Rzuca karoserią na wolnych obrotach

derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: derk13 »

Skoda 1,6TDI przebieg 280tyś.km.
Zauważyłem że od czasu do czasu jak np. stoję na światłach na wolnych obrotach, zaczyna rzucać/ trząś karoserią . Nie jest to zawsze i nie ma zasady zimny czy ciepły silnik .
Biegi pracują idealnie, jak ruszam nie szarpie i nie słychać żadnych odgłosów z skrzyni biegów.
Myślę że to oznaki koła dwumasowego.
Nie są to równomierne drgania karoserią, a bardziej nierówne rzucanie.

Pytanie, jeszcze pojeździć, czy od razu brać się za wymianę sprzęgła ?
Oczywiście o ile to jest wina koła dwumasowego
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:26 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: mazur1990 »

Przed wymianą koła dwumasowego sprawdz poduszki silnika.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1804
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: marioti »

W temacie z mojej wymiany koła dwumasowego załączyłem filmiki i link do yt. Sprawdź i posłuchaj czy u ciebie jest podobny dźwięk
W manualu, robi się też "test". Przy 40km/h zapinana 5 ty bieg i pedał w podłogę, jak bardzo trzęsie to pewnie dwumas, pod warunkiem że poduchy całe
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: derk13 »

Biegi wchodzą idealnie, przy ruszaniu do przodu, do tyłu nic nie szarpie.
Obawiam się, że to będzie po stronie układu wtryskowego . Skode mam od 2019i rzuca zawsze jak jade w trasę. Teraz odpaliłem na postoju i silnik chodzi idealnie.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:34 przez derk13, łącznie zmieniany 2 razy.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: mazur1990 »

Może zawór regulacji cisniena na listwie wtryskowej?
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: derk13 »

Chyba jest to dosyć częsty problem w silnikach 1,6 tdi i bardzo często przyczyną jest zawór ciśnienia. Nie wiesz jaki nr. katalogowy ma ten zawór?
Bo ceny też są różne.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:27 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: mazur1990 »

Ojj nie wiem jaki moze być to nr katalogowy.
Błedów zaworu przy telepaniu budy raczej nie bedzie widać i dlatego cięzko go zdiagnozować.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: derk13 »

Czyli pozostaje kupić i mieć nadzieję, że to winna regulatora. Chyba nie warto bawić się w używki, tylko nową z Boscha?
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: derk13 »

derk13 pisze: 27 cze 2020, o 21:44 Czyli pozostaje kupić i mieć nadzieję, że to winna regulatora. Chyba nie warto bawić się w używki, tylko nową z Boscha?
Zauważyłem że w silnikach 1,6 TDI są zawory ciśnienia z wtyczkami pod kątem 90* oraz na wprost.
W mojej skodzie jest zawór regulacji ciśnienia paliwa z wtyczką na wprost.
Czym się różnią, oprócz ceny ?

na wprost
https://www.otomoto.pl/oferta/zawor-cis ... CYvTR.html?

90*
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-vw-s ... CFl5f.html?
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: into »

Witam

Kilka dni temu mialem podobny objaw na swiatlach, zaczelo kolysac autem, nie zwrocilem uwagi aby obroty falowaly. Zauwazylem rowniez, ze od niedawna slychac od czasu do czasu stukanie pod maska. Slychac normalny klekot diesla i dodatkowo stukanie. Dodajac gazu ten dzwiek zanika i pojawia sie ponownie przy nizszych obrotach. Jest tez problem z porannymi rozruchami. Gdy auto dluzej postoi to ciezko odpala i nierowno pracuje przez jakis czas. Raz nawet odpalil i po sekundzie zgasl. Troche czasem zatelepie przy odpalaniu.
U kolegi wyzej nie czuc nic na pedale sprzegla a u mnie z kolei jak lekko wcisne pedal czuc wibrace. Na podlokietniku rowniez i czasem na fotelach i kierownicy. Dwumas wymieniony ok 100 tys km temu. Poduszki silnika wymienione w zeszlym roku. Egr i dpf off, taki juz kupilem.
Pozdrawiam
I'm the man on the silver mountain
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: derk13 »

into pisze: 28 cze 2020, o 11:50 Witam

Kilka dni temu mialem podobny objaw na swiatlach, zaczelo kolysac autem, nie zwrocilem uwagi aby obroty falowaly. Zauwazylem rowniez, ze od niedawna slychac od czasu do czasu stukanie pod maska. Slychac normalny klekot diesla i dodatkowo stukanie. Dodajac gazu ten dzwiek zanika i pojawia sie ponownie przy nizszych obrotach. Jest tez problem z porannymi rozruchami. Gdy auto dluzej postoi to ciezko odpala i nierowno pracuje przez jakis czas. Raz nawet odpalil i po sekundzie zgasl. Troche czasem zatelepie przy odpalaniu.
U kolegi wyzej nie czuc nic na pedale sprzegla a u mnie z kolei jak lekko wcisne pedal czuc wibrace. Na podlokietniku rowniez i czasem na fotelach i kierownicy. Dwumas wymieniony ok 100 tys km temu. Poduszki silnika wymienione w zeszlym roku. Egr i dpf off, taki juz kupilem.
Pozdrawiam
Nie jestem znawcą, ale z tego co czytałem, to Twoje objawy są typowe dla uszodzonoge koła dwumasowego.
(Trzaski przy silniku, bicie na pedale sprzęgła)
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: derk13 »

Dzisiaj zrobilem pomiar wtryskow i ok
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:29 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: mazur1990 »

Lejacy 2 wtrysk. Norma wynosi + - 1.5mg/stroke
Wtrysk nr 1 też na granicy normy.
Do sprawdzenia wtryski.
Dziwne, ze nie masz problemów z zapychającym się DPF.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: derk13 »

Nie wyskakują błędy, na autostradzie 160km/h bez problemu.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:29 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach

Post autor: mazur1990 »

Jak nic sie nie dzieje to zostawić. Nie ma co kombinować.
ODPOWIEDZ