wg mnie to podobne środki. Ja lałem niemal do każdego tankowania połowę dawki TDA. Jeśli diagnostyka nie daje jednoznacznej odpowiedzi, to chyba lepiej lać przez kilka tankowań (opakowanie TDA starcza na 5) płyn za 30zł niż zacząć wymieniać części na chybił trafił.Bobov pisze:Zapomniałem dodać, dolałem Liqui Moly do czyszczenia diesla bo kiedyś mi pomogło już po pierwszym baku z dodatkiem, jakieś 30 tyś km temu, ale tym razem nie dało efektu. Czy Catrol TDA może być mocniejszy? Warto próbować jeśli Liqui Moly nie dało efektu?
2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Przecież TDA to depresator do ON,a nie żaden środek czyszczący.Co najwyżej może obniżyć temperaturę krzepnięcia.
Do czyszczenia układu paliwowego używa się https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... MlbZzyaQZw
Do czyszczenia układu paliwowego używa się https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... MlbZzyaQZw
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
To powiem tak VCDS pokazuje inne wartości niż wcześniej.
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Pewnie po zastosowaniu TDA poprawiła się jakość gnojówki w zbiorniku.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Producent twierdzi co innego, ale skoro wiesz lepiej Ma zarówno właściwości depresacyjne, jak i czyszczące. Skoro jest wielosezonowy, to po co depresacja latem?JanuszSz pisze:Przecież TDA to depresator do ON,a nie żaden środek czyszczący.Co najwyżej może obniżyć temperaturę krzepnięcia.
Do czyszczenia układu paliwowego używa się https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... MlbZzyaQZw
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 gru 2012, o 22:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 125kw
- Lokalizacja: Polska
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
u mnie juz ze 3 x szarpało przy zimnym silniku , i wszystkie objawy ustępowały po 5-10 min. za pierwszym razem diagnowałem w warsztacie i otrzymałem komunikat , że istnieje błąd elektroniczny i mechaniczny czujnika wyskokiego ciśnienia paliwa . zalełam preparat protec do czyszczenie pompowtrysków i problem sie rozwiązała na kolejne 50 tys km , póżniej sytuacja się powtórzyła i znów pomógł protec . następnie pojawiło się po 8 tys szarpanie , które nie ustępowało nawet po rozgrzaniu . zastosowałem liqui molly do czyszczenie układu paliwowego i pomogło .tak więc polecam przeczyściu układ paliwowy jakimś dobrym preparatem
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2016, o 12:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Małe uaktualnienie, drugi bak z dodatkiem liqui moly się kończy ale szarpanie pozostało. Pojawił się natomiast oczekiwany check engine - czujnik temperatury paliwa. Jutro mam termin na wymianę czujnika/wiązki i zobaczymy czy to coś pomoże w temacie. Niestety Castrolu TDA chwilowo nie można nawet zamówić na hurtowni i nie udało mi się go kupić.
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Stosuję liqui moly teraz regularnie co jakiś czas oczywiście jestem zadowolony.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2016, o 12:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Diagnoza jest taka że pierwszy wtrysk podawał za mało, a czwarty leje. O ile pierwszy był na tyle w normie, że dało się poprawić kąt to niestety na czwartym było chyba +6, a korektę można zrobić o 3. Nie wiem ile w tym prawdy, przez to podaję to tutaj do weryfikacji. Nie było mnie niestety w aucie gdy robili pomiar żeby zrobić jakieś foto, ale fakt pozostaje faktem szarpanie ustąpiło. Co miłe z ich strony, z racji tego, że gdy zakładałem ten temat zapłaciłem 60 zł za diagnostykę i skasowanie błędu, drugi raz mnie nie skasowali za to samo, więc całość naprawy kosztowała 60 zł Próba generalna będzie gdy wrócą mrozy. Powodem check engine był padnięty czujnik temperatury paliwa bo odczyty skakały z ujemnych na dodatnie, który mi sprowadzą podobno oryginał, koszt ok 100zł (na allegro widziałem koło 86zł więc cena w normie). Dodam jeszcze że sugerowali mi jednak oddać auto raz jeszcze żeby sprawdzić te wtryski dokładnie na stole co zapewne zrobię, póki co czekam na większe mrozy i test końcowy.
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 04:55 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2016, o 12:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Nie to nie był VCDS, to był któryś tester chyba mega macs.
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 04:55 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 maja 2015, o 19:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
W serwisie Boscha mają stanowiska do sprawdzania wtryskowe. Sam u nich sprawdzałem bo miałem podejrzenie że któryś leje. Dodatkowo najprostsza metoda to podłączenie takich pojemniczku (nie znam fachowej nazwy) by sprawdzić dawkowanie
- Montes
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 190/405
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA
Wczoraj zdemontowałem wtryskiwacze w celu wyczyszczenia gniazd przy pomocy Protec Carbon X.
Zabieg czystko profilaktyczno-higieniczny, auto sprawuje się nienagannie, ale od początku...
Moja S2 ma 224500km przebiegu, przy zakupie 215000 km dolałem do baku PROTEC COMMON RAIL DIESEL SYSTEM CLEAN&PROTECT oraz ten sam preparat bezpośrednio do nowego filtra paliwa. Do każdego tankowania (tylko do pełna-autostradowe przebiegi) dodaję po 90ml AMSOIL DIESEL CETANE BOOST i AMSOIL ADF DIESEL INJECTOR CLEAN.
Po wyjęciu wtryskiwacze były czyste i lśniące. Po czyszczeniu cylindrów w/w preparatem Protex Carbon X odessałem sporą porcję rozpuszczonego brudu.
Potem nowe podkładki wtryskiwaczy (ASO 56zł) i całość cyka jak w zegarku.
Zdecydowałem, że będę stosował Protec Carbon X co 30kkm we wszystkich moich autach.
https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images91.fotosik.pl/423/e479a3ea32368915med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/e54728b825e74caamed.jpg
Zabieg czystko profilaktyczno-higieniczny, auto sprawuje się nienagannie, ale od początku...
Moja S2 ma 224500km przebiegu, przy zakupie 215000 km dolałem do baku PROTEC COMMON RAIL DIESEL SYSTEM CLEAN&PROTECT oraz ten sam preparat bezpośrednio do nowego filtra paliwa. Do każdego tankowania (tylko do pełna-autostradowe przebiegi) dodaję po 90ml AMSOIL DIESEL CETANE BOOST i AMSOIL ADF DIESEL INJECTOR CLEAN.
Po wyjęciu wtryskiwacze były czyste i lśniące. Po czyszczeniu cylindrów w/w preparatem Protex Carbon X odessałem sporą porcję rozpuszczonego brudu.
Potem nowe podkładki wtryskiwaczy (ASO 56zł) i całość cyka jak w zegarku.
Zdecydowałem, że będę stosował Protec Carbon X co 30kkm we wszystkich moich autach.
https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images91.fotosik.pl/423/e479a3ea32368915med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/e54728b825e74caamed.jpg
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, o 13:03 przez Montes, łącznie zmieniany 2 razy.