2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: rezon »

Bobov pisze:Zapomniałem dodać, dolałem Liqui Moly do czyszczenia diesla bo kiedyś mi pomogło już po pierwszym baku z dodatkiem, jakieś 30 tyś km temu, ale tym razem nie dało efektu. Czy Catrol TDA może być mocniejszy? Warto próbować jeśli Liqui Moly nie dało efektu?
wg mnie to podobne środki. Ja lałem niemal do każdego tankowania połowę dawki TDA. Jeśli diagnostyka nie daje jednoznacznej odpowiedzi, to chyba lepiej lać przez kilka tankowań (opakowanie TDA starcza na 5) płyn za 30zł niż zacząć wymieniać części na chybił trafił.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: JanuszSz »

Przecież TDA to depresator do ON,a nie żaden środek czyszczący.Co najwyżej może obniżyć temperaturę krzepnięcia.
Do czyszczenia układu paliwowego używa się https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... MlbZzyaQZw
Obrazek
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: panki888 »

To powiem tak VCDS pokazuje inne wartości niż wcześniej.
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1024
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: JanuszSz »

Pewnie po zastosowaniu TDA poprawiła się jakość gnojówki w zbiorniku.
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: rezon »

JanuszSz pisze:Przecież TDA to depresator do ON,a nie żaden środek czyszczący.Co najwyżej może obniżyć temperaturę krzepnięcia.
Do czyszczenia układu paliwowego używa się https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... MlbZzyaQZw
Producent twierdzi co innego, ale skoro wiesz lepiej :roll: Ma zarówno właściwości depresacyjne, jak i czyszczące. Skoro jest wielosezonowy, to po co depresacja latem?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
koda
Posty: 37
Rejestracja: 21 gru 2012, o 22:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 125kw
Lokalizacja: Polska

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: koda »

u mnie juz ze 3 x szarpało przy zimnym silniku , i wszystkie objawy ustępowały po 5-10 min. za pierwszym razem diagnowałem w warsztacie i otrzymałem komunikat , że istnieje błąd elektroniczny i mechaniczny czujnika wyskokiego ciśnienia paliwa . zalełam preparat protec do czyszczenie pompowtrysków i problem sie rozwiązała na kolejne 50 tys km , póżniej sytuacja się powtórzyła i znów pomógł protec . następnie pojawiło się po 8 tys szarpanie , które nie ustępowało nawet po rozgrzaniu . zastosowałem liqui molly do czyszczenie układu paliwowego i pomogło .tak więc polecam przeczyściu układ paliwowy jakimś dobrym preparatem
Bobov
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2016, o 12:21
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: Bobov »

Małe uaktualnienie, drugi bak z dodatkiem liqui moly się kończy ale szarpanie pozostało. Pojawił się natomiast oczekiwany check engine - czujnik temperatury paliwa. Jutro mam termin na wymianę czujnika/wiązki i zobaczymy czy to coś pomoże w temacie. Niestety Castrolu TDA chwilowo nie można nawet zamówić na hurtowni i nie udało mi się go kupić.
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: panki888 »

Stosuję liqui moly teraz regularnie co jakiś czas oczywiście jestem zadowolony.
Bobov
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2016, o 12:21
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: Bobov »

Diagnoza jest taka że pierwszy wtrysk podawał za mało, a czwarty leje. O ile pierwszy był na tyle w normie, że dało się poprawić kąt to niestety na czwartym było chyba +6, a korektę można zrobić o 3. Nie wiem ile w tym prawdy, przez to podaję to tutaj do weryfikacji. Nie było mnie niestety w aucie gdy robili pomiar żeby zrobić jakieś foto, ale fakt pozostaje faktem szarpanie ustąpiło. Co miłe z ich strony, z racji tego, że gdy zakładałem ten temat zapłaciłem 60 zł za diagnostykę i skasowanie błędu, drugi raz mnie nie skasowali za to samo, więc całość naprawy kosztowała 60 zł :) Próba generalna będzie gdy wrócą mrozy. Powodem check engine był padnięty czujnik temperatury paliwa bo odczyty skakały z ujemnych na dodatnie, który mi sprowadzą podobno oryginał, koszt ok 100zł (na allegro widziałem koło 86zł więc cena w normie). Dodam jeszcze że sugerowali mi jednak oddać auto raz jeszcze żeby sprawdzić te wtryski dokładnie na stole co zapewne zrobię, póki co czekam na większe mrozy i test końcowy.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 04:55 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Bobov
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2016, o 12:21
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: Bobov »

Nie to nie był VCDS, to był któryś tester chyba mega macs.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 04:55 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
wlodi79
Posty: 135
Rejestracja: 3 maja 2015, o 19:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: wlodi79 »

W serwisie Boscha mają stanowiska do sprawdzania wtryskowe. Sam u nich sprawdzałem bo miałem podejrzenie że któryś leje. Dodatkowo najprostsza metoda to podłączenie takich pojemniczku (nie znam fachowej nazwy) by sprawdzić dawkowanie
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: elmi_k »

Awatar użytkownika
Montes
Posty: 53
Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 190/405
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TDI 140KM CR 2011r. SZARPANIE SILNIKA

Post autor: Montes »

Wczoraj zdemontowałem wtryskiwacze w celu wyczyszczenia gniazd przy pomocy Protec Carbon X.
Zabieg czystko profilaktyczno-higieniczny, auto sprawuje się nienagannie, ale od początku...
Moja S2 ma 224500km przebiegu, przy zakupie 215000 km dolałem do baku PROTEC COMMON RAIL DIESEL SYSTEM CLEAN&PROTECT oraz ten sam preparat bezpośrednio do nowego filtra paliwa. Do każdego tankowania (tylko do pełna-autostradowe przebiegi) dodaję po 90ml AMSOIL DIESEL CETANE BOOST i AMSOIL ADF DIESEL INJECTOR CLEAN.
Po wyjęciu wtryskiwacze były czyste i lśniące. Po czyszczeniu cylindrów w/w preparatem Protex Carbon X odessałem sporą porcję rozpuszczonego brudu.
Potem nowe podkładki wtryskiwaczy (ASO 56zł) i całość cyka jak w zegarku.
Zdecydowałem, że będę stosował Protec Carbon X co 30kkm we wszystkich moich autach.

https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images91.fotosik.pl/423/e479a3ea32368915med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/e54728b825e74caamed.jpg
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, o 13:03 przez Montes, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ