Markus-47 pisze:pjetko pisze:Przecież do ASO możesz przywieźć swoje części. Wychodzi średnio 50% taniej...
Pewnie, że możesz. Tylko jak na gwarancji coś ci się sypnie, to będą szukać winy u ciebie, a nie u siebie i wtedy się zaczyna, że olej był klienta, klient sobie życzył to wlaliśmy, a czy to był oryginalny olej, czy podróbka ? Mogła być podróbka bo się rozrząd posypał, a gdyby był olej oryginalany z ASO to by było inaczej itp. itd..... różnie bywa - a tak wszystko w ASO i z ASO + gwarancja. Gwarancja 4 lata, więc jakoś przeboleję te ceny z ASO.
Proszę Cię... Takie rzeczy to były moze 10 lat temu. Teraz jest inaczej. Od kilku lat obowiązuje jakaś tam europejska dyrektywa, że nie musisz nawet auta serwisować w ASO, wystarczy tylko w warsztatach, które przeglądy i naprawy wykonują wg wytycznych producenta.
Oryginalne części można kupić na rynku bez problemu nawet 50% taniej, często w hurtowniach, które zaopatrują ASO. Olej jest olej, jeśli jest markowy i spełnia normy producenta, to nikt nie może tego się przyczepić i nie może to być powodem do nieuznania gwarancji. Oczywiście można kupić podróbkę, ale jak ktoś kupuje olej na bazarku lub w internecie, to jego sprawa. Ja kupuję w zaufanych dużych hurtowniach i wiem, że w środku jest to, co na opakowaniu.
Ja temat swoich części przerabiam na wszystkich samochodach i nie było nigdy problemu. Zawsze biorę ze sobą karteczkę, gdzie jest napisane, że przegląd wykonano na częściach dostarczonych przez klienta, poniżej jest lista części wraz z marką i numerem. Pan w ASO podpisuje tą kartkę i podczepia do FV. W czym problem? Jeśli coś będzie nie tak, to mam na piśmie od ASO, że wlano markowy olej, że założono oryginalne części... co ma być w takim razie nie w porządku?
Nie wiem ile kosztują przeglądy i części w skodzie, ale:
Kia:
- części i robocizna ASO, mały przegląd ~900 zł
- części moje oryginalne (300 zł), robocizna ASO ~200 zł = 500 zł
Volvo
- części i robocizna ASO, mały przegląd ~1800 zł
- części moje oryginalne 600 zł, robocizna ASO 350 zł = 950 zł
Kie mam 2 i jedno Volvo czyli rocznie:
2x400 + 850 = 1650 zł
Jak ktoś lubi, to może zostawić 1650 zł w ASO, ja wolę je mieć w kieszeni. Zamówienie części zajmuje mi ~15 min.
Wszystkie auta już nie raz miały jakieś rzeczy robione na gwarancji i nikt nigdy jej nie zakwestionował głupim tłumaczeniem, że mogłem mieć nieoryginalny olej
W S3 będzie mi to latać koło nosa, bo mam przeglądy do 4 lat w cenie auta, więc i tak będzie wszystko robione w ASO.