Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

flyski
Posty: 41
Rejestracja: 27 cze 2015, o 10:16
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Lokalizacja: Lubin

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: flyski » 5 sie 2019, o 12:34

Witam
Mam to samo 130-150 km/h, bez ściągania, same drgania telepiące całą budą bez wskazania na stronę, silniejsze przy przyspieszaniu a po odpuszczeniu gazu całkowicie zanikające. Przy lekkim skręceniu też zanikają.
Skrzynia manual, przebieg 220kkm (od około 180kkm mam te drgania)
Tak myślę, że to może być ta belka (u mnie chyba stalowa) a raczej ta poducha która jest w nią wprasowana.
Pytanie: czy ktoś próbował samą tą poduchę wymienić? jest to dostępne jako część?

Dudekken
Posty: 91
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 305KM/385NM

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Dudekken » 9 sie 2019, o 05:03

flyski pisze:Witam
Mam to samo 130-150 km/h, bez ściągania, same drgania telepiące całą budą bez wskazania na stronę, silniejsze przy przyspieszaniu a po odpuszczeniu gazu całkowicie zanikające. Przy lekkim skręceniu też zanikają.
Skrzynia manual, przebieg 220kkm (od około 180kkm mam te drgania)
Tak myślę, że to może być ta belka (u mnie chyba stalowa) a raczej ta poducha która jest w nią wprasowana.
Pytanie: czy ktoś próbował samą tą poduchę wymienić? jest to dostępne jako część?

Ewidentnie masz problem z wyważeniem kół lub półosiami napędowymi

Awatar użytkownika
into
Posty: 433
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: into » 9 sie 2019, o 17:34

Na poczatek sprawdz czy felgi proste i wywaz kola. Poinformuj warsztat, ktory to bedzie robil jaki jest problem. U mnie po wywazeniu drgania znacznie sie zmniejszyly.
I'm the man on the silver mountain

Ogonczyk
Posty: 144
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Ogonczyk » 17 sie 2019, o 21:04

ja zmieniłem belkę na tę alu, teraz bez problemów, ale muszą być felgi alu...(juz dość długo zwlekałem z opinią- ale chciałem sprawdzić po 15.000 km)

lwlw
Posty: 101
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: lwlw » 20 sie 2019, o 05:44

Co masz na myśli pisząc "muszą być felgi alu"?

Ogonczyk
Posty: 144
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Ogonczyk » 21 sie 2019, o 19:30

Co masz na myśli pisząc "muszą być felgi alu"?
Ja mam alu i stalowe. Jazda na 17kach (oryginalne) poezja jeśli chodzi o prowadzenie. Ale nieco za sztywno. Dlatego jeździłem na stalówkach 16kach.
Bo nie mam 16ek alu. Zmieniłem tę belkę na aluminiową. Ale podsumowanie jest takie:
- mają być felgi aluminiowe i wtedy gra.
Ja po wyważeniu stalowych na Hunterze miałem kilka miesięcy spokój- było fajnie. Ale potem znowu wymagały wyważania. Zapinam 17ki aluminiowe (dla sprawdzenia) oryginalne- i jest jak w poduszkowcu- super hiper.
Ewidentnie felgi stalowe- nie są tak sztywne i co jakiś czas dochodzi do zmian w ich charakterystyce (nie jestem fachowcem).
Aha, dodam, że na "normalnych" wyważarkach te stalowe są OK.
Dopiero wyważenie na Hunterze spowodowało, że drgania ustały.
A felgi alumioniowe nie wymagają wyważania na Hunterze- "zwykłe" wystarczy.
Nie chce mi się wyważać co jakiś czas, więc właśnie jestem na kupnie aluminiowych 16-ek- drogie, ale dobre.
Stąd moja opinia: kup dobre felgi aluminiowe i dopiero potem jak będzie źle, szukaj dalej...

Awatar użytkownika
michal_nadzoruje
Posty: 4
Rejestracja: 26 gru 2017, o 23:16
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Michał

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: michal_nadzoruje » 24 sie 2019, o 06:44

Ja tylko dodam od siebie, że w grudniu 2017 kupiłem Superb II FL 2.0 TDI 170 DSG z przebiegiem 180k km. Od samego początku czułem lekkie rezonowanie kabiny przy prędkości 110 km/h. Z kolejnymi miesiącami użytkowania samochodu drgania wydawały mi się co raz silniejsze, a zakres prędkości, przy których występowały, rozszerzył się z do 110 - 130 km/h.

Jeździłem po mechanikach i prosiłem o diagnostykę. Sugerowałem, łożyska, półosie - wnioski "Panie, wszystko zdrowe! Jeździć, aż się rozpadnie". Poczytałem na forum o czarach związanych z sankami stalowymi vs alu i odpuściłem, twierdząc, że za dużo z tym zachodu.

Tak sobie jeździłem do 240k km w tym roku. Otóż pewnego dnia Żona po przyjeździe do domu mówi: "Michał chyba coś jest nie tak ze Skodą, zaczęła jakby mocniej wyć". Przejechałem się i okazała się masakra! wycie zaczynało się od 60 km/h i nie przestawało niezależnie od prędkości. Szybka wizyta u mechanika, wspólna jazda po autostradzie, po krętej krajówce, mocne skręcanie kierownicą przy dużych prędkościach, kręcenie kołem na postoju. Diagnoza: "Michał, nie wiem co to jest, ale nie zachowuje się jak zepsute łożysko, a na półosiach nie masz żadnych luzów".

Decyzja: "Mimo to wymieńcie łożyska przednich kół!". Okazało się, że nie ma możliwości wymiany samych łożysk, więc wymieniono całe piasty.

Efekt: Zanik wszelkich wibracji i brumień przy jakichkolwiek prędkościach!

Także widzicie Panowie. Niemiecka inżynieria wymyśliła takie gówno, które po wyeksploatowaniu nie daje standardowych objawów. Po rozmowie z mechanikiem okazało się, że miał kilka podobnych okazji ale z VW Caddy i wiecie co się okazało? Że gówniany Caddy i flagowiec Superba mają te same piasty.

Nie namawiam i nie gwarantuję, że u Was jest to samo, ale u mnie po 1,5 roku jazdy z tym wyciem, w końcu udręka się skończyła.

Powodzenia z Waszymi Skodzinami! Hej!

Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 2643
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: leszekmw » 24 sie 2019, o 08:17

michal_nadzoruje pisze:Ja tylko dodam od siebie, że w grudniu 2017 kupiłem Superb II FL 2.0 TDI 170 DSG z przebiegiem 180k km. Od samego początku czułem lekkie rezonowanie kabiny przy prędkości 110 km/h. Z kolejnymi miesiącami użytkowania samochodu drgania wydawały mi się co raz silniejsze, a zakres prędkości, przy których występowały, rozszerzył się z do 110 - 130 km/h.
michal_nadzoruje pisze:Nie namawiam i nie gwarantuję, że u Was jest to samo, ale u mnie po 1,5 roku jazdy z tym wyciem, w końcu udręka się skończyła
to kurde to co Ty w końcu miałeś ? wycie czy drgania ?
bo jak jeździłeś tyle czasu z wyciem łożyska to tylko pogratulować mechaników.. :D

Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 411
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: jedrek1980 » 23 wrz 2019, o 21:25

Dobra bo u mnie też zaczynaja się drgania w okolicach 120-140 na FB gościu zarzucił temat że pasują sanki z golfa V.Czy ktoś robił taki patent jeśli tak to wachacze zostają z Superba czy mają być z golfa

Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 411
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: jedrek1980 » 25 wrz 2019, o 06:10

U znalazł ktoś złoty środek na te drgania kierownicy w okolicach prędkości 120-140?A może robił ktoś taka podmianę wózka i wachaczy jak opisałem?

Awatar użytkownika
into
Posty: 433
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: into » 25 wrz 2019, o 06:50

jedrek1980 pisze:U znalazł ktoś złoty środek na te drgania kierownicy w okolicach prędkości 120-140?A może robił ktoś taka podmianę wózka i wachaczy jak opisałem?
Tak, porzadne wywazenie kol.
I'm the man on the silver mountain

lwlw
Posty: 101
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: lwlw » 26 wrz 2019, o 09:30

Ja mam przy przyspieszaniu tak od 150 w górę i nie zawsze, a że na co dzień jeżdżę raczej wolniej to nic z tym nie robiłem.

czech10
Posty: 1
Rejestracja: 28 wrz 2019, o 19:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: czech10 » 28 wrz 2019, o 19:29

Koledzy, jak rozwiązaliście problem drgań .Czy wymiana belki na ALU pomogła ?

Dudekken
Posty: 91
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 305KM/385NM

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Dudekken » 30 wrz 2019, o 11:26

Potwierdzam wersję kolegi wyżej. przyczyną drgań w większości przypadków są piasty kół. rzadko przeguby półosi, a już z pewnością bardzo rzadko belka/sanki.
Chyba że ktoś ma nieoryginalne koła, to polecam sprawdzić osadzenie koła na piaście, jeżeli zostały użyte pierścienie centrujące.

lwlw
Posty: 101
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: lwlw » 1 paź 2019, o 23:33

Czyli nowe piasty i łożyska?

ODPOWIEDZ