okazji warto wymieni膰 pasek wielorowkowy?


Wielorowkowy specjalnie nie bru藕dzi, chyba, 偶e ma si臋 pecha i go wci膮gnie w rozrz膮d :mrgreen: Dlatego przebola艂bym osobi艣cie i raz na te 3-4 lata dla 艣wi臋tego spokoju go wymieni艂 nawet je艣li jego stan na zu偶ycie nie wskazuje. Tym bardziej, 偶e nie kosztuje maj膮tku.

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 11:09 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 11509
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Mej, relax. Musisz troch臋 zoptymalizowa膰 Tw贸j spos贸b wymiany, bo za bardzo si臋 nad tym rozwijasz. O m贸j silnik si臋 nie martw. Wszystko jest OK. Moim zdaniem popadasz troch臋 w skrajno艣膰. Ale kto Ci zabroni?

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 11:43 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
TFil napisa艂(a):
Czy przy okazji warto wymieni膰 pasek wielorowkowy?

Uwa偶am, ze zdecydowanie warto, ale sam pasek nie jest tu najwa偶niejszy, tylko napinacz z rolk膮, kt贸ra przy 150 tkm. prawdopodobnie ju偶 nie藕le sobie huczy.
Z drugiej strony mo偶esz by膰 pewny, 偶e ASO za t膮 wymian臋 (paska z napinaczem) policzy sobie odr臋bnie, bo w tym celu trzeba zdemontowa膰 mas臋 innych grat贸w. Chyba, ze wykonaj膮 du偶y uk艂on w Twoj膮 stron臋 i zrobi膮 Ci to gratis za przywi膮zanie do firmy ;) .

Alternatywnie napinacz i pasek wielorowkowy mo偶esz sobie wymieni膰 na dobrych zamiennikach r贸wnie偶 poza ASO.
Do wymiany tych cz臋艣ci nie dotyka si臋 niczego w obr臋bie rozrz膮du, wi臋c tylko od Ciebie zale偶y komu i kiedy powierzysz zadanie.

@Kamracik - w tym silniku nie ma zagro偶enia, ze wielorowek wkr臋ci si臋 do rozrz膮du.

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 12:41 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 21 maja 2011, o 19:47
Posty: 144
Lokalizacja: Inowroc艂aw
Samoch贸d: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Jak nie przesadz膮 z cen膮, to mo偶e od razu wymieni臋 i wielorowkowy z napinaczem


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 13:13 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 9 sty 2014, o 21:06
Posty: 2548
Samoch贸d: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)


Ostatnio edytowano 22 lip 2016, o 08:23 przez elmi_k, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 13:30 
Online
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 7400
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Pewnie napinacz si臋 przyzwyczai艂 do paska i st膮d ten problem. Straci艂 pewnie luz, bo nowy pasek cia艣niejszy i da艂 o sobie zna膰.

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Online

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 57 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL