Wypalanie filtra DPF?

mariusz
Posty: 42
Rejestracja: 26 wrz 2015, o 19:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mariusz »

Wszystko masz ok tak jest jak jest zimno.wypalanie może się rozpocząć w temperaturze około 60 stopni
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: tomek evo »

Też mam taki objaw, ze jak wyjeżdżam z garażu to obroty są ok 850-900 a potem po ok 2 km jak się zatrzymuje na światłach to mam podwyższone spalanie i obroty ok 950 tak jak przy wypalaniu. Ale jak chwyci temperaturę to obroty zawsze spadają i spalanie też do ,05-0,6 l. W garażu jest jednak dość ciepło jakieś 12 stopni więc początkowo czujniki chyba nie łapią, że jest zimno apotem jak temperatura na zegarze spada do 3-4 stopni to komputer koryguje ustawienia. Niech ktoś mnie poprawi jeśli błędnie rozumuje.
Tomek000
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Tomek000 »

tomek evo pisze:Też mam taki objaw, ze jak wyjeżdżam z garażu to obroty są ok 850-900 a potem po ok 2 km jak się zatrzymuje na światłach to mam podwyższone spalanie i obroty ok 950 tak jak przy wypalaniu. Ale jak chwyci temperaturę to obroty zawsze spadają i spalanie też do ,05-0,6 l. W garażu jest jednak dość ciepło jakieś 12 stopni więc początkowo czujniki chyba nie łapią, że jest zimno apotem jak temperatura na zegarze spada do 3-4 stopni to komputer koryguje ustawienia. Niech ktoś mnie poprawi jeśli błędnie rozumuje.
To według mnie nie wypalanie DPF, tylko grzałka w nagrzewnicy, spróbuj wyłączyć ogrzewanie następnym razem i sprawdź czy będzie to samo.
Grzałka ma bardzo duży pobór prądu, jak jest włączona to ECU podnosi obroty na biegu jałowym, jej włączenie/wyłączenie słychać po przekaźnikach. Grzałka wyłącza się jak silnik zagrzeje się.
giiiienek
Posty: 27
Rejestracja: 8 kwie 2017, o 20:32
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: octavia
Imię: grzesiek

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: giiiienek »

Po odpaleniu od razu nie wzrastają obroty ale u mnie wystarczy na moment przekręcić pokrętło ogrzewania na full i obroty skaczą do 900 i spalanie do 0,9 , i mimo że zmiejszę szybko do 19 stopni to to obroty nie spadają aż do następnego ruszenia i zatrzymania. Widać ten typ tak ma.
Jak się już rozgrzeję to tak nie robi.
Sprawdzcie czy też tak macie.
Tomek000
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Tomek000 »

giiiienek pisze:Po odpaleniu od razu nie wzrastają obroty ale u mnie wystarczy na moment przekręcić pokrętło ogrzewania na full i obroty skaczą do 900 i spalanie do 0,9 , i mimo że zmiejszę szybko do 19 stopni to to obroty nie spadają aż do następnego ruszenia i zatrzymania. Widać ten typ tak ma.
Jak się już rozgrzeję to tak nie robi.
Sprawdzcie czy też tak macie.
pisałem wyżej że to grzałka, nie skręcaj na 19 bo to i tak ogrzewanie wiec nei ma znaczenia czy 26 czy 19st, wyłącz całkiem, na chwile podnieś obroty i puść pedał, powinny spaść do jałowych
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: JanuszSz »

Ktoś może słyszał coś o metodzie stosowanej tu:
http://www.dpf-technologies.com/?gclid= ... gKPpPD_BwE
Obrazek
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5801
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: pab567 »

Tak. Oczywiście nie w moim egzemplarzu ale to działa i kosztuje sensowne pieniądze.
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: JanuszSz »

Piszą,że kosztuje 350 zł + demontaż/montaż.
Czy ten,o którym piszesz był czyszczony w innym miejscu?
Obrazek
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5801
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: pab567 »

Gdzie indziej ale taki sam schemat działania
Darekdmx
Posty: 78
Rejestracja: 4 sty 2018, o 21:06
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Imię: Dariusz

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Darekdmx »

Witam mam problem z odczytem dpf u mnie w vcds brak możliwości wyświetlenia bloków pomiarowych, w czym problem ObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Mej »

JanuszSz pisze:Ktoś może słyszał coś o metodzie stosowanej tu:
http://www.dpf-technologies.com/?gclid= ... gKPpPD_BwE
Co do miejsca nie mam bladego pojęcia.

Co do metody jak najbardziej warto skorzystać, bo gromadzący się z czasem popiół jest "widziany" przez ECU podobnie do gromadzącej się sadzy, co skutkuje coraz częstszym wypalaniem pomimo jej braku.
Nie usunięty w porę popiół może z czasem "zamieniać się" w spieki, których gdy będzie za późno żadne czyszczenie już nie usunie.

Przeprowadzona w porę i prawidłowo wykonana regeneracja może przywrócić całkowitą funkcjonalność filtra do stanu niemalże "jak fabrycznie nowego", co widać od razu po zamontowaniu w odczytywanych parametrach pracy.

Przed zleceniem regeneracji warto dokładnie przyjrzeć się strukturze wkładu filtra, bo spękany, dziurawy, wykruszony jeśli odzyska sprawność, to na bardzo krótko. Porządne firmy same sprawdzają PRZED czyszczeniem, czy filtr nadaje się do "naprawy".

W normalnie użytkowanym samochodzie potrzeba profesjonalnej regeneracji pojawia się najwcześniej po przebiegu ok. 200 tkm, a w wielu przypadkach jeszcze później. Najwięcej w tej kwestii zależy od sprawności układu wtryskowego i tego czy silnik pobiera olej.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: whity »

Cześć mej :)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Mej »

Cześć Rafał :P
Pozdrawiam.
krajas1
Posty: 17
Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Darek
Lokalizacja: Lubin

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: krajas1 »

Witam. Jako, że niedawno nabyłem chodzoną SII syn sprezentował mi kabelek VCDS abym posprawdzał sobie co nieco. Jak, że nie jestem bystry w te klocki Bardzo proszę o ścieżkę (jak krowie na rowie) jak tym programem sprawdzić stan PDF.
bobofruit
Posty: 26
Rejestracja: 28 sty 2016, o 19:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: bobofruit »

Wybierasz Silnik(Engine)>Bloki pomiarowe(Measure Blocks)>Group 108 i okoliczne pokaza ci stan zapelnienia, ostatnia wypalanie, cisnienia przed i za filtrem.
ODPOWIEDZ