Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 15 lut 2019, o 20:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 278 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 23 pa藕 2018, o 17:13 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: ROBERT
Do艂膮czy艂(a): 16 pa藕 2018, o 18:49
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Czy nape艂nienie filtra czy te偶 ostatnie wypalanie idzie tylko odczyta膰 przez interfejs (kabelek) czy gdzie艣 w komputerze samochodu mo偶na wyczyta膰?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 23 pa藕 2018, o 18:29 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 36
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Roni napisa艂(a):
Czy nape艂nienie filtra czy te偶 ostatnie wypalanie idzie tylko odczyta膰 przez interfejs (kabelek) czy gdzie艣 w komputerze samochodu mo偶na wyczyta膰?
Tylko kabel

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 pa藕 2018, o 07:54 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 24 pa藕 2018, o 07:49
Posty: 1
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Jak si臋 ma filtr to trzeba je藕dzi膰 w trasy, samo miasto b臋dzie generowa膰 problemy i mo偶e sko艅czy膰 si臋 regeneracj膮 lub wymian膮 http://dpf-rogowski.pl/


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2018, o 08:39 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 27 lut 2018, o 16:20
Posty: 14
Lokalizacja: Kocierzowy
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
艩zkoda zacz臋艂a bardzo cz臋sto wypala膰 dpf, tak co 50 km, po skanie pokaza艂o b艂膮d P2454 (czujnik r贸偶nicy ci艣nie艅, zwarcie z mas膮) po sprawdzeniu kabelk贸w i przewod贸w wymieni艂em czujnik na zamiennik boscha z adaptacj膮... nie pomog艂o :/ dalej wypala "co chwil臋" pomimo, 偶e wed艂ug wskaza艅 ilo艣膰 sadzy w filtrze nie osi膮ga 20 g aby uaktywni膰 wypalanie, a tak si臋 dzieje :( kto艣 ma jaki艣 pomys艂?
Dodam, 偶e nigdy nie pojawi艂a si臋 kontrolka od dpf na desce.
ObrazekObrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2018, o 00:59 
Offline

Imi臋: Darek
Do艂膮czy艂(a): 29 pa藕 2014, o 00:38
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
jasir co to za apka?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2018, o 08:13 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Wojtek
Do艂膮czy艂(a): 5 wrz 2016, o 07:33
Posty: 637
Lokalizacja: Legnica
Samoch贸d: Inny
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Obd11

Wys艂ane z mojego SM-G930F przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2018, o 10:44 
Offline

Imi臋: Waldek
Do艂膮czy艂(a): 8 lis 2018, o 10:25
Posty: 15
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Moje obserwacje odno艣nie zaobserwowanego wypalania DPF na postoju.
Samoch贸d zimny, zrobi艂em ok 10km zatrzymuje w miejscu docelowym i obroty prawie 1k chwilowe spalanie 0,9l/h wentylatory szalej膮, smr贸d i 偶ar z wydechu.
Po pod艂膮czeniu VCDS temp spalin prawie 600*C zawarto艣膰 sadzy pomi臋dzy 20-21g i powoli spada.
Czekam ok 10-15min zawarto艣膰 sadzy spad艂a do 18g, temp spalin spada do ok 120*C , obroty wracaj膮 do normy wentylatory si臋 zatrzymuj膮.

Wynika z tego, 偶e regeneracja na postoju tylko do 18g.
Nast臋pnie trasa 100km i po podpi臋ciu VCDS regeneracja 90 km temu, zaw. sadzy ok 8g.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2018, o 19:16 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 36
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
waldi_wl napisa艂(a):
Moje obserwacje odno艣nie zaobserwowanego wypalania DPF na postoju.
Samoch贸d zimny, zrobi艂em ok 10km zatrzymuje w miejscu docelowym i obroty prawie 1k chwilowe spalanie 0,9l/h wentylatory szalej膮, smr贸d i 偶ar z wydechu.
Po pod艂膮czeniu VCDS temp spalin prawie 600*C zawarto艣膰 sadzy pomi臋dzy 20-21g i powoli spada.
Czekam ok 10-15min zawarto艣膰 sadzy spad艂a do 18g, temp spalin spada do ok 120*C , obroty wracaj膮 do normy wentylatory si臋 zatrzymuj膮.

Wynika z tego, 偶e regeneracja na postoju tylko do 18g.
Nast臋pnie trasa 100km i po podpi臋ciu VCDS regeneracja 90 km temu, zaw. sadzy ok 8g.
Te偶 tak mam .Jak robi臋 trasy jest ok a jak auto zostaje w mie艣cie to tak si臋 dzieje.Jak trasa to te偶 250-300km .DPF nowy czujnik nowy wtryski ok.Mysle jak bym robi艂 same trasy to by si臋 to ustabilizowa艂o.Dziwne jest tez to 偶e w mie艣cie jak nie osi膮gnie temperatury to zaczyna wypala膰

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2018, o 22:30 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 17 lis 2011, o 16:06
Posty: 110
Lokalizacja: Pomorskie
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
gabi300 napisa艂(a):
waldi_wl napisa艂(a):
Dziwne jest tez to 偶e w mie艣cie jak nie osi膮gnie temperatury to zaczyna wypala膰

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


Jezeli silnik nie zakonczyl wypalania, to w niesprzyjajacych warunkach (np zaczal wypalanie, szybko nastapilo wylaczenie silnia. Nast臋pnie odpalenie jeszcze podbija ilosc sadzy) wypalanie rozpocznie sie zaraz po wlaczeniu 3 biegu.
Kilka razy tak mialem - wypalanie, po nocnym postoju zaczynalo sie po 300m jazdy.
Silnik cbbb.


Wys艂ane z mojego SGP771 przy u偶yciu Tapatalka

_________________
Superb II Platinum 2.0 TDI CR

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2018, o 13:48 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 9 pa藕 2018, o 12:03
Posty: 30
Lokalizacja: Toru艅
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
regeneracja ksi膮偶kowa najlepsza
- podczas jazdy 2000-2500 obrot贸w koniecznie 15 min sta艂ej pr臋dko艣ci nawet na 4biegu w automacie na drive da rad臋 ostatnio tak zrobi艂em


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2018, o 16:07 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 22 kwi 2016, o 13:33
Posty: 103
Lokalizacja: wlkp
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
pnmichal napisa艂(a):
regeneracja ksi膮偶kowa najlepsza
- podczas jazdy 2000-2500 obrot贸w koniecznie 15 min sta艂ej pr臋dko艣ci nawet na 4biegu w automacie na drive da rad臋 ostatnio tak zrobi艂em


po co na 4 biegu? A jak b臋dzie 2800 obrot贸w to si臋 nie wypali? I jaka ksi膮偶ka o tym m贸wi?

tylko dobrze uzasadnij ;)

_________________
--
marsza艂


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2018, o 21:34 
Offline

Imi臋: grzesiek
Do艂膮czy艂(a): 8 kwi 2017, o 20:32
Posty: 15
Samoch贸d: Inny
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: octavia
A jak to wygl膮da z ca艂kowitym zape艂nieniem filtra jak sprawdzam programem delphi to mam pokrycie na poziomie 1.3 a graniczna to 1,7 co b臋dzie jak osi膮gnie ten stan wed艂ug komputera?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2019, o 13:52 
Offline

Imi臋: Maro
Do艂膮czy艂(a): 18 sty 2019, o 14:13
Posty: 69
Lokalizacja: My艣lenice / wioska obok
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Wr贸c臋 do tematu...
Wczoraj usypiaj膮c m艂odego... przeczyta艂em od deski do deski 17 kartek post贸w.

Nie ukrywam, mam pewne w膮tpliwo艣ci:
1. Czemu w instrukcji samochodu...nie ma s艂owa o wypalaniu, je藕dzie ze sta艂膮 pr臋dko艣ci, nie gaszeniu samochodu itp.?
Obawiam si臋, 偶e poza tymi co tutaj si臋 wypowiadaj膮 wszyscy inny po prostu eksploatuj膮 samoch贸d bez wnikania.
2. Dzisiaj jecha艂em przez prawie 10km trzymaj膮c 2000obr na 4 biegu:
a) nic si臋 nie wydarzy艂o/nic nie zainicjowa艂o
a) przecie偶 to...dziadkowanie. Czy nie lepsza jest dynamiczna jazda? To takie pyr,pyr 75km/h

Wydaje si臋 naturalne, 偶e w dzisiejszych czasach takie wypalanie powinno by膰 100% automatyczne i ogarni臋te przez komputer. Oczywi艣cie trzeba mu da膰 ku temu warunki i chocia偶... zagrza膰 silnik / chocia偶 te 15km przejecha膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2019, o 17:07 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 30 gru 2017, o 11:56
Posty: 445
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM
i dobrze ci si臋 wydaje, wypalanie jest automatyczne, auto nie sygnalizuje wypalania, a jedynie co wida膰 to zwi臋kszone obroty biegu ja艂owego i podwy偶szone spalanie.
Jak pojawi si臋 komunikat to ju偶 jest problem z DPF-em.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2019, o 20:26 
Offline

Imi臋: Maro
Do艂膮czy艂(a): 18 sty 2019, o 14:13
Posty: 69
Lokalizacja: My艣lenice / wioska obok
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
No dobra, a jak z t膮 jazd膮?

Generalnie m贸wi si臋, 偶e diesel nie lubi eco-jazdy i dziadkowania...
Z drugiej strony FAP podobno nie lubi gazu do dechy od do艂u...

Kto艣 potrafi te teorie uzasadni膰?

Ja jestem zwolennikiem dynamicznej jazdy, ale oczywi艣cie...bez palenia gumy dieslem spod 艣wiate艂...bo to nonsens przy takim momencie...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 278 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL