Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Awatar użytkownika
wally007
Posty: 56
Rejestracja: 11 cze 2014, o 12:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: seria
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: wally007 »

Nie wiem czy to pomoże ja mam benzynę i jest podobny problem z tym ze nie ma zjawiska ściągania. Na ta chwilę będzie wymieniany przegub jak wrócę z urlopu i zobaczymy jaki będzie efekt
Tomek1302
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2015, o 18:39
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomek

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Tomek1302 »

Hej,
Pytanie jaką belkę Ty masz wstawioną, bo wcale nie jest pewne czy benzyniaki mają aluminiową a diesle stalową.
Poza tym są opinie, że wymiana belki wcale nie pomaga a jesli pomaga to na chwilę.
W piątek ASO wstawiło inne półosie. Efekt dokladnie taki sam. Wibracje i ściąganie. Ponoć również ingerują w elektronikę ale niewiele to pomaga. Postępowanie w tej chwili zgodnie z zaleceniami SKODA. Mam wrażenie, że SKODA nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
DamianSmigielski
Posty: 206
Rejestracja: 17 sie 2012, o 08:50
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: DamianSmigielski »

Bardzo jestem ciekaw, co jest faktyczną przyczyną takich zachowań. Czy to rama pomocnicza, czy zawias, skrzynia, półosie, przeguby??? Leszkowi wymienili pół fury, a i tak nie pomogło.
Tomek1302
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2015, o 18:39
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomek

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Tomek1302 »

Jak skonczyla sie jego historia? Moje auto ma 2 miesiace i powoli tesknie do Avensisa, ktorego mialem przez 4 lata i przejechalem ponad 200 tys


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: rezon »

wszystko zależy jak trafisz. Ja po 100kkm S2 wcale nie tęsknię za Mitsubishi - wręcz przeciwnie nigdy więcej diamentów na samochodzie ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Tomek1302
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2015, o 18:39
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomek

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Tomek1302 »

Hej ponownie
Po sprawdzeniu kół, przekładaniu kół z innego auta przełożono również półosie. Niestety żadna z tych operacji nie wyeliminowała ściągania a tym bardziej wibracji. W czwartek otrzymałem informację, że SKODA POLSKA zakwalifikowała do wymiany belkę podsilnikową ze stalowej na aluminiową. Teraz czekam na wymianę i sprawdzenie samochodu po wymianie.
DamianSmigielski
Posty: 206
Rejestracja: 17 sie 2012, o 08:50
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: DamianSmigielski »

No ciekawostka. Jak pomoże to będzie nieźle. Ciekawe co w tym belka stalowych jest nie tak??? Błędy wykonania czy odkształcenia w czasie eksploatacji?
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: kamracik »

No proszę, to też poczekam w takim razie, bo aż ciekaw jestem. Mam 1.8 TSI, ale ściąga tak samo :) Ciekawi mnie jaką belkę ja mam u siebie. Na razie nic nie walczyłem, bo nie jest to jakieś strasznie upierdliwe, poza momentem kiedy "żwawo" ruszam z miejsca.
Awatar użytkownika
wally007
Posty: 56
Rejestracja: 11 cze 2014, o 12:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: seria
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: wally007 »

Witam
Wracając do mojego problemu, jestem aktualnie po wymianie przegubu lewego zewnętrznego + do tego geometria, oczywiście jak można było się domyślić nic to nie dało, ale nadal upierają się, że to będzie przegub tylko pewnie prawy zewnętrzny. Zaczynam zbierać kwity bo coś czuję , że pół auta mi wymienią a ja stracę czas i nerwy a i tak dalej będzie źle. Poczekamy zobaczymy, jak sprawa będzie dalej wyglądać dam znać...
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: kamracik »

Niech wymieniają, tylko, żeby bez auta na czas wymian Cię nie zostawiali ;)
Tomek1302
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2015, o 18:39
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomek

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Tomek1302 »

Hej
Ponad tydzien temu odebralem auto po wymianie belki, wahaczy, tulei metalowo-gumowych i ponoć jeszcze innych elementów. Niestety nie dostałem do wglądu pełnej dokumentacji. Przejechalem prawie 3000km po naprawie i co moge stwierdzic, że wibracje ustały oraz buczenie i generalnie jest ciszej podczas jazdy. Zdecydowanie mniej zauważalne jest ściąganie podczas gdy układ napędowy nie jest obciążony. Podczas przyspieszania ściąganie w prawo nadal występuje i wg informacji z ASO ze wzgledów konstrukcyjnych takie zjawisko może występować. (przedni napęd) Ja się nie do końca z taką opinią zgadzam ale co zrobić. Serwis przeprowadził ponowną kalibrację czujników oraz oczywiście sprawdzenie geometrii. Po odebraniu auta zauważyłem, że koło kierownicy nie jest idealnie prosto tylko delikatnie musi być w lewo gdy jadę na wprost. Po zgoszeniu do ASO stwierdzili, że wszystko jest w granicach dopuszczalnych przez SKODA i nie podejmują się ponownej kalibracji aby koło kierownicy było idealnie prosto. Kierownica ponoć ustawia się sama podczas ustawiania geometrii. Podsumowując po tych naprawach jest lepiej ale nie idealnie tak jakbym tego oczekiwał od auta tej klasy. Na razie użytkuję auto, zobaczymy co się wydarzy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: kamracik »

Jeśli chodzi o ściąganie idzie się przyzwyczaić, natomiast koło kierownicy ma być prosto, znajdziesz na forum ładny wykład bodajże Konika. Powiedz Panom w ASO, że mają skrócić jedną końcówkę drążka, a drugą wydłużyć o taką samą wartość - geometria będzie zachowana, a kierownica wróci do normy. Normy to niech oni do jakości swoich usług stosują :mrgreen:

Po takich akcjach nic dziwnego, że później jest taka, a nie inna opinia o ASO, mam wrażenie, że lepiej byłoby pisać o poszczególnych mechanikach, a nie o firmach.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: kamracik »

Proszę, nawet mi się chciało ;)

viewtopic.php?f=8&t=6157&hilit=kierownica+krzywo
Grabosz
Posty: 31
Rejestracja: 1 wrz 2010, o 21:57
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Grabosz »

Panowie nie wiem czy macie świadomość, ale na idealne ustawienie kierownicy na wprost ma wpływ również jej zakres regulacji góra dół. Jest możliwa taka sytuacja, że np. w ASO ktoś podniósł kierownice do góry lub opuścił w dół, bo tak było mu wygodniej, następnie przy takim nastawieniu była wykonywana regulacja geometrii i tym samym wycentrowania kierownicy. Potem auto odbiera właściciel ustawia pozycję góra-dół pod siebie i tym samym powoduje, że idealne wycentrowanie koła kierownicy już nie obowiązuje. Sami sprawdźcie w swoich autach, że pomiędzy skrajną pozycją góra-dół kierownica samoistnie przekręci się o te kilka stopni w prawo lub w lewo. Nie jest to jakaś bardzo duża zmiana, ale spokojnie widoczna dla kogoś, kto jest wrażliwy na tym punkcie i np. ja to wyraźnie widzę. Wniosek z tego taki, że centrowanie kierownicy podczas kontroli lub regulacji geometrii powinno się wykonywać na takiej pozycji koła kierownicy, jaka nam pasuje. Jeśli np. autem jeździ więcej niż jeden kierowca i każdy z nich podnosi lub opuszcza koło kierownicy na swoje potrzeby to wycentrowanie nigdy nie będzie idealne. Superb II jest pierwszym autem, które użytkuję i posiada wyżej opisana cechę, a w zasadzie z mojego punktu widzenia jest to wada. Być może inne auta mają podobnie natomiast nie jest to tak widoczne jak w S2. Z tego co mi wiadomo to na pewno w O2 mechanizm regulacji działa identycznie.
Elegance

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Elegance »

Panie Grabowski :mrgreen:
Byc może istnieje odchylenie kilku stopni, aczkolwiek wczoraj na A2, E77 i S8 przy prędkościach rzędu 150-170 sprawdzałem wycentrowanie i przy kilku ustawieniach nic nie ściągało. Wedlug mnie zależy to od konkretnego egzemplarzu. Widać, że belki jak i cały układ kierowniczy w Superbie jest montowany bardzo niestarannie co powoduje sciaganie.
ODPOWIEDZ