1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 kwie 2016, o 20:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Witam!
Ponieważ nigdzie na forum nie znalazłem przypadłości, która dręczyła mojego superb-a, zamieszczam poniżej krótki opis – może komuś się przyda.
Swojego superb-a zakupiłem w październiku zeszłego roku z przebiegiem niecałych 70 kkm, rok produkcji 2012, silnik 1.8tsi CDAA. Samochód z pewnego źródła, serwisowany w ASO, bez żadnej „negatywnej” przeszłości, dokładnie sprawdzony. Po jakimś czasie od zakupu zauważyłem, że samochód przy określonych warunkach jazdy wpada w drgania przenoszące się na całe auto (ewidentnie od silnika – nierówna praca, ale wskazówka obrotomierza bez drgań). Działo się to przy stałej prędkości (zazwyczaj ~120km/h) i dosyć niskich obrotach w granicach od 2 do 3 tyś. utrzymywanych na jednym poziomie. Szczególnie stało się to uciążliwe podczas podróżowania autostradą, co czynię przynajmniej raz w tygodniu (trasa ~250km). Przy jeździe powyżej 3 tyś. obrotów, a także po mieście, drogach pozamiejskich gdzie zazwyczaj nie utrzymujemy stałej prędkości drgania nie występowały (możliwe że duża część kierowców, która właśnie tak podróżuje nie zauważa tego problemu). Dodatkowo samochód czasem tuż po uruchomieniu przed nagrzaniem również wpadał w drgania przy przyspieszaniu (założyłem, że jest to spowodowane samym procesem rozgrzania silnika – dawkowanie paliwa przez komputer?).
Całość zgłosiłem na przeglądzie okresowym, który akurat wypadał (przy ~75kkm). Panowie z ASO oczywiście nic nie znaleźli i stwierdzili, że wszystko jest OK. Ponieważ miałem wymieniane klocki z przodu i tyłu stwierdzono, że nadwozie samochodu wpadało w drgania właśnie ze względu na zużycie starych. Problem jednak nie ustał. Wtedy zacząłem szukać rozwiązania na różnych forach (skoda, vw, audi, seat – tam gdzie występuje silnik 1.8tsi CDAA) i natknąłem się na wtryski, nagar…. – ale to na razie odrzuciłem gdyż nie uśmiechało mi się rozbierać całego silnika, żeby go wyczyścić + wymienić wtryski. Generalnie przypadłość opisywana w samochodach z tymi silnikami – nawet przy samochodach nowych – w ASO panowie zazwyczaj stwierdzają, że wszystko OK, TTM. Ale znalazłem także opis „kuracji” jaką niektórzy zastosowali – środek czyszczący do wtrysków (kilkukrotnie) + przejście na paliwo 98. Ja do tej pory tankowałem jedynie 95. Więc spróbowałem – dwa tankowania z środkiem czyszczącym i przejście na paliwo 98.
Od tego czasu problem znikł (w chwili obecnej mam ~83kkm i na 98 jeżdżę od 80kkm). Znowu mogę cieszyć się jazdą bez drgań i komfortem!! – wcześniej miałem outlandera z 2008r (swoją drogą świetny samochód – bardzo praktyczny, bezawaryjny – oprócz silnika vw) i zmieniłem go także ze względu na komfort podróży – miał silnik 2.0 tdi vw – głośny o bardzo niskiej kulturze pracy.
Może macie jakieś sugestie odnośnie powyższego problemu – czy już nastawiać się na czyszczenie silnika z nagaru i wymianę wtrysków? Problemu z olejem w moim aucie na chwilę obecną nie ma – zużycie symboliczne (na cało 15kkm, które przejechałem dolałem ~0,2l/0,3l).
Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów!
Ponieważ nigdzie na forum nie znalazłem przypadłości, która dręczyła mojego superb-a, zamieszczam poniżej krótki opis – może komuś się przyda.
Swojego superb-a zakupiłem w październiku zeszłego roku z przebiegiem niecałych 70 kkm, rok produkcji 2012, silnik 1.8tsi CDAA. Samochód z pewnego źródła, serwisowany w ASO, bez żadnej „negatywnej” przeszłości, dokładnie sprawdzony. Po jakimś czasie od zakupu zauważyłem, że samochód przy określonych warunkach jazdy wpada w drgania przenoszące się na całe auto (ewidentnie od silnika – nierówna praca, ale wskazówka obrotomierza bez drgań). Działo się to przy stałej prędkości (zazwyczaj ~120km/h) i dosyć niskich obrotach w granicach od 2 do 3 tyś. utrzymywanych na jednym poziomie. Szczególnie stało się to uciążliwe podczas podróżowania autostradą, co czynię przynajmniej raz w tygodniu (trasa ~250km). Przy jeździe powyżej 3 tyś. obrotów, a także po mieście, drogach pozamiejskich gdzie zazwyczaj nie utrzymujemy stałej prędkości drgania nie występowały (możliwe że duża część kierowców, która właśnie tak podróżuje nie zauważa tego problemu). Dodatkowo samochód czasem tuż po uruchomieniu przed nagrzaniem również wpadał w drgania przy przyspieszaniu (założyłem, że jest to spowodowane samym procesem rozgrzania silnika – dawkowanie paliwa przez komputer?).
Całość zgłosiłem na przeglądzie okresowym, który akurat wypadał (przy ~75kkm). Panowie z ASO oczywiście nic nie znaleźli i stwierdzili, że wszystko jest OK. Ponieważ miałem wymieniane klocki z przodu i tyłu stwierdzono, że nadwozie samochodu wpadało w drgania właśnie ze względu na zużycie starych. Problem jednak nie ustał. Wtedy zacząłem szukać rozwiązania na różnych forach (skoda, vw, audi, seat – tam gdzie występuje silnik 1.8tsi CDAA) i natknąłem się na wtryski, nagar…. – ale to na razie odrzuciłem gdyż nie uśmiechało mi się rozbierać całego silnika, żeby go wyczyścić + wymienić wtryski. Generalnie przypadłość opisywana w samochodach z tymi silnikami – nawet przy samochodach nowych – w ASO panowie zazwyczaj stwierdzają, że wszystko OK, TTM. Ale znalazłem także opis „kuracji” jaką niektórzy zastosowali – środek czyszczący do wtrysków (kilkukrotnie) + przejście na paliwo 98. Ja do tej pory tankowałem jedynie 95. Więc spróbowałem – dwa tankowania z środkiem czyszczącym i przejście na paliwo 98.
Od tego czasu problem znikł (w chwili obecnej mam ~83kkm i na 98 jeżdżę od 80kkm). Znowu mogę cieszyć się jazdą bez drgań i komfortem!! – wcześniej miałem outlandera z 2008r (swoją drogą świetny samochód – bardzo praktyczny, bezawaryjny – oprócz silnika vw) i zmieniłem go także ze względu na komfort podróży – miał silnik 2.0 tdi vw – głośny o bardzo niskiej kulturze pracy.
Może macie jakieś sugestie odnośnie powyższego problemu – czy już nastawiać się na czyszczenie silnika z nagaru i wymianę wtrysków? Problemu z olejem w moim aucie na chwilę obecną nie ma – zużycie symboliczne (na cało 15kkm, które przejechałem dolałem ~0,2l/0,3l).
Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów!
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Co do paliwa to producent poleca do tego silnika benzynę 95 lub ewentualnie 91. Czy stosowanie 98 nie będzie miało złego skutku? Chociaż u Ciebie póki co jedt super.
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 kwie 2016, o 20:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Wydaje mi się, że kluczowa nie jest tutaj liczba oktanowa paliwa, a jego "czystość". 98 zapewne ma mniej zanieczyszczeń niż 95.
Tak jak Kamracik zauważył nasze 98 to jak 95
Tak jak Kamracik zauważył nasze 98 to jak 95
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Może i racja
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Waha z Rajchu najlepsza, oryginalna niemiecka za ojro to najlepsza u nas to tylko ocet i musztarda.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Panowie zauważyłem znaczący wzrost drgań nadwozia!!
tfu żadne tam kombi
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Po co znow tyle piles.... to nie nadwozie ma drgania tylko Ty delirkemig pisze:Panowie zauważyłem znaczący wzrost drgań nadwozia!!
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Wjechalem na karowa i stwierdziłem że coś jest nie tak
tfu żadne tam kombi
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
To jeździsz po alko?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
A jak do pracy dojedziesz? Rolki na nogi i jedziesz
tfu żadne tam kombi
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Wiesz w wawie jest coś takiego jak komunikacja miejska; -)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Nawet misiek ja chwalił
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
Do pracy mam 3 km, prędzej się przejdę niż do komunikacji wejdę.
tfu żadne tam kombi
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi CDAA - drgania nadwozia przy stałych obrotach
no tak burżuj...
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...