Strona 12 z 52

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 14 kwie 2017, o 12:39
autor: marszal
210 tysiaków

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 14 kwie 2017, o 12:46
autor: siemi1
marszal pisze:nie, tu się podziało coś skokowo bo zaczęła z dnia na dzień wypalać tak często
Posprawdzaj soebie temperatury jakie masz na turbo i za i przed DPFem abys sobie nie uwali turbo.

Może być tak ze jest słabo juz DPfem albo reszta gdzies moze nie donmaga ze wiecej syfu na DPFa idzie sprawdz jak jest z Turbo cvzy moze olejem nie chlapie na dpfa ostatnio.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 14 kwie 2017, o 15:07
autor: chudy
DPF po tych 200-300 tysiącach km często już jest dość mocno zapchany. Czyszczenie chemiczne może by pomogło? Teraz coraz więcej takich ofert.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 14 kwie 2017, o 19:55
autor: siemi1
Pytanie czy to tylko wina dpfu. Co z tego jak wyczysicisz a za chwile bedzie znow zasyfiony. Nie wierz w to ze wyczyscisz i zniw przejedziesz 200kkm... sprawdz wszystkie aprametry auta czy turbo ok wyryski ok EGR jesi wszystko cacy to wtedy bym ruszal DPFa albo cut.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 14 kwie 2017, o 22:35
autor: chudy
No po czyszczeniu nie ma co liczyć na kolejne 200, bo juz wtryskiwaczy nie pierwszej świeżości itd. Poza tym masz rację. Być może zły stan osprzętu silnika powoduje to ciągle zapychanie.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 18 kwie 2017, o 13:22
autor: marszal
siemi1 pisze: Posprawdzaj soebie temperatury jakie masz na turbo i za i przed DPFem abys sobie nie uwali turbo.

Może być tak ze jest słabo juz DPfem albo reszta gdzies moze nie donmaga ze wiecej syfu na DPFa idzie sprawdz jak jest z Turbo cvzy moze olejem nie chlapie na dpfa ostatnio.
No właśnie DPF nie powinien jeszcze umierać bo zapełnienie tymi nieusuwalnymi cząstkami jest na poziomie 0,12l

jakie wnioski mam wyciągnąć z tych mierzonych temperatur? Gdybyś mógł podpowiedzieć co one maja zobrazować?

olejem chyba nie chlapie bo go nie ubywa, i od zmiany do zmiany nie dolewam

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 18 kwie 2017, o 18:04
autor: diuun
Ja od miesiąca co jakiś czas sprawdzam DPF (DPF torque) i wypala co 350 - 450 km. Generalnie coraz częściej mnie łapie pod domem z podniesionymi obrotami. Kilometrów mam nalatane 80 tyś i jazda 80 % obwodnica trójmiasta.
Zastanawiałem się czy to nie od czasu jak przeszedłem na MOTULA, albo efekt akcji serwisowej pod tytułem "afera spalinowa".

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 18 kwie 2017, o 18:07
autor: JanuszSz
diuun pisze:.
Zastanawiałem się czy to efekt akcji serwisowej pod tytułem "afera spalinowa".
To już drugi głos o wpływie akcji na DPF-a

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 21 kwie 2017, o 17:48
autor: diuun
Co zaobserwowałem za pomocą VAG DPF.

Przebieg od ostatniego wypalania 400 km, a "soot mass 24 g" - rozpoczyna wypalanie.
Staram się jechać 1800-2500 na 5 biegu. Wypala przez 10 min i jestem zmuszony do redukcji biegu. Przy stanie "soot mass 5 g"
przerywa wypalanie.
Pomimo kontynuowania jazdy z 1800-2500 już nie podejmował próby wypalania, a soot mass się tylko zwiększał do kolejnych 24 g.

Wniosek - wypalenie z 24 do 5 g zajęło ok 16 km, a do zera było by pewnie z 20 km.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 22 kwie 2017, o 15:21
autor: matik
diuun pisze:Co zaobserwowałem za pomocą VAG DPF.

Przebieg od ostatniego wypalania 400 km, a "soot mass 24 g" - rozpoczyna wypalanie.
Staram się jechać 1800-2500 na 5 biegu. Wypala przez 10 min i jestem zmuszony do redukcji biegu. Przy stanie "soot mass 5 g"
przerywa wypalanie.
Pomimo kontynuowania jazdy z 1800-2500 już nie podejmował próby wypalania, a soot mass się tylko zwiększał do kolejnych 24 g.

Wniosek - wypalenie z 24 do 5 g zajęło ok 16 km, a do zera było by pewnie z 20 km.
Czesc.
Ja sprawdzam na Polar FIS'ie i jest podobnie. Nie schodze ponizej 5.1-5.5 g. Poprostu chyba ten typ tak ma ;) nie wiem czy mozesz podejzec "DPF status", u mnie wypalanie zaczyna sie przy wartosci 6 (koniecznosc wypalania) i schodzi do 1 (filtr czysty) wlasnie przy stanie okolo 5g.
Sprobuj kiedys zatrzymac sie jak rozpocznie sie wypalanie, przytrzymaj delikatnie noge na gazie (tak 1200-1500rpm) filtr rowniez zostanie wypalony do okolo 5g.

Z ciekawostek, raz zaobserwowalem, ze minelo wlasnie 700 kilkanascie km od ostatniego wypalania i rozpoczelo sie wypalanie zwiazane z przejechanym dystansem. Tylko ze wowczas mialem 3600rpm na 6 biegu.


Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 22 kwie 2017, o 20:54
autor: diuun
Ten mój VAG DPF to wersja free więc nie mam tam nic poza soot mass, czas wypalania i dystans od os. wypalania.
Myślałem, że skończył na 5 g bo zredukowałem bieg i obroty poszły poniżej 1800, a ty sugerujesz że zawsze się tak dzieje - ok sprawdzę czy uda mi się zejść do zera.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 28 kwie 2017, o 16:43
autor: diuun
Kolejne spostrzeżenia dot. wypalania.
W ruchu miejskim podchodzi mi pod 24 g (soot mass) i jestem pewny, że nie zacznie wypalać bo warunki niesprzyjające. Niemniej jednak pomimo redukcji biegów, stania na światłach, wysokich i niskich obrotów uparcie dążył do wypalenia.
Po zatrzymaniu na parkingu w dalszym ciągu wypalał do wartości 5,5 g (Matik miałeś rację).
Przy 5,5 g przerwał, spalanie się unormowało ale obroty w dalszym ciągu były podniesione i wyły wentylatory (pozostał chyba w trybie chłodzenia procesu). Dopiero jak kopnąłem gaz wszystko wróciło do normy.

Prawdopodobnie update komputera spowodował zmianę procesu wypalania:
- wypala znacznie częściej (była już o tym mowa)
- nie czeka na dogodne warunki, tylko jak dojdzie do 24g to co by się nie działo wypala dpf.

Wynaturzam się bo krążące teorie były trochę inne i odnoszą się chyba do softu nie poprawianego w ramach afery spalinowej.
Poprawcie jeżeli błądzę.

Aha i jeszcze jeżeli by mnie złapał z wypalaniem i zaraz po tym chciał bym zakończyć jazdę to bym z godzinę stał żeby wypalił do końca.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 12 lip 2017, o 07:31
autor: Misiek80
koniu1973 pisze:
qlx pisze:
Jeżeli wypala się filtr i wyłączysz silnik (przypadkiem ;) ) wentylator będzie mielił długo i namiętnie.
No nie wiem, wczoraj włączyło mi sie wypalanie DPF, nie miałem czasu czekać, wyłączyłem ale była cisza. Dziś rano odpaliłem i dokończył procedurę.

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 17 paź 2017, o 20:13
autor: leszek140
Witam wszystkich
W piątek ledwie dojechałem do warsztatu max trzeci bieg a najlepiej drugi brak jakichkolwiek komunikatów o awarii i szarpie autem.
Wczoraj wypalony został dpf było trochę ponad 40, odebrałem z warsztatu jeszcze ciepłe przewiozłem się i było dobrze.
Rano po wyjechaniu z garażu ponownie pojawiło się najpierw delikatne szarpanie potem wręcz budą zatrzęsło, a po dojściu do 90 stopni na chłodnicy silnika ustało i tak dziś drugi dzień - brak komunikatów komputer nic nie pokazuje.
O co tu biega :?

świeca na pierwszym cylindrze padła i po jej wymianie wszystko wróciło do normy
to wszystko jest tak dziwnie :shock: połączone ze sobą, że telefon nawet zaczął dobrze pracować, czasami miałem trudności z połączeniem przez blututu
były trzy błędy sądziłem, że nie mogą mieć nic wspólnego ze sobą - a jednak

Re: Wypalanie filtra DPF?

: 18 paź 2017, o 06:43
autor: Eldar
Może komuś się przyda instrukcja jak odpalić regeneracje serwisową.
https://www.facebook.com/OBDelevenPolsk ... =3&theater