niech to kule biją!

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: niech to kule biją!

Post autor: Krzysiek »

Ale grill cały???
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: niech to kule biją!

Post autor: Tomek »

Krzysiek, ze zdjęć wygląda, że twój grill nie ucierpiał.

Michał, wyklepie się. Sprawdź, czy opona cała.
No i teraz nie musisz się martwić o porysowany lakier na tych elementach.

A na poważnie, to i w Twoim przypadku jak i TomASS wypytajcie się dobrze o lakiernika,, który wam będzie malował, bo to potem będzie widać. Ja rozwaliłem maskę i zderzak, to ingerencję lakiernika było widać prawie w połowie samochodu (jakieś cieniowania czy tym podobne sprawy).
S3 L&K
TomASS
Posty: 260
Rejestracja: 28 lip 2010, o 23:25
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: niech to kule biją!

Post autor: TomASS »

frytol pisze:Wycina się i spawa/zgrzewa nowy, szlifuje, szpachluje. Generalnie rzeźba, a przy takim małym otarciu jak u Ciebie zupełnie bez sensu, nie sądzę nawet, że ktoś będzie Ci to proponował. Co do reszty elementów to walcz o nowe :)
Po umyciu auta okazało się, że do roboty jest:
1/ przedni zderzak - drobna rysa (prawie niezauważalna, za "swoje" bym tego nie tykał) - kawałek (wielkości dłoni lakierowany
2/ nadkole przednie - do malowania bądź wymiany (blacha wgnieciona)
3/ drzwi nie są ani wgniecione, ani nie mają wyrwanego kawałka, "tylko" porysowane, zaproponowali, że nie będą wymieniać (przekładanie wszystkich flaków itp... - coś może zacząć skrzypić) - malowanie
4/ listwy chromowane na drzwiach do wymiany (sam też tego bym nie robił)
5/ tylne nadkole - wgniecione, będzie wyprostowane (wymiana tak jak pisze frytol to wycinanie i zgrzewanie)
6/ zderzak tylni - rysa długości 1cm (też sam bym nie robił ;))

auto zastępcze dostałem Mitsubishi Lancera :) niestety tylko na 9 dni a przewidywany czas naprawy to 14. Może uda mi się dogadać z serwisem.
A na poważnie, to i w Twoim przypadku jak i TomASS wypytajcie się dobrze o lakiernika,, który wam będzie malował, bo to potem będzie widać. Ja rozwaliłem maskę i zderzak, to ingerencję lakiernika było widać prawie w połowie samochodu (jakieś cieniowania czy tym podobne sprawy).
O co mam się pytać? Jan Kowalski mi nie powie dużo ;) Mają swoją lakiernię przy serwisie, więc nie będzie źle :)
Awatar użytkownika
Stembor
Posty: 265
Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: ES/WY

Re: niech to kule biją!

Post autor: Stembor »

bandit57 -błotnik do wymiany, drzwi do lakierowania. Pewnie maska i tylne drzwi do "cieniowania"

TomASS - czyli z 7 dni mamy juz 14?... :(

Ech... odgrzaliście mi moje styczniowe wspomnienie dzika....

Na szczęście nic w środku sie nie popsuło :twisted:

Obrazek
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: niech to kule biją!

Post autor: eX »

Stembor pisze:serwis wymieni wszystko na nowe...
oczywiście za zgodą ubezpieczyciela :(

tylko odkształcona blacha jest do wymiany - rysy malują.

ale jestes pewien ze bardzo glebokie rysy maluja? wiesz ze wiaze sie z tym szpachlowanie dla wyrownania? dlatego daja nowe elementy gdybac to mozna w watkach innych. auto nie ma 3 lat wiec elementy daja NOWE ! a tylny blotnik, wycinaja poszycie zewnetrzne i montuja nowe.

do malowania i tak boczek zdejma, tylko rozbrajac drzwi nie beda.

TomASS, rob wszystko najmniejsza ryska, najmniejszy ubytek, pozniej stwierdzisz ze jednak mozna bylo zrobic
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Awatar użytkownika
Stembor
Posty: 265
Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: ES/WY

Re: niech to kule biją!

Post autor: Stembor »

eX,

akurat w tym temacie nie gdybam, tylko dzielę się swoimi doświadczeniami.
Gość w serwisie dość dokładnie mi opisywał, że KAŻDY kto oddaje samochód do naprawy z ubezpieczenia chce wymiany wszystkiego co się tylko da na nowe. Oni też chcą wymienić wszystko co możliwe, bo dla nich jest to sprzedaż części.

Ale ubezpieczyciele też mają swoich "fachowców" którzy nie pozwolą na to, aby porysowany element wymieniali i właśnie to często jest przedmiotem sporów, bo jak słusznie wskazujesz - głębsze rysy=szpachlowanie, a tego ludzie nie chcą.
U mnie też wymieniono parę rzeczy moim zdaniem ekstra, ale "uratowały" mnie wgnioty na błotniku...
Poszedł do wymiany ;)

Jedyna rada, to odszkodowanie od sprawcy z tytułu utraty wartości auta.
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
TomASS
Posty: 260
Rejestracja: 28 lip 2010, o 23:25
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: niech to kule biją!

Post autor: TomASS »

szczerze ja wolę mieć polakierowane porządnie drzwi niż wymieniane całe (zawsze coś do spier.... zepsucia aby skrzypiło)
TomASS
Posty: 260
Rejestracja: 28 lip 2010, o 23:25
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: niech to kule biją!

Post autor: TomASS »

witajcie!
Już po przygodzie. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ;)
2 tygodnie czekania, 4 dni bez auta zastępczego (tylko na 9dni). Auto zrobione bardzo fajnie, ogólna faktura na 5,5k brutto. Wszystko było malowane a dodatkowo całe auto wypolerowane, miałem drobne rysy po drugiej stronie (krzaki) - wszystko zeszło :)
Awatar użytkownika
epu
Posty: 36
Rejestracja: 22 lut 2011, o 06:18
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kraków

Re: niech to kule biją!

Post autor: epu »

ex

- od kiedy technologicznym wyznacznikiem elementu zakwalifikowanego do wymiany jest wiek auta?
- często wykonywanie lakierowania wierzchniego czy ponaprawczego przy najmniejszej rysie czy ubytku po prostu nie jest konieczne a w zupełności wystarczające jest spolerowanie elementu więc jesli można mieć część nienaprawianą trzeba tego unikać. - czego oczywiście serwis naprawczy nie zaproponuje.
- nic nie zastąpi zdrowego rozsądku własciciela auta.
Awatar użytkownika
Stembor
Posty: 265
Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: ES/WY

Re: niech to kule biją!

Post autor: Stembor »

to pytania Kolegi epu
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
ODPOWIEDZ