Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

viking1
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2018, o 13:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: seria
Imię: Bartek

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: viking1 »

Dopiszę się do tematu, chociaż u mnie w SSII Kombi 2.0 140km jest jeszcze jeden dziwny objaw. Przy prędkości 70-80km/h auto dostaje takich wibracji, że wylewa się kawa z kubków, potem przy prędkościach 120-140 drgania wracają, a wszystko ustaje w okolicach 200km/h. Do tego wszystkiego zauważyłem drgania wskazówki prędkościomierza, ale tylko w trakcie przyspieszania. Koła sprawdzane na kilku wyważarkach. Ktoś ma jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: leszekmw »

załóż drugie koła na początku , z innego auta .
viking1
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2018, o 13:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: seria
Imię: Bartek

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: viking1 »

leszekmw pisze:załóż drugie koła na początku , z innego auta .
założone z innej superb i bez zmian. To, że trzęsie może być od półosiek (tak mówił zaprzyjaźniony mechanik) natomiast drgania wskazówki prędkościomierza w trakcie przyspieszania nie potrafi zdiagnozować.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: leszekmw »

no raczej prędzej od przegubów wewnętrznych.. , szczególnie przy dsg
Kamildax
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 2018, o 20:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170
Imię: Kamil

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Kamildax »

Dzien dobry szanowni koledzy.
Jestem tu nowy
Przeczytałem wszystkie posty odnośnie tej felernej przypadłości i.... wiem tyle co na początku..
Minęło już kawał czasu od kiedy ludzie się z tym zmagają
Więc moje pytanie czy może w końcu ktoś konkretnie się z tym uporal i może jednoznacznie podać przyczynę tych drgań.
U mnie standardowo 120 - 160 drgania kierownicy puszczam gaz to przestaje na zimno ledwo wyczuwalne
Moja "super" Skoda to 2.0 170 km 2014 r 140 tk
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: into »

U mnie powyzej 126km/h zaczynala swirowac kierownica, im szybciej tym bardziej. Pojechalem wczoraj na test drogowy, cos tam pozmieniali. Przejechalem sie 140k/h i spokoj, na wiecej warunki na drodze nie pozwolily. Jutro sprawdze na s19 i dam znac czy pomoglo.
I'm the man on the silver mountain
Kamildax
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 2018, o 20:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170
Imię: Kamil

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Kamildax »

Ja już cudowalem z kołami ze wszystkim co tylko jest możliwe.
Jak kupiłem to auto w salonie Skody jako używane Samochód stał na oryginalnych 16 i powiem szczerze że praktycznie tych drgań nie było czuć zwykły laik totalnie nie zwróciłby na to uwagi.
Wszystko zaczęło się po zmianie na większe rozmiary Najpierw była 19 która niestety co chwilę była zgięta potem założyłem oryginalne 17 od Audi dalej jest to samo aczkolwiek czasem tych drgań nie ma.
Jeden z kolegów gdzieś napisał że że spali swoją super Skodę może to jest jakieś rozwiązanie skuteczne.
Dodam jeszcze że jak Kupiłem samochód zauważyłem pewne nieścisłości a mianowicie coś z tylnym zawieszeniem okazało się pęknięta sprężyna następna rzecz to gdy gwałtownie Poruszałem podczas jazdy kierownicą lewo-prawo to czułem jakby silnik był zawieszony na gumach recepturka walił jeszcze przez sekundę po zaprzestaniu tej czynności co się okazało zerwana poduszka oczywiście mistrz Zaznaczam mistrz serwisu oznajmił że poduszka jest w idealnym stanie dalej podczas jazdy na lekko chropowatej nawierzchni czułem wibracje w podłodze oraz huk w aucie to na swój koszt wymieniłem całe zawieszenie co pomogło resztę rzeczy czyli sprężyna jakieś Tulejki z tyłu poduszki silnika wymienił serwis Skody na ich koszt z tym że Jakim to trzeba być serwisem autoryzowanym aby sprzedać samochód w takim stanie czyli z pękniętą sprężyna według mnie taka usterka zagraża bezpieczeństwu na drodze.
Jeszcze kiedy powiedziałem im iż lepiej mi się jeździ rapidem którego mi dali na czas naprawy to usłyszałem odpowiedź że trzeba było sobie kupić rapida.
Im się już po prostu we łbie poprzewracało przez to sprzedaż flotową mam wrażenie że Kowalskiego mają w dupie ostatnio Skoda jaką kiedykolwiek kupiłem
Kamildax
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 2018, o 20:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170
Imię: Kamil

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Kamildax »

Koledzy zrobiłem parę prób i myślę że kola mogę wyeliminować.
Podniosłem auto odkrecilismy kola i próba na "sucho"
Kolega mechanik patrzył co się dzieje ja rozkrecilem auto do 120 - 140 bicie niemiłosierne cale wahacze dosłownie drżą..
Co ciekawe kiedy opuscilismy auto na kołki czyli podparlismy wahacze kolkami to drgania prawie ustały całkowicie.
Zrobiłem też próba z usztywnieniem poduszki silnika i .... test..Brak drgań!! Przyspiesza się cudownie "euforia".. nie trwa długo bo po 5 km znów to samo ...
Powiem wam że wydaje mi się że coś się tam przestawia ponieważ jechałem trasę i czasem drży nie do wytrzymania a czasem jest super.. zauważyłem że jak nie drży to po wyjściu z zakrętu w prawo zaczyna .. czyli teoria z przedstawieniem się pewnego elementu może być całkiem trafna..
No cóż wymienię belka wraz z wachaczami ..
Potrzebuje tylko instrukcji osoby która już to zrobiła i powiedziała mi jakich czesci użyć nr itp
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: kamracik »

Powiem Wam tak, po 4 latach z tym autem, stwierdzam, że idzie z tym żyć. U mnie drgania są od ~130-~150km/h, dalej znikają, więc albo jeździć szybciej, albo wolniej jeśli komuś to przeszkadza. Ewentualnie po prostu zmienić auto, to niestety nie będzie się prowadzić "super" jakby nazwa na to wskazywała.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: into »

Po wymianie tulei z przodu, geometrii i hunterze nadal wystepuja drgania. Dzis pojade raz jeszcze i im to zglosze. Do tego kierownice mi ustawili troche krzywo.
I'm the man on the silver mountain
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Post autor: tomek evo »

Też mam problem z drganiami. Zakres mniej więcej 120-140 ale czasami 130-150 a czasami praktycznie w ogóle nie występują. U mnie problem jest bardziej odczuwalny na letnim komplecie kół bo na zimowych jest mało odczuwalny wiec po części wina u mnie może leżeć po stronie kół. Chciałbym sprawdzić koła na tym Hunterze- wie ktoś gdzie na Śląsku/Zagłębiu mają taką maszynę? Faktycznie chyba jest tak, że S2 jest mocno wrażliwa na dokładne wyważenie kół i sama masa wirująca możne powodować sporo problemów wiec odpowiednie wyważenie kół jest punktem wyjścia do dalszych działań.
Kamildax
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 2018, o 20:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170
Imię: Kamil

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Kamildax »

Koledzy to nie kola !!
Jeśli chcecie wyeliminować kola to wystarczy auto p9dniesc ściągnąć kola i auto rozpędzić do tych prędkości..
U mnie wpada w drgania wszystko wachacze drążki kierownicze itp.. teoria z belka jest całkiem prawdopodobna.
Te wachacze co mamy to chyba z papieru są zrobione ! Przy sprawdzaniu stanu zawieszenia łyżka to wyginaja się jak plastik!!
W belce alu. Są zupełnie inne wachacze żeliwne.
Już pisałem że jak postawiłem klocki drewniane pod wachacze i auto odpuściłem tak że wachacze stanęły prosto to drgań praktycznie nie było już czuć.
Również podczas jazdy czasem zanikają
Ja że swojej strony będę walczył z dilerem i będę dociekal przyczyn tej usterki wady
Kola tarcze piasty itp jak są powyginane to auto zachowuje się zupełnie inaczej miałem nie jedno auto i nie raz były wibracje kierownicy
Wizyta na wywazarce i po problemie
Wymiana tarczy i po problemie
Z czymś takim sie nie spotkałem i wymiana kół jak dla mnie niema to sensu
Co nie którzy koledzy mają po 3 - 4 komplety kół bo szukali tam przyczyny i kupowali z wadami? .. mieli takiego pecha że wszystkie komplety miały wady? .. to co 2 auto ktore porusza sie po naszych drogach powinno mieć wibracje !
Przyczyną nie leży po stronie kół itp !
Wydaje mi się że materiały użyte do konstrukcji belki są za słabe i kiedy masa wirujaca wytwarza siły odsrodkowe to po prostu pozostałe elementy wpadają w wibracje ..
Ale to tylko moje przemyślenia
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: lwlw »

Kamildax pisze:Zrobiłem też próba z usztywnieniem poduszki silnika i .... test..Brak drgań!! Przyspiesza się cudownie "euforia"..
Skoro tak to dlaczego zamierzasz
Kamildax pisze: No cóż wymienię belka wraz z wachaczami ..
:?:

Zanim kupiłem superba czytałem ten temat i się bałem, ale na razie odpukać nie mam problemu, a belkę mam stalową. Jeździłem też drugą taką samą skodą służbową i też było dobrze, ale z drugiej strony mam informacje od kierowców z firmy, że któraś tam też identyczna miała taki problem.
Kamildax
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 2018, o 20:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170
Imię: Kamil

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Kamildax »

Kolego lwlw przeczytaj dokładnie mój post i zrozumiesz co miałem na myśli.
Może dlatego że masz mniejszy lżejszy silnik może wachacze masz inne nie wiem ale Ci zazdroszczę;)


Auto w serwisie
Wymiana przegubów -brak poprawy
Teraz walczą z kołami ;)
Dawid_Piaskowski
Posty: 2
Rejestracja: 11 sty 2019, o 17:02
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Dawid_Piaskowski »

wally007 pisze:to tak belka napoczątku jest 1 lub N dalej K0199313AL, wahacz K0407151AC, drugi K0407152AC, konsola K0199295E, wspornik K0199296J, reszta to pełno różnych śrub
Witam dzisiaj z powodu bicia na kierownicy prz prędkości 140-160 km/h wymieniłem u siebie w skodzie sanki żelazne na aluminiowe oraz wachacze żelazne na żeliwne.Bicie zniknęło.Sanki oraz Konsole do wahaczy kupiłem jako używkę z golfa 5 GTI za 39€ (Okazało się że poduszka do której język jest przykręcony jest uszkodzona ale udało mi się za pomocą prasy i kawałka rury o tej samej średnicy tą poduszkę z sanek żelaznych przełożyć) a wahacze nowe od Lemfoerdera (idą też na pierwszy montaż) po 60€ za sztukę do tego doszło parę śrub które kupiłem bezpośrednio w ASO za około 30€.
Dziękuję Wally 007 za podanie numerów części,to bardzo ułatwiło mi szukanie.
Poniżej podaję jeszcze raz wszystkie numery części wraz z śrubami.

Sanki:1K0199313AL

Konsole: 1K0199295E, 1K0199296J

Wahacze: 1K0407151AC, 1K0407152AC

Zestaw śrub do wahaczy: 4x N10560702 (M10x 70mm), 2x N10640301 (M12x 100mm)

Dłuższe śruby do aluminiowych sanek: 2x N10640301 (te same co do wahaczy ;))

Jeszcze tylko w poniedziałek muszę wypersfadować mechanikowi który zbieżność ustawiał że pochylenie koła ustawia się sankami ( powiększone otwory mocujące) i będzie git.

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ