Wypalanie filtra DPF?

maureliusz
Posty: 318
Rejestracja: 18 sty 2019, o 14:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz » 21 lut 2019, o 15:13

Oj! Nie nie mów!

Kilka postów wyżej sam link wrzuciłem do reklamy - HAHAHA!
Nigdy nie kłóć się z idiotą...sprowadzi Cię do swojego poziomu.. i pokona doświadczeniem -> REZONable?

maureliusz
Posty: 318
Rejestracja: 18 sty 2019, o 14:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz » 24 lut 2019, o 10:57

BTW dzisiaj wreszcie... wiem jak wygląda wypalanie DPFa u mnie! :-)
Człowiek się uczy całe życie.

Jest nieco mniej spektakularnie niż opisywano:

1. Podczas jazdy gdy zacznie - silnik zaczyna jakby mruczeć / warczeć.

2. Na postoju mam obroty podniesione w okolicach 950 obr/min, ale... spalanie rośnie mi tylko do 0.6l/h. Normlanie jest waha się 0.4-0.5l/h. Zatem u mnie spalanie nie rośnie do 0.9l/h - to mnie wprowadzało w błąd.
Nice nie kopci i nie wylatuje z wydechu. Po prostu pracuje na podniesionych lekko obrotach.
Nigdy nie kłóć się z idiotą...sprowadzi Cię do swojego poziomu.. i pokona doświadczeniem -> REZONable?

YOGI3000
Posty: 118
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: YOGI3000 » 24 lut 2019, o 11:34

maureliusz pisze:BTW dzisiaj wreszcie... wiem jak wygląda wypalanie DPFa u mnie! :-)
Człowiek się uczy całe życie.

Jest nieco mniej spektakularnie niż opisywano:

1. Podczas jazdy gdy zacznie - silnik zaczyna jakby mruczeć / warczeć.

2. Na postoju mam obroty podniesione w okolicach 950 obr/min, ale... spalanie rośnie mi tylko do 0.6l/h. Normlanie jest waha się 0.4-0.5l/h. Zatem u mnie spalanie nie rośnie do 0.9l/h - to mnie wprowadzało w błąd.
Nice nie kopci i nie wylatuje z wydechu. Po prostu pracuje na podniesionych lekko obrotach.
Dodaj gazu na postoju do 2000-2500 to zobaczysz czy nie kopci.

maureliusz
Posty: 318
Rejestracja: 18 sty 2019, o 14:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz » 24 lut 2019, o 14:56

Nie chciałem mu... w tak intymnej sytuacji przeszkadzać :-D
Nigdy nie kłóć się z idiotą...sprowadzi Cię do swojego poziomu.. i pokona doświadczeniem -> REZONable?

waldi_wl
Posty: 24
Rejestracja: 8 lis 2018, o 10:25
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Waldek

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: waldi_wl » 24 lut 2019, o 22:26

Ja dopiszę swoje ostatnie obserwacje.
Zacznę od tego, że u mnie wypala (przy jeździe miejsko mieszanej) co ok. 200 km i "produkuje olej". Wczoraj jako, że kilometry wskazywały na wypalanie podłączyłem VCDS i zawartość sadzy obliczona 19,85g. Myślę sobie pojeżdżę do osiągnięcia 20g i zobaczę czy zacznie wypalać i ... pojeździłem, zawartość sadzy osiągnęła ponad 22 g i nie zaczęło wypalać. Odpuściłem. Żona za godzinkę chciała pojechać więc mówię jej.... JAK DOJEDZIESZ I OBROTY BĘDĄ PRAWIE 1000 A CHWILOWE SPALANIE WIĘCEJ NIŻ O,8 TO POJEŹDZIJ JESZCZE TROCHĘ AŻ OBROTY SPADNĄ I SPALANIE BĘDZIE PONIŻEJ 0,7. Jak wróciła mówi, że patrzyła i obroty cytuję "poniżej jedynki i spalanie 0,7 a jak zgasiłam to jeszcze coś warczało". Wiadomo zgasiła jak wypalał. Dziś podłączam VCDS i zawartość sadzy 17g, czyli wypalał i zgasiła.
Ruszam w trasę i obserwuję, że bardzo bardzo szybko się rozgrzewa. Temp zewnętrzna 2*C a po 5-7km temp silnika osiąga 80-90*C i zaczyna wypalać i wypalił: zmierzona masa sadzy - -(minus)4,88g, obliczona 5,60g.
Trasa 100km później 8km lokalnie i znowu trasa 100km. Po powrocie sprawdziłem i zawartość sadzy obliczona 14,47g a zmierzona 3,33g.
Konkluzja: Po przerwaniu wypalania silnik dąży/wspomaga szybsze osiągnięcie temp roboczej aby rozpocząć wypalanie...
Tak to u mnie wygląda.
Tak tylko chciałem się podzielić...
Pozdrawiam Waldi

Awatar użytkownika
ArapahoVmax
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2017, o 12:03
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM/425Nm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: ArapahoVmax » 24 lut 2019, o 22:46

JanuszSz pisze:1800-2500
giiiienek pisze:za wysokie obroty
Nieprawda. Mam zainstalowany VAG DPF na telefonie i często obserwuje "warunki" w jakich dochodzi do wypalania.
Przy wyźszych obrotach powyżej 3 tys niema żadnego problemu z wypalaniem. Ostatnio będąc na autostradzie, gdy zauważyłem, że zaczał wypalać, jechałem na 5 przy 3500 tys obrotów i wypalił w kilka minut.

Pozdrawiam,
Arapaho

maureliusz
Posty: 318
Rejestracja: 18 sty 2019, o 14:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz » 25 lut 2019, o 23:49

.... zaraz oci...zwariuję.

Czy to oznacza, że mam DPFa już wyciętego i wypala go po prostu przez źle ogarnięty soft?

Czemu jedna rurka ... "wisi"? Toż to czujnik... różnicy ciśnień czy ja czegoś nie rozumiem...!@#$$@

Obrazek


UPDATE:

Właśnie znalazłem, że są dwa rozwiązania: pomiar różnicowy lub pomiar tylko za - też tak macie???

http://forum.octaviaclub.pl/forum/octav ... -z-tym-żyć
Nigdy nie kłóć się z idiotą...sprowadzi Cię do swojego poziomu.. i pokona doświadczeniem -> REZONable?

Awatar użytkownika
marioti
Posty: 728
Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: marioti » 26 lut 2019, o 09:59

W starym Touareg-u miałem dwa takie czujniki i one mierzyły różnicę, czyli jeden wąż przed a drugi za dpf,
W kurze czujnik podpięty jest tylko za dpf. drugi króciec obcięty. norma.

maureliusz
Posty: 318
Rejestracja: 18 sty 2019, o 14:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz » 26 lut 2019, o 23:44

Trochę dzisiaj zgłupiałem... bo tak

1. W niedziele miałem zwiększone obroty + spalanie 0.7l/h - myślałem, że wypala
2. Dzisiaj też słyszałem warkot silnik + czuć było cofając specyficzny smród jakby czyszczenie komina w domu :-)

A tu podpiąłem dzisiaj VCDS i on twierdzi, że:
- ostatnie wypalanie było 12h temu (jazdy) / 400 km...

To trochę zgłupiałem... od niedzieli w życiu nie zrobiłem 400 km. Czy to jakieś... pośrednie wypalania???

UPDATE Z DZISIAJ 27.02:

Dzisiaj miałem klasyczne wypalanie znowu - obroty nie całe tysiąc + spalanie 0.6l/h
Po wszystkim puścił dwa piękne bąki jak Ikarus :-)
Sprawdziłem VCDSem i faktycznie licznik wyzerowany / wypalanie 4km temu / sadza spadła do -0.33 / popiół w oleju bez zmian 0.13 / różnica ciśnień spadła z 5 do 1 hPa

Zatem... nie wiem co to było w niedzielę, ale nie wypalanie, albo sam przerwał z jakiegoś powodu.

Najważniejsze: oleju nie przybyło :-)
Nigdy nie kłóć się z idiotą...sprowadzi Cię do swojego poziomu.. i pokona doświadczeniem -> REZONable?

pnmichal
Posty: 33
Rejestracja: 9 paź 2018, o 12:03
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Toruń

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: pnmichal » 1 kwie 2019, o 09:33

marszal pisze:
pnmichal pisze:regeneracja książkowa najlepsza
- podczas jazdy 2000-2500 obrotów koniecznie 15 min stałej prędkości nawet na 4biegu w automacie na drive da radę ostatnio tak zrobiłem
po co na 4 biegu? A jak będzie 2800 obrotów to się nie wypali? I jaka książka o tym mówi

tylko dobrze uzasadnij ;)



 Filtr cząstek stałych (silniki wysokoprężne)  Przeczytać i przestrzegać najpierw na stronie 37. Filtr cząstek stałych usuwa znajdujące się w spalinach cząstki sadzy. Cząstki sadzy gromadzą się w filtrze cząstek stałych i są tam regularnie spalane. Jeżeli lampka kontrolna  świeci się oznacza to, że filtr jest zatkany sadzą. W celu wyczyszczenia filtra cząstek stałych należy, o ile pozwalają na to warunki drogowe » , przez co najmniej 15 minut lub do momentu zgaśnięcia lampki kontrolnej  jechać w następujący sposób. Włączyć    4. lub 5. bieg (automatyczna skrzynia biegów: położenie S). Minimalna prędkość jazdy 70 km/h. Prędkość obrotowa silnika w zakresie 1800-2500 obr./min. Jeżeli uda się oczyścić filtr, lampka kontrolna  zgaśnie. Jeśli filtr nie zostanie dostatecznie oczyszczony, lampka kontrolna  nie gaśnie i zaczyna migać lampka kontrolna .  Filtr cząstek stałych: Instrukcja obsługi! System umożliwia jazdę w trybie awaryjnym. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu świeci się również lampka kontrolna . Niezwłocznie skorzystać z pomocy specjalistycznej stacji obsługi.

mordimer
Posty: 1
Rejestracja: 29 cze 2019, o 16:15
Samochód: Superb III
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mordimer » 29 cze 2019, o 16:17

Z tym wypalaniem to różnie bywa, trzeba robić długie trasy, a i tak po czasie filtr się zapycha. Swój wyczyściłem w firmie Macar z Rybnika https://macarservice.pl/ dobra cena i przede wszystkim gwarancja.

Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 1432
Rejestracja: 25 mar 2013, o 15:13
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wawa

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: siemi1 » 29 cze 2019, o 17:54

Spoko zarejestrowany dzis i od razu reklama coś jeszcze zaoferujesz?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
paulus60
Posty: 554
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: SCI

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: paulus60 » 1 lip 2019, o 12:55

@Mordimer - Superb III, 1,9TDI AJM, 115 KM?

lwlw
Posty: 101
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: lwlw » 1 lip 2019, o 13:37

Swapa zrobił :lol: :lol: :lol:

maureliusz
Posty: 318
Rejestracja: 18 sty 2019, o 14:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz » 1 lip 2019, o 19:08

Monstrum :-)

Co do filtra to już wszystko zostało wyżej powiedziane...nie ma co dodać tylko przeczytać że zrozumieniem...

Ja przed wymianą oleju w tym miesiącu zrobię jeszcze jeden test... Będę gasił silnik podczas wypalania jak typowa blondi czy Kowalski brunet i zobaczę czy oleju przybędzie...

A jakby ktoś wpadł na to jak uaktywnić tę cholerną kontrolkę albo byle diodę...za rozsądne money to... stawiam mu krowę od zaraz!

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nigdy nie kłóć się z idiotą...sprowadzi Cię do swojego poziomu.. i pokona doświadczeniem -> REZONable?

ODPOWIEDZ